Itt az új Renault Clio
A Renault Clio 1990-es bemutatkozása óta mintegy 11,5 millió példányban talált gazdára több mint 115 országban. A francia kisautó történetében tegnap pedig új fejezet kezdődött, megérkezett az új generációs modell. A Clio friss, drámai formával, ötajtós karosszériával és vadonatúj motorcsaláddal készül meghódítani a kiskategóriát.
Az új generációs Clio az első sorozatgyártású Renault modell, amely Laurens van den Acker elképzeléseit tükrözi. A Renault új főtervezője a DeZir és az Alpine koncepcióautók stílusjegyeit ültette át egy szériaautóba, nevezetesen az új Clióba. A végeredmény pedig kétségtelenül impozáns: ki merem jelenteni, hogy az új Clio a B szegmens legsportosabb képviselője lett.
A Clio, bármerről is nézzük, rendkívül jól néz ki. Az orr-részt a DeZir koncepció ihlette. A fényszórók a divatnak megfelelően nagyméretűek, jól állnak az autónak és kidolgozottságukkal igazán sokat hozzátesznek a dinamikus megjelenéshez. Nagyon eltalálták a lökhárító légbeömlő nyílásának formáját is, amitől még karakteresebb lett a kocsi. Nappali világítást adó diódák is kerültek a Clióra, mégpedig a fényszórók belső oldalához.
Az új Clio profilja is igen lendületes. Nem véletlenül, a hátsó ajtókról eltűntették a kilincseket, továbbá merészen felkanyarították az alsó ablakvonalat. Rafinált húzással az ajtók alsó szeletét kontrasztos színűre, feketére fényezték, ami tovább fokozza a sportosságot. A sárvédők jelentősen meghíztak, a kerekek pedig kijjebb kerültek; tehát az elődhöz képest a nyomtáv is nőtt. Ha hátulról szemléljük az autót, láthatjuk, hogy a Clio széles „vállakkal" rendelkezik és hátsó lámpáinak formája is dinamizmust sugall. Összességében sokkal több lóerőt is kinéznénk belőle, mint amennyi egyébként benne lakozik. Minderre még rájátszanak az új színárnyalatok is, köztük a Flamme vörös, amelyet a DeZir tanulmányautó színéből kevertek ki.
Az új Clio belső tere is frissességet hoz. Modern, stílusos és újító szellemű. Középen egy „mindenes" érintőképernyő, a sofőr előtt dizájnos műszerpultba ágyazott digitális sebességmérő, króm és zongoralakk betétek körös-körül, valamint kényelmes, nagyméretű ülések. Az új Clióval személyre szabási lehetőségek tárháza is megnyílt. A tulajdonosok ízlésüknek megfelelően alakíttathatják ki autójukat; többféle tükörborítás, hűtőrács, kerékszett és tetőgrafika választható, a belső tér pedig magára öltheti akár a karosszéria színét is.
Újdonság a feláras Renault R-Link rendszer, amelyen keresztül közvetlen kapcsolatot létesíthet autójával a tulajdonos. Az R-Linkbe például fejlett öko-vezetési funkciót is beépítettek, amely elemzi a sofőr vezetési stílusát, majd tanácsokat ad, hogyan lehet még tovább csökkenteni a fogyasztást. Ezen kívül a Renault kifejlesztette az autóipar első alkalmazás áruházát is, a Renault R-Link Store-t, ahonnét a tulajok különböző alkalmazásokat tölthetnek le a számítógépükön keresztül (My Renault) vagy akár az autójukban ülve is. Az egyik jópofa alkalmazása a Renault R-Sound Effect, ami hat különböző motorhangot képes szimulálni az autóban, mégpedig a sebességgel és a gyorsítással összhangban.
A háromból két alapfelszereltségnek része a Media Nav rendszer, amely tartalmazza a már említett 18 centiméteres érintőképernyőt, a Bluetooth funkciót a telefonáláshoz és audio streaminghez, továbbá az USB portot és a jack dugót. Mindez kiegészíthető még 2D-s vagy 3D-s navigátorral.
Az új Renault Clio motorpalettájának minden tagját alaposan továbbfejlesztették, de vadonatúj blokkok is akadnak, mint például a háromhengeres, turbófeltöltésű Energy TCe 90, ami a TCe 100 hajtóművet váltja le. Ez a motor a Renault első 3-hengeres erőforrása. 900 köbcentiméter a lökettérfogata, 90 lóerő a teljesítménye 5000-es fordulatszámon, a nyomatéka pedig 135 Nm 2500-as főtengely-fordulatnál. Stop&Start rendszerrel szerelik, és a hosszú váltóáttételekkel rendelkező környezetkímélő Clio verzióban mindössze 4,3 litert fogyaszt átlagosan és 99 g/km a széndioxid-kibocsátása.
Még homologizáció alatt van és csak a jövő év elején kerül be a Clióba a másik új Energy TCe motor, a 120 lovas, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses turbós aggregát. A 190 Nm nyomatékú erőforráshoz a Renault első kiskategóriás modellbe szánt, hatgangos duplakuplungos váltóművét kapcsolják majd. Dízelfronton a legfontosabb újdonság az Energy dCi 90 hajtómű, amely az 1,5-ös dCi aggregát 90 lovas kivitele. A négyhengeres blokk egészséges 220 Nm nyomatékot generál (20 Nm-rel több a jelenlegi 1,5 dCi nyomatékánál). A különösen környezetkímélő, hosszabb váltóáttételekkel bíró Clio modellben a dCi egység átlagfogyasztását 3,2 literre ígérik (83 g/km CO2). Később ez a motor is rendelhető lesz az EDC duplakuplungos váltóművel.
Az új Renault Cliót a franciaországi Flins-ben (France) és a törökországi Bursa-ban fogják gyártani. A kisautó minden bizonnyal az őszi Párizsi Autószalon sztárja lesz.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)