Itt az új Hyundai i30
A Hyundai a párizsi világpremierje előtt megmutatta az i30 legfrissebb kiadását, amely teljesen új külső és belső dizájnt kapott. Eddig is a megjelenése adta el az autót Európában; mostantól talán még többen döntenek majd a típus mellett. Az i30 műszaki tartalmát illetően is megújult, többek között 1 és 1,4 literes turbómotorokkal is megvásárolható lesz. A jövő év elején kerül a márkakereskedésekbe.
El kell ismerni, hogy az i30 előnyére változott. A Hyundai dizájn legújabb evolúciójakánt sokkal határozottabb és komolyabb megjelenésű lett, formája allűröktől mentes és letisztult. A Hyundai időtlennek nevezi a formát, s ebben egyet kell értenünk vele. Az i30 remekül néz ki, ráadásul jövőre érkezik belőle egy sportmodell is, már az N márkanév alatt.
A friss i30 modellen debütál a Hyundai új hűtőmaszkja, amely a jövőben családi azonosítóként szolgál majd. A rácsra helyezett márkajelvény is nagyott nőtt. A gazdagabb felszereltségű modellek három vetítőlencsés LED-es fényszórókkal és függőleges nappali világítást adó diódasorral érkeznek, hűtőrácsuk pedig selyemfényű króm keretet kap. Igen erőteljes fellépést kölcsönöznek az i30-nak. A kompakt modell arányai harmonikusak, hosszú motorházteteje és hátratolt A-oszlopjai pedig sportos kiállást adnak. Az oldalsó karaktervonal lámpától lámpáig, a kilincsek fölött fut, a tető enyhén lejt és fekete légterelőben végződik, amely még kompaktabbnak és dinamikusabbnak láttatja az autót. A nyúlánk, sportos karosszéria alaktényezője 0,30.
A belső tér is teljesen más képet fest. A műszerpult a ma divatos horizontális elrendezésű, elegáns és a tágasság érzetét kelti. A klímapanelt is a szokásosnál magasabbra, jól elérhető helyre rakták, az infotainment rendszer 20 centiméter átmérőjű érintőképernyőjét pedig a műszerfal tetejére helyezték, így lebegő hatást kelt. A legfontosabb funkciókat a volánról lehet vezérelni, amely extraként fűthető is.
Az új generációs i30 4340 mm hosszú, 1795 mm széles, 1455 mm magas, tengelytávja pedig 2650 mm-es; nem kirívó értékek, a kategória átlagát hozzák. Helyhiányra azonban nem lehet panaszkodni, a csomagtartó is 395 literes, ami kedvező érték. A padló dupla fedeles és síalagutat is kialakítottak.
A koreai kompaktot kis lökettérfogatú erőforrások hajtják. Három benzin és egy dízelmotor alkotja a palettát, különböző teljesítményszintekkel. A belépő motor az 1,4 literes, 100 lóerős MPI, amelyet az új 1 literes, 120 lóerős T-GDI háromhengeres turbómotor követ a sorban. Rajtuk kívül választható még az új saját fejlesztésű 1.4 T-GDI négyhengeres turbó, amely 140 lóerőt mozgósít. A dízelpártiak az 1,6 literes négyhengeres turbódízel 95, 110 vagy 133 lóerős verzióját választhatják. Mindhárom nyomatéka 280 Nm. A motorokhoz hatfokozatú manuális vagy hétsebességes duplakuplungos váltó társítható.
A Hyundai új 1,4-es T-GDI erőforrása 140 lóerőt és 242 Nm nyomatékot ad le, 8,9 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/órára. Nagynyomású turbófeltöltőjét a leömlőbe integrálták, ami javított a gázreakción és a nyomatékleadáson. Az üzemanyagot közvetlenül a hengerekbe fecskendezik, ami hatékonyabbá teszi az égésfolyamatot. A kisebb 1.0 T-GDI aggregát 120 lóerőt és 170 Nm nyomatékot ad le, érdekessége az elektronikusan szabályozott wastegate szeleppel rendelkező turbófeltöltő és a hengerfejbe integrált leömlő.
Az elődmodellhez képest az új i30 kormányzása 10 százalékkal direktebb és a futóműve is igényesebb lett, immár mindegyik modellben széria a többlengőkaros hátsó felfüggesztés. Maga a karosszéria 22 százalékkal merevebb, mint az elődé. Az i30 teljesíti a legmagasabb biztonsági követelményeket is. Van benne automatikus vészfékező rendszer, intelligens sebességtartó, holttérfigyelő, mögöttes forgalomra figyelmeztető rendszer, sávtartást segítő rendszer, sebességhatár kijelző, távfény asszisztens és fáradásra figyelmeztető rendszer is.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)