Itt a Volkswagen Amarok második generációja
A Volkswagen bemutatta az Amarok második generációját, amelyből 10 év leforgása alatt több mint 830 ezer darabot adtak el. A Ford Rangerrel közös műszaki alapokra épülő új Amarok nagyobb, atletikusabb és erősebb a kifutó szériánál. Dél-Afrikában fogják gyártani.
Az Amarok külseje drámaian megváltozott, a frontrész önmagában felér egy kinyilatkoztatással. Az orr-rész masszív és a márka vízszintes vonalakkal operáló dizájnját vonultatja fel, immár full LED-es fényszórókkal. A PanAmericana, Aventura és Style kivitelek a legfejlettebb IQ.Light – LED matrix fényszórókat kapják. A két csúcsverzión, az offroados PanAmericana és az exkluzív Aventura változaton a frontrészt egy kontrasztos színű, X-alakú elem uralja.
Az új Amarok négyajtós duplakabinos és kétajtós szimplakabinos verzióban kerül piacra. Oldalról mindkét változat remekül néz ki a félig lekerekített kerékjárati íveknek köszönhetően – rendhagyó módon az ívek felül egyenesek, ami tipikus Amarok stílusjegy. A fekete műanyag peremekkel bélelt kerékhangárokat pedig akár 21 colos kerekek is kitölthetik, ami szintén újdonság. Az Amarok hátulról sem unalmas, a nagy jelvény alatt mélyesztett Amarok feliratot látunk, a LED-es lámpák pedig 3D hatásúak.
Az Amarok jelentős méretbeli növekedésen ment át, immár 5350 mm hosszú (+96 mm), a tengelytávja pedig 3270 mm-es (+173 mm). Ez természetesen tágasabb belső teret, leginkább bővebb lábteret eredményezett. A terepszögek is egészen jók, a gázlómélység pedig 500-ról 800 mm-re nőtt.
Az utastér kifejezetten modern és magas minőségű. A sofőr digitális műszerfalat lát maga előtt (8 vagy 12 colos), középen pedig álló formátumú érintőképernyő kapott helyet 10 (25 cm) vagy a Style kiviteltől felfelé 12 colos méretben (30 cm). Nem tüntették el az összes gombot, az audiorendszer hangereje például tekerőgombbal állítható, emellett a klíma menüje is gombbal érhető el. Az offroad üzemmódok is klasszikus módon, tekerőgombbal kapcsolhatók.
Az Amarok PanAmericana és Aventura kivitelekben bőrhatású a műszerfal, s az új ergonómikus bőrülések motorosan állíthatók. A második sorban bőséges a hely, három felnőtt kényelmesen elfér. A plató kellőképpen széles ahhoz, hogy egy euro raklapot is befogadjon keresztben, a szimplakabinos kivitelre pedig kettő is felfér. A teherbírás 1 tonnáról 1,16 tonnára nőtt. Érdekes adat, hogy a tető elbír 350 kilogrammot. Az Amarokhoz rengeteg kiegészítő lesz kapható, többek között tetősátor, kerékpártartó, keménytető, bukócsövek, a nehéz terepezéshez pedig sárgumik, alsó védőelemek, sznorkel és masszív vonószemek.
Az Amarok második generációjához nem kevesebb, mint négyféle turbódízel motort és egy benzinmotort fejlesztett ki a Volkswagen. Az afrikai piacon az alapmotor például egy négyhengeres 2.0 TDI lesz 150 lóerős teljesítménnyel, de a legtöbb piacon ennek a motornak a 170 lovas változata lesz az alap. A harmadik lépcsőt a 2 literes egység 204 vagy 209 lovas biturbó kivitele jelenti, a csúcsot pedig a 3 literes V6-os TDI jelenti, piactól függően 241 vagy 250 lóerős teljesítménnyel. A hagyományosan benzinpárti piacoknak egy 2,3 literes négyhengeres, 302 lóerős turbómotort is kifejlesztettek.
209 lóerős motorteljesítménytől felfelé az Amarokba 10-fokozatú automataváltót szerelnek, amely a korábbi 8-sebességes szerkezetet váltja fel (a 204 lovas kivitelhez opcióként elérhető). Emellett 6-fokozatú automata, továbbá 5- és 6-gangos manuális váltóművek is rendelkezésre állnak.
Az Amarokat a legtöbb piacon 4MOTION összkerékhajtással szállítják, és régiótól függően kétféle 4WD rendszert találunk az autóban: az egyik kapcsolható, míg a másik állandó négykerék-hajtást kínál. A sofőr hat különböző vezetési üzemmód közül választhat és több mint 20 asszisztens rendszer segítségére hagyatkozhat. Az Amarok egyébként akár 3,5 tonnás fékezett utánfutót is vontathat.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)