Itt a szárny nélküli Porsche 911 GT3
Egy nagyteljesítményű sportoló, aki nem fitogtatja tehetségét, és szereti a visszafogottságot: ez az új Porsche 911 GT3 Touring csomaggal. Az 510 lóerős GT modell hetedik kiadása mostantól rendelhető azzal a felszereltségi csomaggal, amely annyira népszerű volt az elődjénél. Ez a mindössze 1418 kilogramm tömegű, letisztult 911 GT3 hatsebességes manuális sportváltóval kerül forgalomba. Most először a Touring csomag felár nélkül a 7-sebességes PDK duplakuplungos váltóval is kombinálható.
A legszembetűnőbb különbség a 911 GT3 fix hátsó légterelőjének elhagyása. A nagy sebességnél szükséges leszorítóerőt helyette egy automatikusan kinyíló hátsó spoiler biztosítja. Az oldalablakokon elhelyezett, magasfényű eloxált alumíniumból készült ezüstszínű dekorcsíkok szintén olyan megkülönböztető jegyek, amelyek az új jövevény diszkrét megjelenését hangsúlyozzák. Az orr-rész teljesen a karosszéria színére van fényezve. Különösen elegáns a fekete színű, bővített bőrkárpitozással ellátott belső tér, amely kizárólag a Touring csomaggal ellátott GT3-hoz rendelhető. A műszerfal elülső része és az ajtókárpitok felső oldalrészei különleges felületi domborítással vannak ellátva.
A Touring csomag elnevezés az 1973-as 911 Carrera RS felszereltségi változatára vezethető vissza. Már akkor is a letisztult 911-es formaterv és a klasszikus kialakítású belső tér elemei álltak a középpontban. A Porsche 2017-ben ismét felelevenítette az ötletet, és első ízben kínált ismét Touring csomagot a 911 GT3 előző generációjához, a 991-es típushoz. Ez a változat különösen nagy népszűrűségre tett szert.
A nagy fordulatszámú motor fölött egyedi kialakítású “GT3 touring” logóval ellátott hűtőrács található. Az oldalablakok dekorcsíkjai és a sport kipufogórendszer kipufogócsövei ezüstszínűek. Ezek az elemek az opcionális külső Touring csomagban szaténfényű fekete színben pompáznak. Az elülső lámpamodulok ebben az esetben sötét színűek.
A Touring csomaggal felszerelt 911 GT3 belső tere is egy klasszikus sportautó hangulatát árasztja. A kormánykerék karimája, a sebességváltó/előválasztó kar, a középkonzol, az ajtópanelek kartámaszai és az ajtókilincsek fekete bőrrel borítottak. A részleges bőrbelsőt fekete varrással látták el. Az ülések középső paneljét fekete szövet borítja, és a tető kárpitozása is fekete. A fejtámlákon dombornyomott Porsche címer látható. Az ajtók belépői, valamint a műszerfal és a középkonzol díszítőelemei is szálcsiszolt fekete alumíniumból készülnek.
A nagyteljesítményű sportautó hetedik kiadásával a Porsche minden eddiginél következetesebben ültette át a versenytechnológiát egy szériamodellbe. A kettős keresztlengőkaros elülső felfüggesztés, valamint a kompromisszumok nélküli aerodinamika a hattyúnyakú hátsó szárnnyal és a markáns diffúzor a sikeres 911 RSR GT versenyautóból származik, az 510 lóerő teljesítményű 4,0 literes hathengeres boxermotor pedig a 911 GT3 R hosszú távú versenyeken bevált hajtóművén alapul.
A szélesebb karosszéria, a nagyobb kerekek és a további műszaki megoldások ellenére az új GT3 súlya megegyezik elődjével. Kézi váltóval 1418 kg, duplakuplungos váltóval (PDK) pedig 1435 kg. A szénszál-erősítésű műanyagból készült motorháztető, a könnyűszerkezetes üvegablakok és a kovácsolt könnyűfém keréktárcsák jól példázzák a súlycsökkentésre való összpontosítást, akárcsak a könnyűszerkezetes sport kipufogórendszer.
A versenyzői gének gyakorlatilag az új 911 GT3 minden részletében megjelennek. A pilótafülke első ízben rendelkezik pályaképernyővel: a központi fordulatszámmérőtől jobbra és balra található digitális kijelzők egy gombnyomásra a gumiabroncs- és olajnyomás, az olaj és a hűtőfolyadék hőmérséklete, valamint az üzemanyagtartály töltöttségi szintjének lényeges információira redukálódnak. Az üzemmódválasztó kapcsolót a kormánykerékre tették.
A Porsche 170 969 eurós induló áron kínálja a 911 GT3-at, amely tartalmazza az áfát és az országspecifikus felszereléseket. A Touring csomag felár nélküli opcióként mostantól elérhető.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)