Itt az új Porsche 911 kabrió
Hat héttel a kupé debütálása után a Porsche bemutatta a friss 911 kabrió modellt, amely évtizedes hagyományt visz tovább. Az első kabrió 911 még 1982-ben gördült le a gyártósorról, s azóta a modellkínálat része. A vászontetős 911 számos innovációt örökölt a kupétól, egyedi jellemzője pedig az elektronikusan nyíló vászontető, amely mindössze 12 másodperc alatt tárja fel az eget. A 911 Cabriolet Carrera S és 4S kivitelben máris rendelhető.
Az új, 991 sorozatú kabrió szélesebbnek és magabiztosabbnak, összességében izmosabbnak tűnik elődjénél. Ez egyrészt a nagyobb, elöl 20, hátul 21 colos kerekeknek, másrészt a szélesebb sárvédőknek köszönhető; immár a hátsókerék-hajtású modellek is ugyanolyan szélesek, mint a jelenlegi összkerékhajtású változatok. Az első nyomtáv 45, a hátsó nyomtáv 44 mm-rel bővebb. Jellegzetes stíluselem a középen mélyített első fedél, a fart pedig a variálható magasságú, integrált légterelő és a folyamatos, elegáns fénycsík határozza meg. Az első és a hátsó traktus kivételével az összes külső karosszériaelem alumíniumból készült.
A teljesen automatikus vászontetőbe üveg hátsó ablakot integráltak, s a felső szerkezet magnézium feszítőrudakat tartalmaz, ami nagy sebességnél megakadályozza a tető lobogását. A vászontető 50 km/óráig menet közben is működtethető, az új hidraulikának köszönhetően 12 másodperc alatt nyílik ki, illetve csukódik be. Az utasokat egy elektronikusan mozgatható szélterelő óvja a széllökésektől.
A műszerfal letisztult kivitelű, egy középső, analóg fordulatszámmérővel és két keret nélküli folyadékkristályos kijelzővel, valamint egy hatalmas, mélyre épített, 10,9 hüvelykes középső érintőképernyővel. Akárcsak a kupé modellben, alapfelszerelés a kamera-alapú vészfékrendszer gyalogos és kerékpáros figyelmeztetéssel, valamint a parkolássegítő rendszer szenzorokkal és tolatókamerával. Felárért éjjellátó és stop/go funkcióval kiegészített adaptív sebességtartó rendszer is rendelhető.
A 911 Cabriolet forgalmazása a Carrera S és Carrera 4S modellekkel kezdődik. Mindkettőt 3 literes hathengeres turbós boxermotor hajtja, 450 lóerős teljesítménnyel (6500 ford./percnél) és 530 Nm-es nyomatékkal (2300-5000 ford./percnél). Az erőt egy új fejlesztésű nyolcfokozatú duplakuplungos váltómű továbbítja a hátsó, illetve a 4S esetében mind a négy kerék felé. A Carrera S 3,9 másodperc alatt sprintel százra (Sport Chrono csomaggal 3,7 mp) és eléri a 306 km/órás sebességet. A Carrera 4S 304 km/óráig képes fokozni a sebességét és 3,8 másodperc alatt gyorsul százra (Sport Chrono csomaggal 3,6 mp).
Most első ízben adaptív sportfutómű is rendelhető a 911 Cabriolet modellhez. Ennél a felfüggesztésnél a rugók keményebbek és rövidebbek, az első és hátsó stabilizátorok merevebbek, a hasmagaaság pedig 10 mm-rel alacsonyabb.
A 911 Carrera S Cabriolet németországi alapára 134 405 euró, a 911 Carrera 4S Cabriolet pedig 142 259 eurótól vásárolható meg. A rendeléseket máris le lehet adni az autókra.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)