/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt az új Audi A6 Avant

2018. április 16. 11:35   |   Autoblog
címkék:  

Leleplezték az új Audi A6 kombit, ami a magasfokú használhatóságot és széleskörű variálhatóságot dinamikus formavilággal ötvözi. Az új A6 Avant csaknem 5 méter hosszú, 1680 literes rakteret kínál, mindegyik hajtásrendszere enyhe hibrid technikával egészül ki és teljesen új, digitális kezelési koncepciót kapott.

A szép kombik neve Avant – az új Audi A6 Avant pedig a négykarikás márka hagyományainak hű folytatója. Határozott vonalvezetésével, nagyméretű felületeivel és markáns, erősen megdöntött hátsó szélvédőjével a külső dizájn a márka új formai nyelvezetét testesíti meg. A nem egész öt méter hosszú Avant megnyújtott eleje és laposan ívelő tetővonala eleganciát, sportosságot és igényességet sugároz.

Elejét a széles és mélyre süllyesztett Singleframe hűtőrács uralja, míg oldalnézetét a trapéz alakú ablakok hosszan elnyúló sziluettje határozza meg. A kerékjáratok felett feszülő erőteljes domborulatok a quattro összkerékhajtás vizuális utalásai. Az izmos hatást keltő tetővonal erősen megdöntött D-oszlopokhoz csatlakozik. Hátul krómozott díszléc köti össze a két lámpatestet. A tizenkét külső szín mellett a sport és a design felszereltségi szint, illetve az S line külső optikai csomag is rendelkezésre áll.

Az Audi A6 Avant alapfelszereltségében eleve LED-technikájú fényszórók szerepelnek, amelyekből háromféle kivitel is rendelkezésre áll. Csúcsváltozatként a nagyfelbontású távolsági fénnyel működő HD Matrix LED technika is rendelhető, ahol öt vízszintes vonal alkotja a nappali menetfény rajzolatát. Ez esetben dinamikus irányjelzők és pulzáló hazavezető fény is hangsúlyozza az A6 egyedi karakterét.

Az új Audi A6 Avant hosszúsága 4,94, szélessége 1,89, míg magassága 1,47 méter. Utastere még elődjénél is tágasabb, az elöl és hátul könyökmagasságban mérhető szélesség, illetve a hátsó lábtér tekintetében pedig közvetlen vetélytársait is felülmúlja. Sportos vonalvezetése ellenére az új A6 Avant megőrizte elődje tágas csomagterét, amelynek rakodószélessége 1050 milliméter és alaphelyzetben 565 literes térfogattal szolgál, s a hátsó üléstámla lehajtásával egészen 1680 literig bővíthető. A csomagtérajtó és a csomagtérborítás egyaránt alapfelszerelésként elektromos mozgatású, előbbi extrafelszerelésként szenzorvezérléssel is működtethető. A hátsó ülés már alapkivitelben 40:20:40 arányban osztva hajtható le, az opcionális vonófej pedig ugyancsak elektromosan reteszelhető ki.

A csomagtartó alapkivitelben sínrendszerrel készül, amelyben a csomagok biztonságos rögzítéséhez négy variálható rögzítőszem állítható be igény szerint. Az A6 Avant emellett rögzítőhevedert és -hálót, valamint két akasztót is kínál, az extrafelszerelésként rendelhető csomagrögzítő készlet pedig teleszkópos rúddal és hevederrel teszi lehetővé a csomagtér egyéni felosztását.

Az A6 Avant vezetői segédrendszerek széles palettájával szolgál. Az alapkivitelhez tartozó Audi pre sense front vészfékasszisztens mellett e technikák között említhető többek között az útszűkület-funkcióval kiegészített adaptív menetasszisztens is, amely araszoló forgalomban egészen megállásig, illetve akár 250 km/óráig is támogatja a jármű hossz- és oldalirányú vezetését. Az adaptív menetasszisztens előretekintő módon a sebességkorlátozásokat, kanyarokat, körforgalmakat és a lekanyarodási pontokat is tekintetbe veszi a sebesség szabályozása során.

Még magasabb színvonalú biztonságról gondoskodik a vészhelyzet-asszisztens, amely a vezető cselekvésének hiányát időben felismerve vizuális, tapintásbeli és hangjelzéssel figyelmezteti. Amennyiben a sofőr ezekre sem reagál, a rendszer a vészvillogó működtetése mellett átveszi a jármű irányítását és az éppen igénybe vett forgalmi sávban tartva, automatikusan megállásig fékezi az autót. Az Audi pre sense ekkor különböző védelmi intézkedéseket foganatosít, például előfeszíti a biztonsági öveket, zárja az ablakokat és automatikus vészhívást indít.

Városi forgalomban öt fontos funkció is segítheti a vezetőt: az útkereszteződés-asszisztens a jármű előtti kritikus keresztirányú forgalmat érzékeli, az Audi pre sense 360° rendszere az ütközés veszélyét ismeri fel, míg a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens a lassú tolatásos manővereket támogatja. A csomagot a kiszállást- és sávváltást segítő berendezés egészíti ki.

Az Audi A6 Avant mindegyik motorváltozata az Audi mild-hibrid technikájával (MHEV) készül, amely egyszerre növeli a kényelmet és a gazdaságosságot. A MHEV-rendszer szíve, a szíjhajtású indítógenerátor (RSG) lassításkor akár 12 kW rekuperációs teljesítménnyel táplálhat vissza energiát a 48 voltos rendszerbe, illetve a különálló lítium-ion akkumulátorba. Az Audi A6 Avant az 55 és 160 km/óra közötti sebességtartományban leállított motorral szabadon is gördülhet („vitorlázhat”), az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere pedig már 22 km/óráig aktív.

A motorok hétfokozatú S tronic, illetve nyolcfokozatú tiptronic sebességváltón és quattro összkerékhajtáson keresztül továbbítják teljesítményüket az útfelület felé. Ideális kiegészítésük az extrafelszerelésként rendelhető sport-differenciálmű, amely a sportos kanyarvételek során aktívan osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között. Az alapkivitelhez tartozó progresszív kormányzást különösen színvonalas kormányzási komfort jellemzi és eleve sportos áttétele a bekormányzási szög növekedtével mind közvetlenebbé válik.

Extrafelszerelésként az Audi dinamikus összkerék-kormányzást is kínál, amellyel az A6 Avant még fordulékonyabbá válik. E technikával 60 km/óráig a hátsó kerekek legfeljebb 5 fok bekormányzási szögben az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak el, akár egy méterrel, 11,1 méterre csökkentve a fordulókör átmérőjét. A magasabb sebességtartományokban a dinamikus összkerék-kormányzás az első és hátsó kerekek azonos irányú bekormányzásával jelentősen növeli a kanyarbeli agilitást és a menetstabilitást.

Az Audi négyféle futómű-konstrukciót is kínál: az alapkivitel hagyományos acélrugózását, a sportfutóművet, a csillapítás-szabályozással kiegészített felfüggesztést, valamint ugyancsak csillapítás-szabályozással az adaptív légrugózást. Az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer comfort, auto és dynamic üzemmódjai segítségével a vezető igény szerint választhatja meg mindegyik szabályozott futóműváltozat beállításait.

Az új Audi A6 utastere igény szerint eltérő karakterrel ruházható fel. Az alapkivitel mellett négy felszereltségi szint – sport, design, design selection és az S line sportcsomag – áll rendelkezésre, más és más színkoncepcióval. E színvilágok egyszerre progresszív és elegáns stílusúak, az anyagválasztás pedig – egészen a Valcona bőr kárpitozásig és a nyitott pórusú fa dekorbetétekig – az Audi modelljeitől immár megszokott módon különösen igényes. Mindegyik felszereltségi szint az S line külső optikai csomaggal is kiegészíthető.

Az Audi A6 Avant ülései teljes egészében új fejlesztésűek. A kínálat csúcsán a sokrétűen állítható első Individual kontúrülések állnak, amelyek kívánságra szellőztető és masszázsfunkcióval, az S-sportülések pedig integrált fejtámlával is rendelhetők. További színvonalas extrafelszerelés a két diszkrét illattal és ionizátorral kínált légminőség-csomag, a nagyméretű panoráma-üvegtető, valamint az első és hátsó szélvédő integrált szélvédőmosóval kialakított adaptív ablaktörlői.

Az MMI touch response kezelési koncepcióban a vezető csaknem minden funkciót két nagyméretű képernyőről vezérelhet. A 10,1 col képátlójú felső képernyő – amennyiben az MMI Navigációs rendszer plusz is a felszereltség része – az infotainment és a navigáció irányítását, míg a 8,6 col képátlójú alsó monitor a légkondicionálás, illetve a kényelmi funkciók és a szöveges adatbevitel kezelését szolgálja. Az MMI touch response kezelési rendszer érintésbeli és akusztikai visszajelzéseivel gyors és pontos adatbevitelt tesz lehetővé. Logikus menüstruktúrája az okostelefonokét idézi, ahol a vezető igény szerint rendezhet el számos ikont az alsó nyitóképernyőn.

Az MMI Navigációs rendszer plusz technikájával együtt jelenik meg a fedélzeten a teljes egészében digitális Audi virtual cockpit, amelynek kijelzőfelülete 12,3 col átmérőjű és a kormánykerék multifunkciós kapcsolóival kezelhető. Az extrafelszerelésként rendelhető Head-up kijelző a legfontosabb információkat a szélvédőre vetítve jeleníti meg. Az MMI Navigációs rendszer plusz WLAN-hotspotot is kínál és adatátviteli modulja már az LTE Advanced szabvány szerint működik.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/