/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a világ legerősebb szedánja

2014. augusztus 14. 10:10   |   Autoblog
címkék:  

A Dodge a négyajtós Charger modelljébe is beszerelte a Challenger SRT Hellcat 707 lóerős V8-asát, így hivatalosan ez lett a világ legerősebb sorozatgyártású szedánja. De nemcsak a legizmosabb, hanem a leggyorsabb is, a Charger SRT Hellcat ugyanis 11 másodpercet fut negyed mérföldön, a végsebessége pedig 328 km/óra.

A Dodge ismét meglepte a világot egy hihetetlen izomautóval, amelynek ezúttal négy ajtaja van. A Charger SRT Hellcat 6,2 literes kompresszoros V8-as hajtóműve 707 lóerőt és 881 Nm nyomatékot állít a pilóta szolgálatába, aki így a világ legdurvább szedánját vezetheti. A high-tech erőforrás olyan menetteljesítményeket biztosít, amelyeket a legjobb sportautók is megirigyelhetnek: 3,9 másodperces gyorsulás, 11 szekundumos negyed mérföld (402 méter), 0-160-0 km/óra kevesebb mint 13 másodperc alatt, 328 km/órás csúcssebesség. Ilyen teljesítményhez óriás fékek dukálnak, a Dodge mérnökei pedig a cég történetének legnagyobb első tárcsáit pakolták az autóra. A 39 centiméter átmérőjű Brembo diszkekhez 6-dugattyús nyergek tartoznak.

Közúton vagy versenypályán, a Charger SRT Hellcat tulajok személyre szabhatják a vezetési élményt a különböző menetmódokkal. A Drive Modes előre konfigurált programokat (öko, sport, pálya és normál) és egy személyes beállítást kínál, ahol a sofőr ízlésének megfelelően hangolhatja a motorteljesítményt, a váltóművet, valamint a felfüggesztést. Ahogy a Challenger SRT Hellcat, úgy a Charger SRT Hellcat is két kulccsal érkezik; a fekete 500 lóerőre limitálja a motorteljesítményt.

A Charger SRT Hellcat meglehetősen gonosz arcot kapott. A púpos, az 1996-os Viper kupéra emlékeztető középső légbeömlővel és oldalsó légcserélőkkel tarkított motorháztető, az óriási fekete alsó légbeömlő és hűtőrács, valamint az egyedi nappali fényt adó LED-csíkok sávtakarító hatásúak. Ha a Charger SRT Hellcat feltűnik a visszapillantó tükörben, hanyatt-homlok menekülünk előle. A kerékjáratokat 9,5 x 20 colos, hétküllős Slingshot fantázianevű felnik töltik ki, amelyekre a Pirelli szállított 275/40 méretű, speciális keverékű P Zero Nero abroncsokat. Hátul egy egyrészes légterelő szárny és oldalanként egy tíz centis kipufogócső jelzi a csúcskivitelt.

A műszerfal pontosan olyan, mint a Challenger SRT Hellcaté. Újdonságot jelent a főműszerek közötti konfigurálható 7 hüvelykes TFT-kijelző, valamint a központi, 8,4 hüvelykes Uconnect érintőképernyős infotainment rendszer, amely rengeteg tartalmat kínál. Az alul lapított volán vastag karimájú és fűthető, s a váltófülek az alapfelszereltség részei. Ugyancsak alapáron járnak a fűthető és szellőztethető első, valamint a fűthető hátsó ülések.

A Dodge Charger SRT Hellcat gyártása a jövő év első negyedévében indul el.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/