/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt az új Mercedes Vito

2014. július 30. 20:40   |   Autoblog
címkék:  

A Mercedes bemutatta az új Vitót, amely a kategória egyik legjobb teherbírásával, korszerű és takarékos motorokkal, továbbá a szegmensben elsőként három különböző hajtásképlettel érkezik. Októberben kerül piacra.

A Vito a Sprinter után a Mercedes második legsikeresebb haszonjárműve, az 1995 és 2013 vége közötti időszakban csaknem 1,2 millió darabot adtak el belőle. Most itt az új modell, amelynek legfontosabb jellemzője, hogy mintegy 20 százalékkal takarékosabb elődjénél. BlueEfficiency csomaggal is kapható; a hátsókerék-hajtású Vito 116 CDI BlueEfficiency modell átlagfogyasztása rekord gyanús 5,7 l/100km. Az új Vito motorok szervizperiódusa ráadásul 40 ezer kilométerre vagy két évre nőtt.

Biztonság tekintetében is nagyot lépett előre az autó. A Vito furgon változatában például szériában két légzsák van elöl, mindkét oldalon az öv bekapcsolására figyelmeztetéssel, a Vito Tourer személyszállító változat pedig akár nyolc légzsákkal is felszerelhető. Alapfelszerelés a fáradságérzékelő és a guminyomás ellenőrző rendszer, csakúgy, mint a hasznos széllökés asszisztens, amely az erősebb oldalirányból érkező széllökéseket is képes kompenzálni. Ezen kívül új és egyedülálló extra a szegmensben az aktív parkoló asszisztens és ütközés megelőző rendszer, de holttér-figyelő és sávtartó rendszer is elérhető.

Az új Vitót gyárilag halogén fényszórókkal szállítják, de felárért teljesen LED-es, intelligens fényszóró rendszerrel (ILS) is megrendelhető. A haszonjármű szegmensben mindezidáig nem létezett diódás fényszóró. Az ILS LED-es irányjelzőből, nappali fényből, tompított és távolsági fényszóróból, valamint kanyarfényből tevődik össze. A fénysugár mindig a sebességnek és az út követelményeinek megfelelően oszlik el.

Az új generációs Mercedes Vito emellett az első jármű a szegmensben, amelyik első-, hátsó- és négykerék-hajtással is megvásárolható. A fronthajtású Vito a legkönnyebb és legolcsóbb, a már bizonyított hátsókerék-hajtású verzió a nehéz terhek mozgatásával járó munkákhoz és vontatáshoz ideális, míg az összkerekes kivitel a mostoha körülmények közötti munkavégzésnél a jó választás.

Az elsőkerekes verziók 1,6 literes négyhengeres dízelmotorral kaphatók, 88 és 114 lóerős teljesítménnyel, a hátsó- és négykerék-hajtású modellek azonban nagyobb, 2,15 literes négyhengeres turbódízel motorral érkeznek. Itt a választék egy 136, egy 163 és egy 190 lovas aggregátból áll. A Vito 119 BlueTEC modell külön kiemelendő, ugyanis Euro 6-os motor dolgozik benne.

Az új Vito forgalmazását Németországban októberben kezdik, majd fokozatosan a többi európai piacon is bevezetik. A 109 CDI dobozos áruszállító alapára nettó 17 990 euró.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/