Itt az új Aston Martin DB12
Az Aston Martin fennállásának 110. évében és a DB-modellsorozat 75. évfordulóján bemutatta DB12 modelljét, amely hatalmas ugrást képvisel. A kiemelkedő vezetési élményt kifinomultsággal, a legmodernebb technológiákkal és a luxus legmagasabb szintjével ötvözi. Az új super tourer 34 százalékkal erősebb elődjénél, a végsebessége eléri a 325 km/órát.
Az új Aston Martin DB12, elődjével ellentétben már nem lesz elérhető 12 hengeres motorral, kizárólag nyolchengeressel, amely a Mercedes-Benztől érkezik. A 4 literes ikerturbós erőforrás egyedi hangolást kapott, így 680 lóerőt ad le 6000-es fordulatszámon, maximális nyomatéka pedig 800 Nm a 2750-6000-es fordulatszám-tartományban.
Az erő egy 8-fokozatú automataváltón és most először elektronikus differenciálművön keresztül zúdul a hátsó kerekekre. A szerkezet a hagyományos differenciálzárral ellentétben a másodperc törtrésze alatt teljesen nyitottból 100 százalékosan zárt állapotba tud kerülni. A legújabb generációs menetstabilizáló rendszerrel együttműködve az E-Diff jelentősen javítja a kocsi kanyarvételi képességeit. A DB12 emellett rövidített végső áttételt és egyedi váltóhangolást kapott, így jobb a rugalmassága.
A DB12 a DB11-hez hasonlóan ragasztott alumínium struktúrájú, de 7 százalékkal merevebb. S az új intelligens adaptív lengéscsillapítóknak és a merevebb stabilizátoroknak köszönhetően osztályelső menetdinamikát tud felmutatni. GT üzemmódban kényelmes utazóautóként viselkedik, ám Sport és Sport+ üzemmódokban életre kel, sokkal élénkebbé és feszesebbé válik. Ilyenkor 3,6 másodperc alatt abszolválja a nulla-százas sprintet és elérheti a 325 km/órás sebességet is. 400 mm átmérőjű első és 360 mm átmérőjű hátsó féktárcsákkal lassít, de karbon kerámia rendszer is rendelhető hozzá, amely 27 kilogrammal könnyebb, tehát jelentősen mérsékli a rugózatlan tömeget.
A DB12 az első sorozatgyártású modell, amely az új fejlesztésű Michelin Pilot Sport 5 S köpenyeket viseli, mégpedig elöl 275/35/21, hátul 315/30/21 méretezéssel. Az abroncsok ‘AML’ kódúak, tehát az Aston Martin által tökéletesített keverékkel bírnak, így a létező legjobb száraz és nedves tapadást, illetve irányíthatósági jellemzőket kínálják. A menetdinamikát tovább javítja a menetstabilizáló rendszer négy előre programozott beállítása (Wet, On, Track & Off).
A DB11-nél izmosabb kiállású DB12 teljesen új utasterével is lenyűgözi az embert. A sofőr digitális műszeregységről olvashatja le a legfontosabb információkat, a műszerpultba ágyazva pedig a legmodernebb, az Aston Martin saját fejlesztésű infotainment rendszerének képernyőjére pillanthat. A bent ülőket a nemes, Bridge of Weir bőrhuzat aromája veszi körül, a kényelmes sportülésekben a hosszú utazások alkalmával sem fáradnak el a tagjaik. Az első osztályú bőr és Alcantara huzatok kellemes környezetet teremtenek, az új infotainment rendszer révén pedig egyetlen modern szolgáltatásról sem kell lemondani.
Alapfelszerelés a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto, a 26 cm átmérőjű kapacitív középső képernyő 1970 x 720 pixel felbontású és 30 ms válaszidejű. A navigációs rendszer online kapcsolattal rendelkezik, tehát például a sofőr rákereshet a kedvenc éttermére, elolvashatja az értékeléseket róla és azonal kiválaszthatja úticélként is. Újdonság az Aston Martin applikáció is, aminek a segítségével a tulajdonosok kommunikálhatnak és kapcsolatba léphetnek az autójukkal.
Az új Aston Martin DB12 kiszállításai ősszel indulnak.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)