Itt az Opel Insignia kombi
Bemutatkozott az új Opel Insignia Sports Tourer, amely a limuzin lenyűgöző megjelenését praktikus és tágas belső térrel kombinálja. A nyúlánk testű, gyönyörű Sports Tourer elődjénél 100 literrel nagyobb csomagteret és rengeteg high-tech kiegészítőt vonultat fel. Világpremierjét a közelgő Genfi Autószalonon ünnepli majd.
Az új Opel Insignia Sports Tourer két mázsával könnyebb a kifutó modellnél – hajtáslánctól és felszereltségtől függően –, ami nagy fegyvertény. Az Insignia modellek tetemes tömegük miatt örökös hátrányban voltak a konkurens modellekkel szemben, az új generációs modellek azonban mázsákkal könnyebbek és ezzel sokkal agilisabbá is váltak.
A Grand Sport szedán hossza már majdnem eléri a 4,9 métert, a kombi azonban 4986 mm-es hosszával azt is túllicitálja, sőt, minden mást a kategóriában. Nyomtávja 11 mm-t nőtt, tengelytávja jelentősen, 92 mm-rel 2829 mm-re bővült. Mindebből jelentősen tágasabb utastér is adódott; ezen a téren az elődöt szintén érték kritikák, jogosan. A Sports Tourerbe immár pakolni is könnyebb, nagyobb a hátsó nyílás és a kerékdobok közti hely, a raktérpadló hossza pedig 97 mm-rel nőtt. A hátsó üléstámlák lehajtásával immár 2 méter hosszú sík felület alakítható ki. Tetőig pakolva ekkor 1640 liternyi poggyász szállítható az autóval. A hátfalajtó rúgó mozdulattal is nyitható illetve zárható.
Bent a fejtér 31, a válltér 25 mm-rel gyarapodott, s a csípőknek 27 mm-rel nagyobb hely jut. A második sori két szélső szék most első ízben fűthető, és hatalmas, 1400 x 860 mm-es panorámatetőt is lehet kérni, ami a hátsó utasok feje fölé ér. Opcióként AGR-minősítésű, elektromosan állítható, szellőztethető és masszázsfunkcióval is ellátott ergonomikus ülések is rendelkezésre állnak, a fűthető szélvédő pedig a téli napokon nagy segítség.
Az új Sports Tourerben a sofőr alacsonyabban ül, a középkonzol pedig enyhén felé fordul. Az aktuális Opel dizájnnak megfelelően a pult letisztult, kevés a gomb rajta, a középső érintőkijelző pedig elegáns, keret nélküli kivitelű. Az IntelliLink infotainment rendszerbe zökkenőmentesen integrálhatók a telefonok, töltésükre vezeték nélkül is lehetőség van. Alapfelszerelés az OnStar rendszer, 4G LTE Wi-Fi hotspottal, az utasok menet közben is kapcsolódhatnak a világhálóhoz.
Az extrafelszerelések körét bővítették és a legmodernebb vezetői asszisztens rendszerek is megtalálhatók az autóban. Az egyik különlegesség a díjnyertes IntelliLux LED matrix fényszórórendszer, amely a közlekedési szituációknak megfelelően egy sor különböző minta szerint képes világítani az utat. Oldalanként 16 LED sorakozik a fényszórókban; az új funkciók között megtalálható az aktív kanyarvilágítás és a szúrófény, ami a távolsági fényt egészíti ki és 400 méterre elvilágít. A kombi Opel ezen kívül ellátható szélvédő-kijelzővel, automatikus vészfékezéssel kiegészített adaptív tempomattal, sávtartó automatikával és mögöttes forgalomra figyelmeztető rendszerrel.
A vezetési élmény és a biztonság területén sem kell kompromisszumokat kötni, az Insignia Sports Tourert ugyanis intelligens, nyomatékvektor szabályzással kiegészített négykerék-hajtással szerelik fel. A szokásos hátsó differenciálművet két elektronikusan szabályzott többtárcsás kuplunggal váltották ki, amelyek sokkal pontosabb erőátvitelt tesznek lehetővé, ráadásul kerekenként. Az összkerékhajtáshoz pedig FlexRide rendszer is választható, melynek segítségével hangolhatóak a hajtáslánc egyes elemei.
Az Insignia Sports Tourer egy sor turbófeltöltésű benzines és dízelmotorral kerül forgalomba, újdonságként nyolcsebességes automataváltóval is.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)