Itt a tizenkét hengeres Mercedes S-osztály
Tizenkét hengeres motort csak a hierarchia csúcsán álló Mercedes kaphat, ez mindig így volt a stuttgarti márka történetében. A stuttgartiak pedig adósak voltak még az S-osztály csúcsváltozatával, az S65 AMG-vel.
A harmadik generációs S 65 AMG kizárólag hosszú tengelytávval lesz elérhető, teljesítménye pedig minden képzeletet felülmúl. Hat liter lökettérfogatú, biturbó V12-es motorja 630 lóerőt (4800-5400 ford./perc) és 1000 Nm nyomatékot (2300-4300 ford./perc) présel ki magából, a legerősebb a szegmensben. Álló helyzetből mindössze 4,3 másodperc telik el százig, a csúcssebesség pedig 250 km/óra elektronikusan korlátozva. Az elődhöz képest az erőforrás ráadásul 2,4 literrel kevesebbet eszik, beéri 11,9 literrel 100 kilométerenként. Teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normát is, ami csak 2015-ben lép életbe.
A V12-eshez most első ízben hétfokozatú automataváltót kapcsoltak, úgy alakították át, hogy elviselje a hajtómű hatalmas nyomatékát. Korábban erre a célra az ötfokozatú szerkezet volt a legmegfelelőbb, amely számtalan bivalyerős AMG modellben bizonyított. Az AMG Speedshift Plus 7G-TRONIC váltómű három egyéni programot kínál fel a vezetőnek (Controlled Efficiency (C), Sport (S), Manual (M)).
Az S 65 AMG-be sport felfüggesztést szereltek, amely a Mercedes-Benz Magic Body Control rendszerén alapul. Ez a világon elsőként letapogatja a jármű előtti útfelületet, és ennek megfelelően állítja be a csillapítást. Két előre definiált menetmód is rendelkezésre áll, a komfortos és a sportos, de utóbbi esetben is megmarad a luxuslimuzinhoz illő főúri kényelem. Az autót dinamikus kanyarasszisztenssel is felszerelték, amely az ívbelső kerekek célzott fékezésével fokozza az agilitást és megszűnteti az alulkormányzottságot. Javítja a kezelhetőséget az elektromechanikus, sebességfüggő szervokormány is.
Az S 65 AMG 20 colos kerekeken gördül, elöl 255/40, hátul 285/35 méretű gumiabroncsokon. Kompozit anyagú féktárcsák lassítják, de plusz pénzért 20 százalékkal könnyebb karbon kerámia rendszerrel is kérhető, 42 centiméter átmérőjű első tárcsákkal. Kívülről emellett az egyedi rácsozású, krómozott V12 hűtőmaszkról, a három nagyméretű légbeömlővel tarkított első kötényről, az exkluzív krómdíszítésekről és a négy szögletes kipufogóvégről ismerhető fel az S-osztály csúcsváltozata. No és persze az első sárvédőkön ott díszeleg a „V12 BITURBO” felirat, ami egyértelművé teszi, milyen autóval van dolgunk.
Az utastérben a legfinomabb nappabőrrel kárpitozott fotelek várják a beülőket, de jutott a nemes anyagból a műszerfalra, a mennyezetre és a kapaszkodókra is. Az első sportszékek elektromosan állíthatóak, fűthetők és szellőztethetők, oldalpárnáik pedig nagy sebességgel vett kanyarban megtámasztják a testet. Az S 65 AMG különlegessége a kétküllős, perforált nappabőr kormánykerék, amelynek a hátoldalára alumínium váltóevezőket tettek, valamint a gyönyörű, analóg IWC óra a műszerfali légbeömlők között. A digitális főműszerek is AMG stílusban alakultak át.
Két új fejlesztés is helyet kapott az S 65 AMG-ben. Egyik a fontos információkat a vezető elé vetítő head-up display, amely méretével és elhelyezkedésével is lenyűgözi az embert. A 21 x 7 centiméteres virtuális kijelző ugyanis a sofőrtől körülbelül 2 méterre, pontosan a látómezőben a motorháztető fölött lebeg. A másik újítás az első könyöklőbe épített érintőpad, amellyel az összes infotainment funkció vezérelhető. Felismeri az egy és kétujjas gesztusokat, valamint a törlés és nagyítás mozdulatokat, de a kézírást is „beveszi”.
Az új Mercedes-Benz S 65 AMG kizárólag hosszú tengelytávú verzióban lesz megvásárolható, az értékesítése jövő márciusban indul. Németországi alapára 232 050 euró.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)