Itt az új, elérhető árú Nissan sportkupé
A Nissan leleplezte a hetedik generációs Z sportkupét. A Z megmaradt annak, ami mindig is volt, egy hátul hajtó, izgalmas vezetési élményt nyújtó sportkocsinak, amelynek ráadásul rendkívül kedvező ára is van. A Z forgalmazását Európában nem tervezik, Észak-Amerikában viszont jövő tavasszal már a szalonokba kerül.
A Nissan Z generációiból (Japánban Fairlady Z) eddig 1,8 milliót értékesítettek világszerte, a modell így a világ legnépszerűbb sportautói közé tartozik. Az eredeti Z 1969-ben lépett színre, küldetése az volt, hogy a sportautózás örömét és izgalmát a lehető legtöbb emberhez eljuttassa. Mindez a Z legfrissebb reinkarnációját is átitatja. A sportkocsi ezért is érkezik alapáron például kézi váltóval.
Az új Z-ben ugyanazt a 3 literes V6-os ikerturbós erőforrást találjuk meg, mint a 370Z elődmodellben, ám jelentős mértékben átdolgozva. A motor teljesítménye immár 405 lóerő, maximális nyomatéka 475 Nm, így 68 lóerővel izmosabb és 30 százalékkal nyomatékosabb, mint korábban. Alapáron hatgangos kézi váltót adnak hozzá, amibe a fordulatszám-illesztés mellett első ízben rajtelektronikát is integráltak. Az opciós 9-sebességes automata szerkezet szintén tudja ezt.
Megnövelték a karosszéria merevségét, továbbá elektromos szervokormánnyal és szélesebb első abroncsokkal látták el az autót, így az még jobban kanyarodik. Az automataváltós kivitelekben kétfajta vezetési üzemmód vethető be. Sport módban még jobb a gyorsulás, direktebb a kormányzás, és ércesebb a kipufogó hangzása. A Performance felszereltségű modellek mechanikus önzáró differenciálművet is kapnak.
Ami az új Z megjelenését illeti, a tervezők több korábbi Z széria jellegzetes stílusjegyeit ötvözték a modern vonásokkal. A két félkörös LED-es fényszórók például a 70-es évek japán belpiacos Fairlady 240ZG modelljét juttatják eszünkbe. Az ős Z-vel való kapcsolat oldalnézetből végképp egyértelmű. A lapos, hegyes orrtól egészen a szögletes farig futó jellegzetes tetővonal az első három Z-generációt idézi. A far élénken emlékeztet a Z32 300ZX-re, retró dizájnú, de természetesen diódás fényforrásokkal dolgozik.
A kabinban szintén ötvözték a modern technológiát a vintázs Z elemekkel. A modernebb hangvételű, de az elődre visszamutató műszerfal tetején ott díszeleg a három kiegészítő műszer (töltőnyomás, feltöltő sebesség, voltmérő), a 8 colos érintőképernyő alatt pedig felfedezhető a klímaberendezés három tekerőgombja. A sofőr már testre szabható digitális műszerfalról olvashatja le a legfontosabb információkat.
Az amerikai piacon a Z kétféle, Sport és Performance kivitelben lesz megvásárolható, hatgangos kézi vagy 9-fokozatú automata váltóval. Emellett 240 példány erejéig a Z Proto Spec modell is kapható lesz, sárga féknyergekkel, bronzszínű könnyűfém felnikkel és exkluzív bőrkárpitozással. A Z alapárát körülbelül 40 ezer dollárra taksálják.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)