Itt a legdurvább Volvo S60
A Volvo hivatalos autósport és tuning partnere, a Polestar elkészítette a legdurvább S60 modellt, amely akár sorozatgyártásba is kerülhet. Ha így lesz, akkor végre akad majd egy svéd autó, amelyik borsot törhet a BMW M3 és a Mercedes-Benz C63 AMG orra alá. A Polestar S60-asa 508 lóerős!
A Polestar és a Volvo együttműködése 1996-ban vette kezdetét. A Polestar azóta öt különböző Volvo modellből épített versenyautót és versenyzett is velük, kezdve a 850-es modellel. A műhely nagyon szereti a Volvo autóit, mert már gyárilag erős, masszív karosszériával rendelkeznek, ezért ideális versenyautó-alapnak bizonyulnak. Az S60 modellből is létezik versenyautó, a TTA túragép, amelynek minden egyes alkatrészét célirányosan fejlesztették, a legfrissebb S60 koncepcióautó viszont nagymértékben a szériaautón, az S60 T6-on alapul.
A Polestar S60 soros hathengeres motorja ugyanaz, amelyik a jelenlegi legerősebb S60 modellt, a 304 lóerős T6-ot is hajtja (B6304T4). De amíg abban 304 lóerőt teljesít, a Polestar által tuningolt masinában 508 lóerőt ad le. A szakemberek módosították a hengerfejet és az égéstereket, kicserélték a hajtókarokat, új Garrett turbófeltöltőt szereltek be, átépítették a szívórendszert és 9 centiméter (!) csőátmérőjű Ferrita kipufogórendszert aggattak a blokkra. A 440 helyett 575 Nm nyomatékot termelő erőforrás egy megerősített hatfokozatú kézi váltón keresztül juttatja erejét a kerekekhez. Természetesen a Haldex négykerék-hajtást megtartotta a Polestar, de egy picit módosította, ezen kívül a hátsó tengelyre egy elektronikus Haldex differenciálzárat szerelt be.
A karosszéria, pontosabban a sárvédők szélesedtek egy kicsit, elöl 2, hátul 4 centiméterrel. A futóműbe háromféleképpen állítható Öhlins gátlók költöztek be, a stabilizátorokat vaskosabb újak váltották, emellett a kocsi első és hátsó merevítő rudakat kapott. A kerékjáratokban 19 colos Polestar felnik forognak, rajtuk 265/30 méretű abroncsokkal. A 204 lóerővel magasabb teljesítmény miatt a fékrendszert is lecserélték egy komolyabbra; elöl most 38 centiméteres Polestar-Brembo tárcsákat szorítanak 6-dugattyús nyergek, hátul pedig 302 mm-es Polestar-Volvo diszkek vannak.
A Polestar S60 külső megjelenése nemcsak a 3 centiméteres ültetés és a szélesített karosszéria miatt nagyon dögös, hanem az új, fékhűtő nyílásokkal is ellátott lökhárítónak, valamint a karbon hátsó diffúzornak köszönhetően is. Kell is a nagyobb leszorító erő, az 1640 kilogramm tömegű Polestar S60 ugyanis 3,9 másodperc alatt katapultál százra, végsebessége pedig 300 km/óra fölött van.
Egyelőre nem eldöntött, hogy épül-e még ilyen S60-as; az első, kék példány egyedi megrendelésre készült. Ha a svédek pozitív visszajelzéseket kapnak az autóról – s miért ne kapnának – egy kis sorozat legyártása szóba jöhet. De ha a Volvo ráharap erre a fantasztikus járgányra, talán többről is lehet majd szó.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)