Izgalmas futamot nyert Hamilton
A McLaren brit versenyzője az áprilisi Kínai Nagydíj óta idei első futamgyőzelmét ünnepelhette a vasárnapi Német Nagydíjon, miután maga mögé utasította Fernando Alonsót és Mark Webbert, akik ádáz küzdelmet vívtak egymással az egész futamon.
Az említett három versenyző folyamatosan váltotta egymást az élen, ám a végén Hamilton volt az, aki a legjobban kihasználta a lehetőségeit.
Webber harmadik helyezése volt a Red Bull legjobbja a mai napon. A világbajnoki címvédő és bajnoki éllovas Sebastian Vettel komoly csatát vívott Felipe Massával, akik egyszerre álltak ki a kemény keverékű gumikért az utolsó körben.
A Red Bull jobban dolgozott, így Vettel megelőzve Massát, a negyedik helyre hozta be autóját, ezzel néhány pontot mentve magának és csapatának.
Borús idő fogadta a mezőnyt a szezon tízedik állomásának helyet adó Német Nagydíjon, ahol a levegő hőmérséklete 13, a pályáé pedig 15 Celsius-fok volt a kezdés pillanatában.
A pole pozícióból induló Mark Webber beragadt, így a mellőle rajtoló Lewis Hamilton már az első métereken elment mellette, és elsőként vette a célegyenest követő kanyart.
A Ferrari duója is jól kapta el a rajtot, azonban Fernado Alonso jobban helyezkedett, így a spanyol versenyző el tudott menni Sebastian Vettel mellett, és feljött a harmadik helyre, miközben Felipe Massa a külső íven kénytelen volt visszavenni, így Nico Rosberg is megelőzte.
Vettel már az első körben megpróbált beszúrni Alonso mellé, ám a kétszeres világbajnok jól helyezkedett, ám a második körben megcsúszott, így a Red Bull német pilótája elment mellette és feljött csapattársa mögé a harmadik helyre.
A Ferrari spanyolja azonban nem hagyta magát, folyamatosan támadta ellenfelét, aki mellett néhány körrel később el is ment a célegyenes végén. Vettel le is szakadt az első háromtól, miután a DRS zóna végén túl szélesen próbálta venni a kanyarra, ráment a vizes fűre és megpördült.
Közben az első három helyen hatalmas volt a harc. Hamilton tempója egy kissé visszaesett, így magára húzta Webbert, aki a célegyenes előtti kanyarban el is ment mellette, ám a McLaren brit versenyzője az első kanyart már az első pozícióban vette.
Az élmenők közül Webber állt ki elsőként a bokszba, ami kiváló döntésnek bizonyult, hiszen Alonso és Hamilton elé érkezett vissza, akik egy körrel később teljesítették kiállásukat.
Időközben Massa is elment Vettel mellett a DRS zóna végén, és kiállása után is a német előtt marad, ám jócskán leszakadtak az első hármastól.
A verseny felénél járva Webber vezetett Hamilton és Alonso előtt, ám a kiállások második körét követően ismét változott a sorrend. Webber elsőként állt ki új gumikért, ám ez a stratégia nem úgy alakult, ahogy azt tervezte.
Hamilton kiváló tempót diktált utolsó körén, és Webber mellé érkezett vissza a pályára. Bár a Red Bull ausztrálja keményen támadta, vissza tudta verni ellenfelét, így átvette az első pozíciót.
Bár Alonso is gyors volt az utolsó körökben, és második kiállását követően az első pozícióban csatlakozott a többiekhez, Hamilton kihasználta, hogy melegebbek voltak az abroncsai, így már az első kanyarkombinációban megelőzte.
Miközben Hamilton folyamatosan futotta meg a jobbnál jobb köröket, és növelte előnyét az őt követőkkel szemben, csapattársa Jenson Button feladni kényszerült a küzdelmet egy hidraulikus probléma miatt.
Az élen beálltak a különbségek, de a csapatok jelezték versenyzőiknek, hogy próbáljanak meg spórolni a lágy keverékű abroncsokkal, ugyanis a keményebb gumik 1.5-2 másodperccel is lassabbak lehetnek, így a lehető legminimálisabb körre szeretnék feltenni azokat.
Az élen állók közül Hamilton állt ki elsőként, ugyanis egyre gyengébb időket ment a lágy gumikon, ami utólag jó döntésnek bizonyult, mert bár Alonso gyorsabb volt, nem tudta áthámozni magát a McLaren brit versenyzőjén, sőt hét tizedet vesztett is.
A Red Bull négy körrel a vége előtt hívta ki a bokszba az élen álló Webbert, aki folyamatosan lassult, így esélye sem volt Hamiltonnal és Alonsóval szemben, így a harmadik helyre tért vissza, majd’ tíz másodperccel lemaradva ellenfeleivel szemben.
A negyedik helyért még komoly csata volt Massa és Vettel között, utóbbival azonban közölte csapata, hogy legyen okos, jó pontokat szerezhetnek, mellyel azt próbálta sugallni, hogy ne menjen bele kétes manőverbe.
Ám mindkét versenyzőnek még volt hátra egy kiállása, hiszen egyikük sem használta még fel a közepes keverékeket, miután csak későn tetették fel autójukra az utolsó lágy szett abroncsokat.
A két versenyző végül az utolsó körre hagyta kiállását. Vettel hihetetlenül brutálisan érkezett meg Massa mögé a bokszutcába. A Red Bull elsőként állt be szerelői közé, hiszen előrébb kapott helyet a bokszutcában.
Az energiaital-gyárosok jobb munkát végeztek, mint a Ferrari szerelői, így Vettel az utolsó körben átvette a negyedik helyet Massától, akit Adian Sutil (Force India), a Mercedes duója, Rosberg és Michael Schumacher követett, míg az első tíz, pontszerző sorát az időmérőn már az első etapban kieső Kamui Kobayashi (Sauber) és Vitaly Petrov (Renault) zárta.
A Renault másik pilótája, Nick Heidfeld számára nem is sikerülhetett volna rosszabbul hazai versenye.
A német versenyzője már az első körben, a rajt után összeakadt Paul di Restával (Force India), amiért egy áthajtásos büntetést kapott, de esélye se volt letölteni, mert összeütközött Sebastien Buelivel (Toro Rosso) a sikán bejáratánál, ami versenyének a végét jelentette.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)