Januárban érkezik a Jaguar szabadidőautója
Immár minden kiderült a Frankfurti Autószalonon bemutatott F-Pace szabadidőautóról, amely a Jaguarokra jellemző agilitást, dinamizmust és kifinomultságot a Land Roverek kiváló terepjáró képességeivel kombinálja. A tetszerős F-Pace első- és összkerékhajtással, hatfokozatú kézi- vagy nyolcfokozatú automataváltóval, négy- és hathengeres motorokkal jövő év januárjában kerül piacra.
A Jaguar F-Pace esetében a tervezők tiszta lappal indultak, egyedi járművet alkottak, amelyet 80 százalékban alumíniumból építettek meg. A frontrész kifejezetten erőteljes a nagyméretű hűtőráccsal, az öblös légbeömlő nyílásokkal, valamint a húzott fényszórókkal és az izmos motorháztetővel. Nagy hangsúlyt kapott az alsó rész, vaskos küszöbökkel és domború sárvédőkkel, amiket óriási méretű, akár 22 colos kerekek töltenek ki. A hátsó lámpák stílusa az F-Type-ét követi, és kiemeli a Jaguar SUV-ot a tömegből. Az F-Pace formatervét Ian Callum jegyzi, aki ismét nagyot alkotott. Az F-Pace vonalvezetése egyszerű, mégis látványos és izgalmas.
Az F-Pace nemcsak remekül néz ki, elég méretes autó is, 4731 mm hosszú, 1936 mm széles és 1667 mm magas, a tengelytávja pedig igen bő, 2874 mm-es. Ez tágas belteret vetít előre. Öt személy kényelmesen utazhat benne, a hátsó lábtér tekintélyes, a csomagtér pedig 650 literes. A hátsó pad 40/20/40 arányban dönthető, síkba döntve a raktér 1740 literesre bővíthető. Az első sportülések 14-irányban elektromosan állíthatóak, hűthetők és fűthetők, akárcsak a hátsó székek, amelyek ugyancsak elérhetők fűtött, elektromosan állítható kivitelben. A kidolgozás minősége elsőrangú, a puha bőrkárpit, az eredeti fa vagy fém díszítő elemek, a dupla szegélyvarrás és a hímzett fejtámlák az alapfelszereltség részei.
A fő műszercsoport virtuális formában is kérhető, a műszerfal közepét pedig az új, legmodernebb technikájú InControl Touch Pro infotainment rendszer foglalja el. Alapja a 26 centiméter átmérőjű érintőképernyő, erős négymagos processzorral és az iparágban elsőként alkalmazott ethernetes hálózati kapcsolattal. A modulok közötti adatátvitel sebessége elérheti az 1 GB/másodpercet. Elöl és hátul is találhatók USB portok, de nem maradt ki HDMI/MHL port sem. Az InControl Touch Pro tartalmaz egy 60GB-os SSD merevlemezt is, ami többek között navigációs adatokat is képes tárolni. A nyitóképernyő különböző applikációkkal testre szabható és akár fel is osztható. Természetesen az Android és iOS kapcsolat megoldható, s az F-Pace akár WiFi hotspotként is funkcionálhat. Okostelefonról az autó akár távolról is beindítható és utastere lehűthető.
Az F-Pace első- vagy összkerékhajtással lesz kapható, utóbbi esetben alulkormányzottságot kontrolláló nyomatékvektor rendszerrel és elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal is kiegészül. A négykerék-hajtási rendszer csak igény esetén juttat nyomatékot az első kerekeknek. Az F-Pace alapvetően úgy viselkedik, mint egy hátsókerék-hajtású sportos autó, ha azonban a körülmények úgy hozzák, a hajtónyomaték akár fele az első tengelyre irányulhat. A Land Rovertől jön az Adaptive Surface Response (ASR) rendszer, amely felismeri az útburkolat típusát és minőségét, és ahhoz kalibrálja a hajtásláncot, valamint a menetstabilizáló elektronikát. Alapfelszerelés a változó áttételű elektromos kormánymű is.
A Jaguar F-Pace-be a legmodernebb biztonsági és vezetői asszisztens rendszereket is beépítették. A szegmensben először lézeres szélvédő kijelző is elérhető, az előre látó sztereo kamera pedig rengeteg funkciót lát el. Az automata vészfékező rendszer gyalogosfelismeréssel egészül ki, és van sávtartó asszisztens illetve sávelhagyásra figyelmeztető, táblafelismerő, intelligens sebességtartó és fáradságfigyelő rendszer is.
A Jaguar SUV négy- és hathengeres dízelmotorokkal, valamint hathengeres, kompresszoros benzinmotorokkal lesz elérhető. A bázismodell az elsőkerék-hajtású, 180 lóerős, 2 literes négyhengeres Ingenium dízelmotorral szerelt F-Pace, amely a katalógus szerint képes 5 literes átlagfogyasztást produkálni. Az Euro 6-os normájú, SCR és EGR technológiákkal felvértezett, 1800 baros befecskendezési nyomású, variálható szelepvezérlésű (!) dízelmotor nyomatéka 430 Nm 1750-es fordulatszámtól. Az 1665 kilogrammos F-Pace-t hatfokozatú manuális váltóval 8,9 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/órára és 209 km/órás csúcssebességet biztosít. Az összkerékhajtású változat már 1775 kilót nyom a mérlegen, de 8,8 szekundum alatt sprintel százra, a végsebessége pedig 208 km/óra. Kettő helyett már 2,4 tonnás fékezett utánfutót is vontathat.
Az F-Pace megrendelhető 3 literes V6-os, duplaturbós dízelmotorral is, amely 300 lóerőt és 700 Nm nyomatékot ad le. A szintén Euro 6-os blokkhoz nyolcfokozatú ZF automataváltót kötnek. A brutális nyomatékú, 1884 kilós összkerekes dízel F-Pace 6,2 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 241 km/óra. Ezen kívül a benzinmotorokat kedvelő ügyfelek is megtalálják a számításukat, az F-Pace a 3 literes kompresszoros benzines két változatával is elérhető lesz. A 340 és 380 lovas verzióban kínált direkt befecskendezéses, feltöltött V6-osok az F-Type sportautóból érkeznek és nyolcgangos automata váltómű, illetve négykerék-hajtás tartozik hozzájuk. Csak a First Edition és S modellek kapják meg az erőforrás 380 lovas kivitelét, ami 5,5 másodperces százas gyorsulást és 250 km/órás végsebességet biztosít.
A forgalmazás kezdetekor a Jaguar F-Pace exkluzív First Edition kivitelben is elérhető lesz, amiből világszerte 2000 darabot fognak gyártani. Ennek jellegzetessége a 2013-as C-X17 koncepcióautó különleges kék metálfényezése, a 22 colos kerekek, valamint a teljes felszereltség. A Jaguar F-Pace januártól rendelhető.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)