Itt a terepes Škoda Kodiaq
A Škoda folytatja kampányát a SUV szektorban, a megjelenésében és képességeiben egyaránt fokozott terepező képességekkel rendelkező Kodiaq Scout modellel bővíti a kínálatát. Az összkerékhajtású Kodiaq Scout robusztusabb lökhárítókat és nagyobb kerekeket kapott, s csak az erősebb motorok járnak hozzá.
A Kodiaq Scout mindenekelőtt az ezüst betétes, a szokásosnál masszívabb lökhárítóiról és az antracitszürke, 19 colos kerekeiről ismerhető fel. A tetősínek, a külső tükörházak és az oldalsó ablakkeretek is ezüstszínűek. Így a Scout modell kilenc milliméterrel hosszabb (4706 mm) a normál Kodiaqnál, a szabad magassága pedig 194 milliméter.
Az alapfelszereltség része az Off-Road Assist, amely gombnyomásra állítja az elektronikus hajtáslánc rendszereket, az alváz és motorvédő elemeket tartalmazó Rough-Road csomag, az első és hátsó parkolószenzorok, valamint a menetmód-választó rendszer, amely ötféle alapbeállítást ismer (Eco, Normal, Sport, Individual, Snow). A Kodiaq Scout modell egyébként az Ambiente kivitelen alapul, sztenderd hozzá az Alcantara kárpit, a multifunkciós kormánykerék, a rozsdamentes pedálok, a LED-es környezetvilágítás, valamint a 8-hangszórós Swing infotainment rendszer.
A Kodiaq Scout hatféle motor-váltó kombinációban lép piacra. Benzinesből 1,4 és 2 liter lökettérfogatú TSI erőforrások állnak rendelkezésre, manuális vagy DSG duplakuplungos váltóval. Utóbbi a 150 lovas TSI-hez opcióként választható, míg a 180 lovas TSI-hez alapból jár. Dízelmotorból is kétfajta van, a 150 és 190 lovas 2 literes TDI. A gyengébb erőforrást ezúttal is kézi váltóval szállítják, a DSG feláras extra.
A Škoda Kodiaq Scout mindegyik változatában elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolóval ellátott összkerékhajtás dolgozik. Az egység gyorsan és intelligensen működik, folyamatosan számolja és változtatja a hátsó tengelyre irányuló nyomaték mennyiségét. Normál vezetésnél javarészt csak az első kerekek hajtanak. A kiépített utakról letérve használható az Off-Road módusz, amikor is változik a csillapítás, a gázreakció pedig enyhül. Az ABS és a kiprögésgátló megengedőbbre vált, az elektronikus differenciálzár pedig gyorsabban reagál. A dombsegéd és a lejtmenetvezérlő ugyancsak az alapfelszerelés részei.
Természetesen a Škoda Kodiaq Scout is minden olyan vezetői asszisztens és infotainment rendszerrel felszerelhető, mint a modellsorozat többi tagja. A Columbus csúcsrendszerhez 9,2 colos monitor, Wi-Fi hotspot és LTE modul (opció) jár. A Scout képernyőjén azonban speciális adatok is megjeleníthetők, mint a kormányzási szög, az iránytű, a magasságmérő, valamint az olaj- és vízhőfokmérő.