/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a Renault Grand Scenic

2016. május 25. 11:35   |   Autoblog
címkék:  

A Renault a márciusi Genfi Autószalonon mutatta be az új Scenic egyterűt, most pedig lerántotta a leplet a hosszabb Grand Scenic modellről. A Grand Scenic öt vagy hét üléssel szerelhető fel, akár teljesen síkká alakítható raktérrel bír; minden megvan benne, hogy eszményi családi autó legyen. A rövidebb Scenickel egyetemben ez év végén kerül a szalonokba.

Az új Grand Scenic nagyobb és másfajta beosztású karosszériával bír, mint a Grand Scénic 3. Magassága 1660 mm (+15 mm), hossza 4634 mm (+75 mm), szélessége 1865 mm (+20 mm), tengelytávja pedig 2804 mm-es (+35 mm). Nyomtávjai is jelentősen nagyobbak, az 1594 mm-es első, valamint az 1583 mm-es hátsó 59 és 44 mm-rel haladja meg a Grand Scénic 3-ét. Az új Grand Scenic akár kéttónusú fényezésel is megrendelhető, egyedi jellegzetességként pedig 20 colos kerekekkel szerelik fel, különleges, 195/55 méretű abroncsokkal.

A 75 mm-rel hosszabb karosszéria és a 35 mm-rel hosszabb tengelytáv azt jelenti, hogy az új Grand Scenic még tágasabb, mint a szintén öblös belterű Grand Scénic 3. A kocsi öt vagy hét üléssel érhető el. Az első ülések hasonlóak az Espace foteleihez, nyolc irányban elektromosan állíthatóak, gerinctámasszal bírnak, a felsőbb szinteken pedig masszázsfunkcióval és fűtéssel is kiegészíthetők. Az első utasülés támlája síkba dönthető, így akár 2,85 méter hosszú tárgyak is szállíthatók az autóval. A második sori székek 60/40 arányban sínen csúsztathatók, a harmadik sori ülések pedig a padlóba hajthatók.

Újdonság a One Touch Folding Seats funkció, azaz a csomagtérből elérhető gombbal vagy az R-LINK 2 menüjéből aktiválható ülésdöntési mechanika, amely teljesen síkba dönti a második és harmadik sori üléseket. Elöl egy sínen csúsztatható, könyöktámaszként is funkcionáló középkonzol is helyet kapott, amelyben tárolórekeszt alakítottak ki, USB portokkal, SD kártya nyílással, jack dugóval és 12 voltos csatlakozóval. A csomagtér is meghízott. A hátsó üléseket leghátsó pozíciójukba tolva 765 literes üreg várja a csomagokat (5-üléses kivitel).

A magasabb specifikációjú Grand Scenic modellekben megtalálható a legfrissebb R-LINK 2 infotainment rendszer 22 centiméteres álló formátumú kapacitív kijelzővel, ami az okostelefonoknál megszokott módon, ujjmozdulatokkal kezelhető. Ezen kívül head-up display és rengeteg különböző vezetői asszisztens rendszer is elérhető. Alapfelszerelés a 7-60 km/órás sebesség-tartományban aktív vészfékrendszer gyalogosfelismeréssel, a 70-160 km/óra között működő sávtartó asszisztens, a fáradságfigyelő rendszer, az adaptív tempomat, a holttér-figyelő és a táblafelismerő rendszer. De rendelkezésre áll tolatókamera és automata parkolási segéd is.

Az új Grand Scenic ötféle dízelmotorral és kétfajta benzinmotorral kerül piacra. A benzines palettán a 115 és 130 lóerős Energy TCe turbómotor foglal helyet, amelyekhez hatfokozatú kézi váltó tartozik. A dízelmotorok kínálata sokkal bővebb, a szintén 1,6 liter lökettérfogatú Energy dCi erőforrások 110, 130 és 160 lóerővel állnak rendelkezésre. Újdonságként a 110 lovas dCi mild hibrid verzióban is megvásárolható. A Hybrid Assist rendszer egy elektromos generátorból és egy 48 voltos akkumulátorból áll. Lassításnál visszatermeli a kinetikus energiát, az elektromotor/generátor így képes támogatni a belsőégésű motort. A 110 lovas dCi hatgangos kézi váltóval érkezik, de opcióként hétsebességes duplakuplungos egységgel is elérhető. A 160 lóerős biturbó dízelmotorhoz ellenben hatfokozatú duplakuplungos EDC váltóművet csatlakoztatnak.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/