/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a Mustangok királya

2009. január 05. 14:45   |   Autoblog
címkék:  

Az SVT az 1968-as Shelby Cobra GT500KR-nek emléket állító “King of the Road” Mustangot vette alapul, mely 2008. tavaszán került piacra Amerikában.


A Ford tuning divíziója, a Special Vehicle Team (SVT) megalkotta az eddigi legjobb sorozatgyártású Mustangot, a 2010-es modellévű Shelby GT500-ast. A csapat az 1968-as Shelby Cobra GT500KR-nek emléket állító “King of the Road” Mustangot tekintette alapnak, mely 2008. tavaszán került piacra Amerikában, mint a valaha gyártott legerősebb Mustang. A legfrissebb GT500 ennek az átfazonírozott, tökéletesített változata. Továbbra is 540 lóerőt présel ki 5,4 literes, kompresszoros V8-asából, de élvezetesebben vezethető és még egy kicsit kevesebbet is eszik. Vászontetős kivitelben is kapható lesz, tavasztól.


Aligha lesz ennél vonzóbb Mustang, mint a 2010-es Shelby GT500. Orr-része a kiugró hűtőráccsal, az előrenyomuló lökhárítóval, a mélyen ülő fényszórókkal, továbbá a hatalmas légnyílásokkal igazán fenyegető, mely hatást tovább erősít a kivágott motorháztető. Az óriási légnyílások olyanok, mintha felszippantanának mindent, ami az útjukba kerül. Egyrészt agresszívvé teszik a Mustangot, másrészt nagy szerepük van a radiátor és az intercooler hűtésében is. A Mustang útra tapasztásában az első spoilerajak és a hátsó szárny is segít. A Cobra jelvények mellett a Shelby GT500-at a versenycsíkozás is megkülönbözteti társaitól, mely ezúttal a kabrió változathoz is elérhető.  


Az alumínium “power dome” géptető alatt a már ismert, feltöltött és köztes hűtővel megtámogatott, 5,4 literes V8-as hajtómű dohog, mely egészséges 540 lóerőt és 691 newtonméter nyomatékot továbbít a kéttárcsás kuplunggal felszerelt hatfokozatú kézi váltó felé. A mérnökök a váltóáttételek módosításával elérték, hogy a Shelby GT500 jobban gyorsuljon elődjénél, de autópályán kevesebbet fogyasszon. Ötödik és hatodik fokozatban a főtengely kevesebbet fordul, így a kocsival – körülbelül 0,5 literrel – alacsonyabb fogyasztás érhető el. A menetdinamika is tovább javult az átfésült futóműnek, a 19 colos (18 hüvelykes a kabrión) kovácsolt alumínium kerekeknek és a rájuk feszített Goodyear F1 Supercar abroncsoknak köszönhetően. Az áthangolt futómű, a nehezebb kormányzás, továbbá a hatásosabb fékrendszer jóvoltából a Shelby GT500 magabiztosabban viselkedik az úton. Az AdvanceTrac menetstabilizáló rendszer a normál mellett rendelkezik sport móddal, illetőleg teljesen ki is kapcsolható.


A 2010-es modellévű Mustang a korábbinál igényesebb belső teret kapott, a Shelby változat pedig valódi bőrkárpittal, alumínium berakásokkal és Alcantara betétekkel kényeztet. Utastere kifejezetten stílusos; az alumínium panelek egyedi, háromdimenziós “gödrös” felületet kaptak, az ülések pedig klasszikus sormintát viselnek. A középkonzol összeér az ülések közötti konzollal, ahol ismét a hagyománytiszteleté a főszerep. A fehérre festett, versenycsíkos és “H”- mintás váltógombról van szó, mely a Shelby Mustangok génállományába égett az évtizedek során.


A klasszikus szerelvényfal csúcstechnikát is rejt, említésre méltó például a Microsofttal közösen kifejlesztett SYNC kommunikációs és szórakoztató rendszer, mely összehangolja a Bluetooth-os mobiltelefonokat és digitális médialejátszókat, valamint automatikus segélyhívó és “jármű állapotközlő” funkcióval is rendelkezik. A SYNC előnye a gyorsaság: ha nyílnak a légzsákok, a rendszer a csatlakoztatott mobilon keresztül mindig a legközelebbi mentőállomást értesíti.


Az új Shelby GT500 Amerikában tavasszal kerül a márkakereskedésekbe. Az Auto Alliance International gyárban, Flat Rockban fog készülni.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/