Jelentősen megnőtt a Volvo plug-in hibrid modellek hatótávja
A Volvo továbbfejlesztette a 90-es és 60-as modellszériákhoz kínált Recharge plug-in hibrid hajtásláncát. A módosítások nyomán jelentősen megnőtt a hatótávolság, ugyanakkor csökkent a széndioxid-kibocsátás, valamint javult a menetdinamika és a vezethetőség.
A Volvo új, továbbfejlesztett hajtáslánca egyetlen feltöltéssel akár 90 kilométer megtételét teszi lehetővé. Mivel a prémium járművek vezetői átlagosan nem egészen 50 kilométert tesznek meg munkanapokon, az új Volvo plug-in hibrid modellek felhasználói képesek lesznek tisztán elektromos üzemben végezni napi ingázásukat, amennyiben rendelkeznek otthoni töltési lehetőséggel.
A fejlesztés főbb elemei az új, megnövelt hatótávolságú akkumulátorcsomag, amely egy harmadik cellarétegnek köszönhetően az eddigi 11,6 helyett 18,8 kWh névleges kapacitást kínál; valamint a nagyobb teljesítményű, 145 lóerős villanymotor a hátsó tengelyen. Az extra motorteljesítmény jóvoltából a Recharge T6 modellek kombinált rendszerteljesítménye eléri a 350 lóerőt, míg a Recharge T8 modellek 455 lóerősek, azaz minden idők legnagyobb teljesítményű Volvo típusai. Az új hajtáslánc mellett fontos újdonság a bizonyos modelleknél elérhető, egypedálos vezethetőség.
Az akkumulátor megnövelt kapacitása révén az ügyfelek még nagyobb hányada közlekedhet elsődlegesen elektromos üzemben. A Volvo becslései szerint az új hajtásláncnak köszönhetően akár mintegy 50 százalékkal csökkenhet a modellek WLTP ciklus szerint mért CO2-kibocsátása.
Az új, továbbfejlesztett villanymotor 65 százalékkal nagyobb teljesítményt juttat a hátsó kerekekre, és ezzel minden menethelyzetben kedvezőbb menetteljesítményeket és vezethetőséget biztosít. A megnövelt akkumulátor-kapacitással együtt a nagyobb teljesítményű villanymotor magabiztosabb összkerékhajtást is eredményez. A fejlesztések között megtalálható még az egypedálos vezetés lehetősége, amely különösen finoman vezethetővé teszi a járművet. A szolgáltatás kezdetben a Volvo XC60, S90 és V90 Recharge plug-in hibrid modelleken jelenik meg.
A Volvo feltett szándéka, hogy a prémium elektromos járművek gyorsan növekvő piacának vezető szereplőjévé váljon. A vállalat az évtized derekára 1,2 millió autó értékesítését tervezi világszerte, amelyeknek legalább az 50 százaléka tisztán elektromos lesz. 2030-tól pedig kizárólag elektromos járműveket kíván gyártani és forgalmazni a márka.
Az ügyfelek körében végzett kutatások rámutattak, hogy a plug-in hibrid Volvo modelleket már most is a menetidő mintegy 50 százalékában tisztán elektromos üzemben használják. A most bevezetett hajtáslánc-fejlesztéssel tovább javulhat ez az arány, még inkább alátámasztva azt a közvélekedést, hogy a PHEV típusok „részben elektromos autók.
Az új hajtáslánc az SPA átméretezhető padlólemezre épülő összes Volvo Recharge plug-in hibrid modellen (Volvo S60, V60, XC60, S90, V90 és XC90 Recharge) megjelenik.
A hajtásláncot érintő, további fejlesztés, hogy a T8 benzines turbómotort is áthangolták, így az nagyobb teljesítményt kínál, kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás mellett. Ez azt jelenti, hogy alacsony fordulatszámon, illetve elinduláskor nagyon motorteljesítmény áll rendelkezésre, illetve hibrid üzemmódban kifinomultabb vezethetőséget és csekélyebb CO2-kibocsátást kínál a hajtáslánc.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)