Itt az első összkerékhajtású Ferrari!
Nem elírás: a Ferrari idén Genfben készül leleplezni történetének első összkerékhajtású, négyüléses autóját, az FF-et. Az FF (Ferrari Four) egy teljesen új GT sportautó koncepció a márka életében. Bivalyerős, 660 lovas V12-es motor, sportos menetteljesítmények, ugyanakkor elsőrangú komfort és kifinomult elegancia jellemzik. Ezt is megértük.
Az agresszív vonalvezetésű, a régi Shooting Brake modellekre emlékeztető Pininfarina karosszéria az olasz márka első négykerék-hajtási rendszerét rejti, amelyet 4RM-nek neveztek el. A 4RM különleges, 50 százalékkal kisebb tömegű, mint a hagyományos 4×4-es rendszerek, ezért az FF súlyelosztását sem befolyásolja negatívan (53 százalék adódik a hátsó tengelyre). A 4RM mindenfajta útburkolaton és időjárási körülmények között maximális tapadást és teljesítmény-leadást biztosít, folyamatosan és intelligensen, „előrelátóan" változó nyomatékelosztása miatt. Az FF-be bekerült továbbá az új fejlesztésű mágneses lengéscsillapító-rendszer (SCM3), és a Brembo legfrissebb karbon-kerámia fékrendszere is.
Az FF szédítő menetteljesítményeit az új 6,3 literes (6262 ccm), 65 fokos hengerszögű, direkt befecskendezéses V12-es motor garantálja, amely 8000-es fordulatszámon adja le 660 lóerejét. Maximális nyomatéka 683 Nm, 6000-es főtengely-fordulatnál. Duplakuplungos F1 váltót csatlakoztattak hozzá, így az 1,8 tonnás FF 3,7 másodperc alatt eléri a 100 km/órát. A végsebesség 335 km/óra, s ha valakit ezek után érdekel, elárulom, az átlagfogyasztás 15,4 liter, a károsanyag-kibocsátás pedig 360 g/km.
A 4907 mm hosszú, 1953 mm széles és 1379 mm magas Ferrari FF-ben négy felnőtt utazhat igen komfortosan, s a csomagjaiknak is jut hely. A poggyásztér 450 literes, de 800 literig bővíthető! Számtalan személyre szabási lehetőség, különleges tartozékok állnak rendelkezésre és hat egyedi külső színárnyalatot is kitaláltak az új Ferrarihoz.
Az összkerékhajtású Ferrari FF a 81. Genfi Autószalonon (március 3-13.) debütál.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)