/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Leleplezték az új Ferrarit

2009. július 28. 19:10   |   Autoblog
címkék:  

A szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a Ferrari 430-as utódja, a 458 Italia, melynek kinézete és tudása egyaránt lenyűgöző. Hogy az újdonság nem a beharangozott 450 elnevezést kapta, jelzi, itt nem holmi ráncfelvarrásról van szó. A Ferrari 458 Italia az utolsó szögig új autó, és sokat profitál a márka Forma-1-es tapasztalataiból. Szívómotorja 127 lóerős literteljesítményével például új mércét állít fel a kategóriában.

Nem meglepő módon a Ferrari 458 dizájnjáért is az olasz Pininfarina stúdió felel. A tervezéskor a legfontosabb szempont a minél alacsonyabb légellenállás volt, a 4,5 méter hosszú 458 Italia 200 km/órás sebességnél például 140 kilogrammnyi leszorító erőt termel. Ezek után nem meglepő, hogy oldalról a Ferrari Enzo ugrik be a szemlélőnek.

A 458 Italia modellben egy új fejlesztésű V8-as szívómotor teljesít szolgálatot, amely alaposan feladja a leckét a konkurenciának. A 4499 köbcentis blokk közvetlen befecskendezéses, alacsony sűrítési arányú (12.5:1) és 9000-es (!) fordulatszámnál 570 lóerőt küld a hátsó tengelyre. Ez elképesztő, 127 lóerős literteljesítményt jelent. A maximális forgatónyomaték 540 Nm 6000-es fordulaton, de a 80 százaléka már 3250-es főtengely-fordulaton rendelkezésre áll. A három kipufogóvégen át harsogó „zeneszám" tipikusan Ferraris, melynek a motor dühös morgása adja meg az alaphangját.

Az új Ferrari alacsony széndioxid-kibocsátásával is villant (320 g/km), de fogyasztása is figyelemreméltóan szerény (13,7 l/100 km). A rendkívül aerodinamikus karosszéria és az alacsony súly is segít neki ebben; a 458 Italia saját tömege a felhasznált különleges könnyűfémeknek köszönhetően mindössze 1380 kilogramm. Ennek 58 százaléka a hátsó tengelyen nyugszik. A kis Ferrari úgy megy, mint az Enzo, 3,4 másodperc alatt fellövi magát százra és végsebessége meghaladja a 325 km/órát. A 458 Italiában a Californiából átvett hétfokozatú duplakuplungos váltóművet találjuk meg, amely még padlógáznál is finoman pakolgatja a sebességeket. Az áttételeket persze sportosabbra vették.    

Maximális útfogásra hangolt futóműve és szuper direkt kormányzása révén a 458 Italiával bődületesen nagyot lehet majd kanyarodni, de az elektronikus differenciálzár és az F1-Trac rendszer jóvoltából az elődmodelleknél 32%-kal gyorsabban is lehet majd a kanyarokból kigyorsítani. A verseny ABS és a high-tech fékek jóvoltából a 458 Italia 32,5 méter alatt állóra fékez 100 km/órás sebességről, ami szintén megdöbbentően jó érték. Bár a kabinról nem közöltek fotókat, elárulták, hogy a sofőrt újfajta, ergonómikus környezet fogadja, ahol a fő kezelőszerveket a kormányon csoportosították.

Míg a Ferrari California egy praktikus jegyekkel bíró, a mindennapokban gond nélkül használható sportkocsi, addig a 458 Italia egy kompromisszummentes utcai sportgép, versenypálya alkalmassággal.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/