/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jön a karbon kerék a BMW-nél

2014. február 26. 08:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A BMW bemutatta teljes egészében, vagy részben szénszálas műanyagból készült felnijeit, melyek 1-2 éven belül jelenhetnek meg a szériamodelleken.

Az egész történet még 1972-ben kezdődött, amikor a Citroen és a Michelin közös munkával kifejlesztette az SM modell rali változatára a világ első szénszálas felnijeit. Ezután egészen 2008-ig kellett várni, hogy a karbon kerekek újra megjelenjenek, ráadásul a japán Weds Sports tervei szerint ezeket már személyautókra szerelték volna, amit egy prototípus modellen mutatott be a cég, azonban a megfelelő érdeklődés hiánya miatt az egész projekt csupán koncepció maradt.

Az első sikeres, magánemberek számára is elérhető ilyen felniket az ausztrál Carbon Revolution kezdte gyártani 2009-ben. A CR-9 fantázianevű szénszálas kerekek első körben a Shelby Ultimate Aeróra kerültek, de 15 ezer dolláros induló áron a mai napig bárki vehet magának egy szettet. Ez átszámítva több mint 800 ezer forintnak felel meg darabonként.

Így tulajdonképp gyári kiszerelésben senki sem juthatott a rugózatlan tömeg extrém csökkentését megcélzó – ám komplikáltan előállítható és sérülés esetén javíthatatlan – speciális felnikhez. Eddig. A BMW nemrég bemutatta az egy-két éven belül az extra-lista kínálatában megjelenő szénszálas műanyag alapú görgőit, melyek 25, illetve 35%-kal kisebb tömegűek könnyűfém társaiknál.

Ám nem csak a kerekekre helyezi a hangsúlyt a bajor autógyártó, ugyanis az új M3 és M4 modellekben már a kardántengely is az imént említett anyagból készül, nem beszélve a beltér egyes elemeiről – mint például a kormánykerék.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/