Itt a Range Rover Evoque kabrió változata
A Land Rover bemutatta a világ első prémium kompakt SUV kabrióját. A Range Rover Evoque Convertible az Evoque sorozat csúcsmodelljeként új vásárlói réteget szeretne a márkához csábítani, akik vágynak a Range Rover modellek luxusára és kiemelkedő terepjáró képességére, ugyanakkor az utazás új élményére vágynak. Az Evoque kabrió jövő áprilisban kerül piacra.
A Range Rover Evoque Convertible-nek egyedi karosszériát szabtak, ami dizájnjában közel áll az ötajtós és kupé modellekéhez és hasonlóképpen elegáns. A vászontető csukott és nyitott állapotában is tökéletesen illeszkedik az autó sziluettjéhez, lenyitott állapotában sem áll ki a lemezek síkjából. Az ajtók mögötti részt megemelték, továbbá új hátsó ajtót terveztek spoilerrel a tetején, ami harmadik féklámpát is tartalmaz.
Az Evoque kabrión új szintre emelték a modellcsaládra jellemző progresszív dizájnt; mélyebbre húzott lökhárítókat és küszöböket, dinamikusabb hűtőrácsot, nagyobb légbeömlőket, hátulra pedig egyedi kialakítású diffúzor-betétet tettek fel. Könnyűfém felniből 17-20-as méretek állnak rendelkezésre, a legnagyobb kerekeket polírozott, szatén fekete, szürke és arany színben kérheti a vevő. A kocsi megjelenése számos különböző stíluscsomaggal tehető még komolyabbá, többek között fekete hátterű lámpák, fekete kipufogóvégek és fekete géptető szellőzők érhetők el. Ez remekül passzol például az új narancssárga fényezéshez. Az autó full-LED fényszórókkal és ködlámpákkal is felszerelhető, ami még drámaibbá teszi a tekintetét.
Az akusztikus puhatető a Webasto terméke és fűthető hátsó szélvédőt is tartalmaz. 18 másodperc alatt nyílik le és 21 másodperc alatt csukódik be, akár menet közben, 48 km/órás sebességig is. Ha ketten ülnek az autóban, mögéjük szélfogó is kifeszíthető. Az okos tetőmechanizmus miatt az utastér variálhatóságát és a csomagtér méretét is sikerült megtartani, utóbbi így is, úgy is 251 literes.
Az Evoque Convertible megerősített A-oszlopokkal és plusz padlómerevítésekkel rendelkezik, így karosszériája olyan szilárd, mint a kupé modellé. Borulás esetén a másodperc törtrésze alatt alumínium rudak pattannak ki a karosszériából és egyedileg fejlesztett, kombinált oldal/fejlégzsákok is védik a bent ülőket. Emiatt az autó rengeteg plusz súlyt szedett magára, meglepően sokat, a benzines modell ugyanis 1938, a két dízel kivitel pedig 1967 kilogrammot nyom.
A négyüléses utastér puha, luxus anyagokból építkezik és minden új technológiát felvonultat, amivel ma a Jaguar Land Rover csoport autóiban találkozni lehet. A minimalista stílusú műszerfalat az InControl Touch Pro infotainment rendszer 26 centiméter átmérőjű, 21:9 képarányú, 1280×542 pixeles, kapacitív kijelzője uralja. Az Evoque-ban debütáló modern rendszer mindent tud, a szokásos funkciókon felül integrálja az okostelefonokat, WiFi hotspotként működik, 60 GB-os merevlemezével pedig zenei adatbázisnak is megfelel.
Az Evoque Convertible négykerék-hajtású, s felszerelték a legfrissebb Terrain Response és All-Terrain Progress Control technológiákkal. A Terrain Response a vezetési körülményekhez igazítja a kormányzást és a hajtásláncot; az általános mellett létezik fű/sóder/hó, sár és homok módja. A nyitott Evoque akár 50 centiméter mély vízen is képes átkelni, 45 fokos emelkedőn is felmegy, s 35 fokos oldaldőlést is elvisel. Természetesen elindulást segítő és lejtmenetvezérlő rendszerrel is felszerelték.
Az Evoque Convertible Euro 6-os négyhengeres motorokkal érkezik, a 240 lóerős Si4 benzines és az új Ingenium dízel 150 és 180 lovas változatával. Mindegyik erőforráshoz 9-sebességes ZF automataváltót kapcsolnak. A 2 literes, 240 lovas, közvetlen befecskendezéses turbómotor 8,6 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a nehéz Evoque-ot és 209 km/órás végsebességet biztosít számára. A 2 literes, 150 lóerős és 380 Nm nyomatékú common rail turbódízel nehezebben birkózik meg a jelentős tömegű autóval, 12 másodperc kell neki a százas sprinthez. A 180 lovas és 430 Nm nyomatékú verzió 10,3 szekundum alatt végzi el a mutatványt.
A különleges Range Rover Evoque Convertible jövő tavasszal kerül a márkakereskedésekbe, vételáráról egyelőre nem érkeztek hírek.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)