Itt a legkisebb új Mercedes
A Genfi Autószalonon ünnepelte világpremierjét az új, kompakt A-osztály, amelynek legfontosabb újítása, hogy már nem egyterűs jellegű és szendvicspadlójú, hanem valódi sportos ferdehátú autó. A 109-211 lovas motorokkal hajtott új A-osztály szeptemberben kerül a hazai márkakereskedésekbe.
Az új A-osztály (hosszúság/szélesség/magasság: 4292/1780/1433 milliméter) elődjénél mérföldekkel dinamikusabb kiállású, amiben a szedvicspadló elhagyása miatt 18 centiméterrel alacsonyabb magasság is szerepet játszik. Hangsúlyosan sportos autó a kompakt Mercedes, ami nem csoda, ugyanis tervezésébe az AMG-t is bevonták. Kiváló aerodinamikájának köszönhetően az A-osztály alaktényezője 0,26, ami a kategória legjobbja.
Elölről nagyon jól néz ki az A-osztály, a koncepcióautóról átszivárgott gyémánt-hűtőmaszk például telitalálat. Dinamikát adnak az autónak az oldalsó karaktervonalak, hátul pedig a lökhárítóba vágott függőleges kopoltyúk és a fekete diffúzor-elem szolgálja a sportosságot (a Sport Edition engineered by AMG változat esetében). Különösebb gondom nincs is az új A-osztállyal kapcsolatban, a szépérzékemet csak a hátsó lámpák zavarják. Azokat valahogy nem találták el.
Az utastérben sportos hangulat és minőségi anyagok fogadnak, a dekorációk valamennyi felülete pedig galvanizált, fémes, hűvös tapintású. A konnektivitásra is nagy hangsúlyt fektettek, az A-osztályban így az okostelefon teljesen integrálható a kezelő- és kijelző-rendszerbe. Egy alkalmazás jóvoltából az autóban az iPhone, illetve a jövőben egyéb okostelefonok valamennyi képessége kihasználható.
Szokás szerint a motorpaletta igen széles, ráadásul csakis új fejlesztésű egységek alkotják. Az 1,6 és 2,0 literes új benzinmotor nemzedék spektruma az A 180-tól (115 LE) az A 200-on (156 LE) át az A 250-ig (211 LE) terjed. Közös jellemzőjük a közvetlen befecskendezés, a turbófeltöltés, a továbbfejlesztett égésfolyamat, illetve a kibővített réteges keverékképzés szegény keverékhez, az üzemanyag többszöri befecskendezését lehetővé tevő, gyorsan reagáló porlasztókkal és többszörös gyújtással. A Camtronic világújdonság az 1,6-os motorban: a szívószelep emelésének változtatása részterheléskor korlátozza a friss gáz mennyiségét, és csökkenti a fogyasztást.
Az A 180 CDI dízelmotorja 109 lóerős, nyomatéka pedig 250 Nm. Ezt követi a sorban a 200 CDI, ahol a 2 literes hajtómű 136 lóerőt ad le és 300 Nm nyomatékot termel. Az A 220 CDI motorja már 2,2 liter lökettérfogatú, teljesítménye 170 LE, nyomatéka pedig 350 Nm. Az új A-osztály valamennyi motorjában széria a Start-Stop funkció. A motorokat az új, hatfokozatú sebességváltóval, vagy kívánságra a duplakuplungos 7G-DCT automata váltóval lehet kombinálni.
A design és a motorok által ígért dinamikát a futóműnek köszönhetően érezhetjük az utakon. Kiváló alapot ad a súlypont jelentős lesüllyesztése és az új négylengőkaros futómű, akárcsak a 4MATIC összkerékhajtás lehetősége. A vevő különféle futómű-hangolások közül választhat, például kérhet direkt kormányműves sportfutóművet is. Az A‑osztály elektro-mechanikus kormányművét is áttervezték.
Az A-osztályban széria a radartámogatású ütközési figyelmeztetés, adaptív fékasszisztenssel, amely csökkenti a ráfutásos ütközés veszélyét. A Collision Prevention Assist rendszer optikai és akusztikai jelzést ad az esetleg nem figyelő vezetőnek, és fékezésre készíti fel a fékasszisztenst. Az autó azonnal lassít, mihelyt a vezető határozottan megnyomja a fékpedált. Felárért megelőző PRE-SAFE utasvédelmi rendszer is rendelhető, amely 2002-ben az S-osztályban mutatkozott be.