/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jön a még harciasabb Peugeot 208 GTi

2014. június 27. 13:45   |   Autoblog
címkék:  

Harminc éves a Peugeot forró ferdehátúja, a 205 GTi, amely alkalomból a francia márka elkészítette a 208 GTi keményebb verzióját. A kocsi kéttónusú fényezéssel, 208 lóerős turbómotorral, Torsen differenciálművel és egyedileg hangolt felfüggesztéssel érkezik. A 208 GTi 30th az őszi Párizsi Autószalonon mutatkozik be, az értékesítése novemberben indul.

A Peugeot 208 GTi-ből kevesebb mint 1 év alatt 10 ezer darabot adtak el, a kis méregzsák pedig most még vonzóbbá válik. A 30. évfordulós modellnek a Peugeot Sport részlege adott radikálisabb karaktert és extra „lelket”, így aki kevesellte a normál 208 GTi tudását, megtalálhatja a számítását a vadabb kiadásban.

A futóművet 1 centiméterrel lesüllyesztették, a nyomtávot elöl 22 mm-rel, hátul 16 mm-rel kiszélesítették, továbbá egy hüvelykkel nagyobb, 18 colos kerekeket szereltek fel rá. Mindez keményebb, férfiasabb kiállással ruházza fel a kisautót. Mindemellett, a fényes fekete elemeket mattra cserélték, ami tovább durvítja a megjelenést.

A jubileumi 208 GTi fényezését tekintve innovatív koncepciót képvisel a sorozatgyártású autó között; a karosszéria kétharmada ugyanis matt lakkal kezelt fekete színű, míg a másik egyharmada fényes lakkal bevont piros színű. Amíg elöl a lökhárító piros betétje adja a kontrasztot, addig hátul krómozott lökhárító betét és dupla kipufogóvég van. A Peugeot ilyen típusú kéttónusú fényezést először az Onyx Supercar Concepten alkalmazott, majd a 308 R és az Exalt Concept tanulmányautókon is felvonultatta. A 208 GTi 30th a képen látható fekete/piros kombináció mellett klasszikus fehér/pirosban is elérhető lesz.

A Peugeot 208 GTi 30th modellt az 1,6 literes THP turbómotor mozgatja stílusosan 208 lóerőre növelt teljesítménnyel és 300 Nm-re feltornászott nyomatékkal. Az intenzívebb vezetési élményt azonban nem ez biztosítja, hanem az RCZ R modellből átvett hatfokozatú manuális váltó, korlátozottan záró Torsen differenciálmű, keményebbre hangolt futómű és a pontosabb kormánymű. Az ESP-t és a kipörgésgátlót is engedékenyebbre állították be. Az autó megállításáról 323 x 28 mm-es Brembo tárcsák és négydugattyús féknyergek gondoskodnak.

A sportos temperamentum a számokban is megnyilvánul: a kis Peugeot 6,5 másodperc alatt sprintel százra, 1 kilométert 26,5 másodperc alatt tesz meg, 80-ról 120 km/órára ötödik fokozatban 6 szekundum alatt gyorsít fel, a végsebessége pedig 230 km/óra.

A Peugeot 208 GTi 30th értékesítése novemberben indul.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/