Itt az új Aston Martin Vanquish
A név a régi, de az autó vadonatúj – elkészült az Aston Martin Vanquish, amely a brit márka új luxus sportkupéja. Hasonlít az 1,2 millió fontba kerülő One-77 szuper-sportkocsira és teljesítményben is csak az múlja felül.
A Vanquish magán viseli a tipikus Aston Martinos stílusjegyeket, és minden fontosabb típusból merít egy kicsit. A kocsi káprázatosan szép, és megvan benne a kellő agresszivitás is, amit elvárunk egy Aston Martintól. A karosszéria legszebb részletei talán az orrtól kiinduló és a fényszórók felett hátrafelé futó kecses vállvonal, a meghosszabbított oldalsó „kopoltyúk", valamint a One-77-től egy az egyben átvett diódás hátsó fények. A karosszériával egybedolgozott hátsó légterelő szárnyban nyílást alakítottak ki, ami nagy sebességnél növeli a leszorító erőt. A nyers karbon elemek, mint az első lökhárító toldat, a küszöbidom és a hátsó diffúzor is segítenek útra tapasztani az autót.
Az új Vanquish a már jól ismert 6 literes, 48-szelepes V12-es erőforrást kapta meg, azonban a brit mérnökök alaposan átdolgozták és kifacsartak belőle még egy kis teljesítményt. A Vanquish a One-77 után így a legpotensebb Aston Martin lett, 573 lóerőt és 620 Nm nyomatékot szolgáltat. A Vanquish testes autó, 4,7 méter hosszú és akár 2+2-es konfigurációban is megrendelhető, ezért alumínium, magnézium és szénszálas műanyag alkalmazásával igyekeztek a tömegét mérsékelni (a külső karosszériaelemek egytől egyig szénszálból készültek). Az új struktúra révén a Vanquish torziós merevsége 25 százalékkal meghaladja a DBS-ét. A kocsi 1739 kilogrammot nyom, a gyorsulása nulláról százra így 4,1 másodperc. A végsebessége a DBS-hez képest csökkent, immár „csak" 295 km/óra.
A V12-es erőforráshoz a sokat bizonyított Touctronic 2 hatfokozatú automata váltóművet kötötték, ami természetesen kézzel is vezérelhető a kormánykerékre erősített váltófülekkel. A hátsó, hajtott tengelyt önzáró differenciálművel egészítették ki. A váltó szoftvere rajtprogramot is tud, ezért ha arról van szó, a zöld lámpánál is meg lehet mutatni, ki az ász. A megállással sem lesz gond, a Vanquish ugyanis fáradhatatlan karbon-kerámia fékrendszert kapott. Elöl 398 mm-es tárcsákat és 6-dugattyús nyergeket, hátul pedig 360 mm-es tárcsákat és 4-dugattyús féknyergeket találunk. A felfüggesztés automatikusan alkalmazkodik az útviszonyokhoz, de három menetprogramja is van (Normal, Sport, Track).
A Vanquishben tágasabb, komfortosabb és fényűzőbb kabint alakítottak ki, mint eddig bármelyik Aston Martinban. Exkluzív Bridge of Weir Luxmil vagy semi-anilin/Alcantara bőrkárpitozás közül lehet választani és a műszerfal is új dizájnt kapott. De az elegáns középkonzol az igazi újdonság, amely intuitív módon kezelhető mind a sofőr, mint az utas által. Ide került az automataváltó kapcsolópanelje és a szórakoztató rendszer tasztatúrája is. A középkonzolt egyébként egyetlen anyagtáblából faragták ki, ezért illesztési hézagokról nem beszélhetünk.
Az új Vanquish helykínálata jóval nagyobb a DBS-énél, egyedül tárolóhelyekből 140 százalékkal több van. A könyöklő 3 literes rekeszt rejt, USB és AUX csatlakozóval, míg előtte egy 2 literes üreget alakítottak ki pohártartókkal. A DBS-hez képest a lábtér elöl 37 mm-rel, a válltér 25 mm-rel, a könyöktávolság 87 mm-rel, a térdhely pedig 50 mm-rel gyarapodott. A Vanquish 2+0 vagy 2+2-es konfigurációban érhető el, tehát opcionálisan két hátsó üléssel is megvásárolható. Persze ez nem azt jelenti, hogy hátulra felnőttek is beférnek majd. A csomagtartó viszont 368 literes, ami egészen jó érték egy sportkupétól.
A legújabb Aston Martin még ebben az évben megjelenik az európai piacokon, indulóára 189 995 angol font lesz.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)