Itt a továbbfejlesztett Audi A8
Karakteresebb dizájnnal és innovatív technikákkal ruházta fel csúcsmodelljét az Audi. Az új high-end fényszórók és a hátsó lámpák innovatív funkcióikkal keltenek mély benyomást, s alkotják az A8 jól bevált műszaki portfóliójának csúcsát. A márka zászlóshajója így korszerű és felhasználóközpontú élményvilágot kínál.
Az Audi V8 utódjaként az A8 immár 1994 óta tölti be a márka csúcsmodelljének szerepét a luxuslimuzinok piaci kategóriájában. Az Audi A8 a márka státuszának és presztízsének szimbóluma és úttörője, 2017-ben bemutatott negyedik generációjával pedig az Audi teljesítménye, megjelenése és felszereltsége tekintetében egyaránt új szintre emelte luxuslimuzinját. Az A8 az első sorozatgyártású modellként testesítette meg a márka jövőbeni formai nyelvezetét, lényegében a mai napig a márka progresszív arcaként jelenik meg.
Az Audi A8 olyan limuzin, amely egyszerre sugároz státuszt és tekintélyt, modellfrissítésének köszönhetően pedig még reprezentatívabb, magabiztosabb és atletikusabb külső jellemzi. A Singleframe hűtőrács alapja szélesebbé vált, rácsozatát alulról felfelé haladva egyre nagyobb méretű, krómozott szegletmotívumok díszítik. A szélső légbeömlő nyílások függőlegesebb állásúak és éppúgy újszerű grafika jellemzi őket, mint a fényszórókat, amelyek alsó peremének külső szélét markáns kontúrvonal határolja. Az új orrkialakítás hangsúlyosabb és stílusosabb fellépést kölcsönöz az A8 számára.
Oldalnézetben különösen is szembetűnő a luxuslimuzin progresszív karaktere. A tetővonal viszonylag alacsonyan ível, a karosszériatest megnyújtott vonalai pedig az autó hosszúságát hangsúlyozzák, míg a szélesen domborodó sárvédők a már alapkivitelben rendelkezésre álló quattro összkerékhajtásra utalnak. Az oldalsó küszöbborítás minden modellváltozaton homorú kialakítású és az útfelület felé pengemotívumban zárul. Az A8 hátulját széles krómozott díszlécek, a digitális OLED-technikájú hátsó lámpák személyre szabható fénygrafikája, valamint a több részből álló, a far teljes szélességében futó fénysáv határozzák meg.
Az alapkivitel külsején túl az Audi a krómozott külső elemek összeállítását, valamint az A8 számára első ízben az új S line külső optikai csomagot is kínálja ügyfeleinek. Utóbbi az alapmodelltől még határozottabban megkülönböztetve, olyan dinamikus stílusjegyekkel ruházza fel az A8 S line elejét, mint például a szélső légbeömlő nyílások markáns pengeelemei, amelyek az S8 változathoz hasonlóan egészítik ki az elölnézetet. Még karakteresebb az orr megjelenése a fekete elemek optikai csomagjával. Az A8 külső fényezéseinek palettáján tizenegy szín sorakozik, köztük az új District-zöld, Égkék, Manhattan-szürke és Ultrakék metál árnyalatokkal. Szintén újdonság az Audi A8 kínálatában az öt matt fényezés: Daytona-szürke, Tőrezüst, District-zöld, Terra-szürke és Gleccserfehér. Az Audi exkluzív programjában az A8 az ügyfél által választott egyedi színre fényezve rendelhető.
Termékfejlesztése keretében csupán minimális mértékben változtak az Audi zászlóshajójának méretei. Az A8 3,00 méter tengelytáv mellett 5,19 méter hosszú, míg szélessége 1,95, magassága pedig 1,47 méter. Az S8 1 centiméterrel hosszabb. Az A8 karosszériája az Audi Space Frame (ASF) technológia szerint készül, s 58 százalékban alumínium komponensekből áll.
A digitális Matrix-LED fényszórók a video-projektorokhoz hasonlóan alkalmazzák a DMD (Digital Micromirror Device) technológiát. Mindkét fényszóró mintegy 1,3 millió mikrotükröt tartalmaz, amelyek a fényt apró pixelekre bontva a legnagyobb pontosságú szabályzást teszik lehetővé. Az egyik így kínált új funkció az autópályán használható Sáv- és tájékozódó megvilágítás, amikor a fényszórók egyfajta „fényszőnyeg” módjára az éppen igénybe vett forgalmi sávot világítják meg különösen erősen. Ez a tájékozódófény mindenekelőtt az útépítési szakaszokon segíti intuitív módon a vezetőt saját sávjának pontos tartásában.
A továbbfejlesztett A8 már szériafelszereltségében digitális szerves fénykibocsátó diódákkal (Organic Light-Emitting Diode; OLED) működő hátsó lámpákkal készül. Az autó megrendelésekor kétféle – az S8 esetében háromféle – fénydizájn választható a hátsó lámpák számára. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer „dynamic” üzemmódjának altiválásakor egy további, kizárólag ebben a móduszban megjelenő fénygrafika lép működésbe.
A digitális OLED hátsó lámpák a vezetői segédrendszerekkel együtt közelítésérzékelő funkciót is kínálnak: ha a közlekedés más résztvevője hátulról két méternél jobban megközelíti az álló autót, az összes OLED-szegmens automatikusan működésbe lép. A további megoldások között a dinamikus irányjelzők, valamint a Hazavezető fény funkció fényanimációja is szerepelnek.
Az A8 belseje leginkább tágas, nagyvonalúan méretezett szalont idéz, bőséges térrel a mozgáshoz és a kellemes közérzethez. Architektúráját hangsúlyosan vízszintes orientáció jellemzi, határozottan kiemelve szélességét, miközben formai nyelvezete mindvégig visszafogott marad. Sötétben a Hangulatvilágítás plusz csomag világítja meg elegáns stílusban a belteret, míg hátul Matrix-LED technikájú olvasólámpák állnak rendelkezésre.
A továbbfejlesztett A8 ülésválasztéka igen sokrétű, egyben színvonalas kényelem és stílusos egyéniség jellemzi, s különösen a hátsó üléseken kínál számos lehetőséget. A program csúcsán az A8 L nyugágy-ülése áll, amely számos állítási lehetőséggel, az első utasülés hátsó felén pedig lábtámasszal is szolgál, amelyen az utasok több fokozatban melegíthetik, illetve masszíroztathatják talpukat. A nyugágy-ülés csomag része a 18 pneumatikus párnával működő hátmasszírozó funkció, az elektromosan állítható komfort-fejtámlák, kívánságra pedig az elsővel egybeépített, összefüggő hátsó középkonzol is, extrafelszerelésként rendelhető, lehajtható asztalokkal, négyzónás komfort légkondicionáló berendezéssel és új hátsó képernyőkkel. A kényelmet az Audi exkluzív programjában kínált, bárrekesszel kiegészített hűtőszekrény fokozhatja tovább.
A kiváló kidolgozási minőség az A8-utastér készítésének manufaktúra-jellegét hangsúlyozza, ami éppúgy érvényes az üléskárpitok precíz perforálására, mint a légbefúvó nyílások elektromosan nyíló és záródó dekorbetét-fedeleire vagy a komfort-fejtámlák bársonyosan lágy tapintású bőrborítására. Az üléskárpitok anyaga alapkivitelben Valetta bőr, alternatívaként pedig a Valcona bőr áll rendelkezésre. Újdonság a programban az ajtókárpitok hosszú távon fenntartható előállítású Dinamica mikroszálas szövetbevonata, amely opcióként az oszlopok és a mennyezet kárpitozásaként is rendelhető.
A továbbfejlesztett A8 jellemzője a beltér-konfigurációk széles választéka is. Ezek közé tartozik a Pasztellezüst Audi design selection, valamint a fekete, a Merlot-vörös és a Konyak árnyalatú S line utastér-összeállítás. A kínálatot többféle bőrkárpit-csomag, illetve az Audi exkluzív bőrkivitel teszi teljessé.
Az Audi A8 MMI touch response kezelési koncepciója két képernyőre (10,1 és 8,6 col képátlóval) és a természetes hangvezérlésre épül, utóbbi használatakor a „Hey Audi!” megszólítással veheti kezdetét a párbeszéd. A kijelzési-kezelési koncepció a teljes egészében digitális Audi virtual cockpit műszeregységgel és az extrafelszerelésként kínált Head-up kijelzővel válik teljessé. Az MMI Navigációs rendszer plusz a felfrissített Audi A8 alapfelszereltségének része. A navigáció működését az Audi connect szintén az alapkivitelhez tartozó online- és Car-2-X szolgáltatásai egészítik ki, mégpedig két csomagra osztva.
Az igényes Hi-Fi rajongóknak készült a Bang & Olufsen Advanced Sound System, amely a hátsó ülésen is háromdimenziós térhangzással szolgál. Erősítője 1920 watt teljesítménnyel összesen 23 hangsugárzót vezérel, a magassugárzó-lencsék elektromosan emelkednek ki a műszerfalból.
A felfrissített Audi A8 mintegy 40 vezetői segédrendszer kínálatával szolgál, amelyek közül egyesek a szériafelszereltséget bővítik, míg az extrafelszerelésként rendelhető technikák a Parkolás, a Város és a Túra csomagokba rendezve állnak rendelkezésre. A vezetői segédrendszerek plusz csomagja az említett összeállításokat fogja össze. Egyes rendszerek, mint például az Éjjellátó asszisztens és a Környezetmegfigyelő kamerák, önállóan is megrendelhetők. A Parkolás csomag különlegessége a Távirányítású parkolási asszisztens plusz, amely önállóan áll be a hossz- és keresztirányú parkolóhelyekre, illetve manőverez ki onnan, amely során a vezetőnek még csak az autóban sem szükséges tartózkodnia.
A továbbfejlesztett Audi A8 eleinte háromféle motorváltozattal jelenik meg a kínálatban. A 3.0 TFSI aggregát 340 LE teljesítményével az A8 55 TFSI quattro és az A8 L 55 TFSI quattro hajtásáról gondoskodik, Kínában pedig 286 LE-s változatában kapható. Főtengelyén az 1370 és 4500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon 500 Nm forgatónyomaték jelenik meg, s álló helyzetből mindössze 5,6 másodperc (L modell: 5,7 másodperc) alatti gyorsulást tesz lehetővé 100 km/órára.
Az A8 modellekhez készülő változatában a 4.0 TFSI motor 460 LE teljesítményt, illetve 1850 és 4500 percenkénti fordulatszám között 660 Nm maximális forgatónyomatékot produkál, igencsak sportos menetteljesítményeket biztosítva. Az A8 60 TFSI quattro és az A8 L 60 TFSI quattro egyaránt 4,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. Az A8 rövidesen dízelmotorral is megjelenik a kínálatban, majd egy hálózatról tölthető hibridmodell (PHEV) következik.
Az Audi S8 TFSI quattro a sorozat sportos csúcsmodellje, amelynek V8-as biturbó aggregátja 571 LE teljesítményt, a 2050 és 4500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon pedig 800 Nm maximális forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére. E modell álló helyzetből mindössze 3,8 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet. Az A8-család legerősebb tagja többek között innovatív futóműkomponensek egyedülálló kombinációjával szolgál, csak az S8 tartalmazza ugyanis már eleve szériafelszerelésként az előretekintő aktív felfüggesztéseket, a sport-differenciálművet és a dinamikus összkerék-kormányzást.
A Kína számára készülő Audi A8 L Horch csúcsváltozat 5,45 méter hosszúságával még az A8 L változatot is 13 centiméterrel felülmúlja. Utasterében bővített rombuszmintájú steppelés, a párnákon embléma-dombornyomat, hátul pedig a puha, süppedős padlószőnyegek hangsúlyozzák e különleges kivitel exkluzivitását. Kívülről e luxusmodell függőleges bordázatú, modellspecifikus kialakítású Singleframe hűtőrácsáról ismerhető fel, amit krómozott díszítőelemek, illetve specifikus hátsó fénygrafika, megnövelt felületű panorámatető, emblémák, a C-oszlopon Horch-plakett, „H-Krone” dizájn szerinti könnyűfém keréktárcsák, valamint a nyugágy-ülést is magában foglaló, még gazdagabb szériafelszereltség egészítenek ki.
A csúcsmodell először kínál kéttónusú fényezést azon kínai ügyfeleknek, akik különösen elegáns megjelenéssel ruháznák fel autójukat. Háromféle, egyaránt kézi munkával felhordott színkombináció áll rendelkezésre: Mítoszfekete és Tőrezüst, Tőrezüst és Mítoszfekete, valamint Égkék és Ultrakék.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)