Itt az új, belépőszintű Ferrari
A Ferrari meglepetésre, hetekkel a Frankfurti Autószalonon tervezett premier előtt megmutatta új modelljét, a California T-t leváltó Portofinót. Az új, nyitható keménytetős V8-as GT modell 600 lóerős, 3,5 másodperc alatt gyorsul fel százra, s némi praktikumot is nyújt.
A Ferrari Portofinót Olaszország egyik legszebb városáról nevezték el, piros fényezése is a Rosso Portofino nevet kapta. Elődjéhez, a California T-hez hasonlóan ez is négyévszakos 2+2 üléses autó, farában használható méretű csomagtérrel és motorosan működtethető fémtetővel. A mérnököknek sikerült egy kis súlyt lefaragni és még szilárdabbá tenni a karosszériát, a Portofino torziós merevsége jobb, mint a California T-jé.
A Portofino motorházteteje alatt a Ferrari egymás után kétszer Nemzetközi Év Motorjának megválasztott 3,9 literes biturbó nyolchengeres erőforrását találjuk, amely immár 600 lóerőt (7500 ford./percnél) és 760 Nm nyomatékot (3000-5250 ford./percnél) mozgósít. A motor hatékonyságán rengeteget javítottak az olasz mérnökök, kicserélték a dugattyúkat és hajtókarokat, áttervezték a szívórendszert és egy darabból öntött kipufogócsonkot szereltek be, ami hozzájárul a turbólyuk eltűntetéséhez. Újdonság a variálható töltőnyomás vezérlés is, ami a kiválasztott sebességfokozatnak megfelelően szabályozza a nyomatékleadást. A Portofino 3,5 másodperc alatt sprintel százra és 320 km/óránál nagyobb sebességet képes elérni.
A menetdinamikát jelentősen javítja az új elektronikus vezérlésű hátsó differenciálmű (E-Diff3), amely együtt dolgozik az F1-Trac kipörgésgátló rendszerrel. A Portofinóba elektromos szervokormányt is szereltek, amely 7 százalékkal csökkentette az áttételt, még érzékletesebbé téve a kormányzást. A felfüggesztést is átdolgozták, a mágnesezhető folyadékkal töltött lengéscsillapítók immár még hatékonyabban képesek elnyelni az útegyenetlenségekből származó ütéseket.
A kabin szolgáltatásai bővültek a California T-hez képest, s a kényelem is javult. Az újdonságok közé tartozik a 25 centiméter átmérőjű érintőképernyővel szerelt infotainment rendszer, az utasoldali kijelző, a zárt és nyitott tető mellett is hatékonyabb légkondicionáló berendezés, az ergonomikusabb kormánykerék, valamint a 18 irányban elektromosan állítható első ülések, amelyek vékonyabb támlakialakításuknak köszönhetően nagyobb hátsó lábteret biztosítanak. Az utasok értékelni fogják az új szélfogót is, amely 30 százalékkal csökkenti a belső légáramlatot és a zajt.
A Ferrari Portofino hivatalos világpremierje a Frankfurti Autószalonon lesz (szeptember 14-23.).
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)