Itt a Peugeot 205 GTi utódja
A Genfi Autószalonon mutatja be az oroszlános márka a GTi Concept tanulmányautót, amely a legendás 205 GTi szellemét éleszti újra. Valószínűleg a szériaváltozatra sem kell sokáig várni, talán még idén bekerül a márkakereskedésekbe.
A GTi Concept gyönyörű, fekete csillogású mélyvörös fényezést kapott. Jutott a vörös festékből az esztergált és lakkozott 18 colos könnyűfém kerekekre, a krómozott, dupla kipufogó belsejére és a márkafelirat betűire is a hűtőmaszkon. S persze ne feledkezzünk meg a szálcsiszolt alumínium GTi Concept logóról a hátsó oldalfalon, amely az illusztris elődre, a 205 GTi-re emlékeztet. Az utastérben a sportos bőrkormány varrása és középjelzése, a váltókar két oldala, az ülések dupla öltése és a modern műszerek fénydiódás háttérvilágítása szintén a vörös színtől sportos hatású.
Nappabőr szegélyű, középső részén skót kockás szövettel behúzott, bőr fejtámlás üléséből, alul laposított, alumíniumgyűrűbe munkált GTi Concept logóval ellátott kormánykereket vesz kézbe a vezető. A piros perforációs motívum előjön a kormánykeréken is. Ebbe a sportos atmoszférába remekül illik a szürke varrású Alcantara műszerfal, míg a tetőkárpit teljes egészében fekete, a pedálsor pedig alumínium. A műszerfal dekorációja és a szellőzők finoman kombinálják a fekete-piros témát, az ajtók alumínium keresztlécén pedig megjelenik a pepita hálózat.
A GTi Concept hajtását az RCZ 200 lóerős turbómotorjára bízták. Hatfokozatú sebességváltóval kombinálva az 1.6 THP gép nagy élményhez juttatja a vezetőt. A kompakt méretek és a kis súly előnyét maximálisan kiaknázó autó úttartása kiváló, ami nem is csoda, a nyomtávot ugyanis elöl-hátul 36 milliméterrel kiszélesítették. A lehető legrövidebb féktávot négy tárcsa garantálja, elöl 302 mm, hátul 249 mm átmérővel, és talán mondani sem kell, hogy ezeket vörös féknyergek fogják biztos szorításba.
A Genfi Autószalon után majd valószínűleg többet megtudunk a vonzó francia GTi-ről.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)