Az ötödik legendás Bugatti
A Pekingben április 21-29. között megrendezett Auto China seregszemlén áll a közönség elé az ötödik „Les Légendes de Bugatti” (Bugatti Legends) modell, a Black Bess. A Black Bess a legfontosabb háború előtti Bugatti modellnek, a Type 18-nak állít emléket, amely tulajdonképpen a modern Veyron szellemi ősének tekinthető. Három darab készül belőle, ahogy eddig az összes Bugatti Legends kiadásból.
A hat darabosra tervezett Les Légendes de Bugatti széria ötödik tagja a Pekingben bemutatkozó Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse Black Bess, amely az első világháború előtti időszak egyik leggyorsabb utcai autója előtt tiszteleg. A Bugatti Type 18 lenyűgöző műszaki paraméterekkel bírt, 5 literes soros négyhengeres, hengerenként háromszelepes motorja több mint 100 lóerőt tudott. A végsebessége 160 km/óra volt, ami akkoriban elképzelhetetlenül gyorsnak számított.
A Type 18-cal maga Ettore Bugatti is versenyzett, 1912-ben megnyerte vele a Mont Ventoux hegyi felfutó versenyt. Csakis kiváltságosok juthattak hozzá az autóhoz, a Type 18-ból ugyanis 1912 és 1914 között összesen hét darab készült. A vevők egyike nem volt más, mint a francia úttörő pilóta Roland Garros, aki 1912-ben átrepülte a Földközi-tengert. A Bugatti 1913 szeptemberében szállította le Garrosnak a 474-es azonosító számú autót, amelyet később egy angol versenyló után Black Bess-re kereszteltek. A legújabb Bugatti Legends modell ennek az autónak állít emléket.
A Black Bess Vitesse karosszériáját teljes mértékben szénszálas műanyagból alakították ki, és kompletten feketére festették. Amitől Black Bess-szé válik az autó, az a frontrész aranyszínű dekorációja, de egyes elemeket valódi 24-karátos arannyal futtattak. Ilyen a patkó alakú hűtőrács kerete és az autó hátulján feltűnő EB logó, de a felni kupakok is aranyozottak.
A kabinban a legfinomabb bőrrel húztak be minden tapintható felületet; a világos bézs alapszínt barna ellentételezi. Egyértelmű utalás a Type 18 Black Bess modellre a karmazsinvörös kormánykerék és biztonsági öv, és az ülések szegélyét is ilyen színű cérnával varrták. Azonban kétségtelenül az ajtópanelek az utastér csúcspontjai. Mindkét panelt „Havanna” bőrrel kárpitozták és az autóiparban eddig nem alkalmazott megoldással kézzel dekorálták őket. A rajzokat közvetlenül a bőrfelületre, speciális új tintával vitték fel, és új impregnálási folyamatot is kidolgoztak az ábrák megóvása érdekében. Akárcsak az eredeti autó esetében, a rózsafa itt is megjelenik, mégpedig a sebességváltó karon és a középkonzolon.
Ahogy mindegyik Legend modell, a Black Bess is a Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse kivitelen alapul, amely jelenleg a világ leggyorsabb sorozatgyártású roadstere. 1200 lóerős 16-hengeres turbómotorja 408 km/órás sebességgel repítheti. Mindegyik Legend kiadásból három darabot készítenek, az eddigi 12 darab járművet mind eladták. A Black Bess 2,15 millió euróért vihető el.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)