Jön a Peugeot 308 GTi
Mostanra bizonyossá vált a gyártó részéről, hogy 2015-re szalonokba kerül a 308-as legdurvább gyári kiadása, a GTi. A tervek szerint 250 vagy 270 lóerős 1.6-os turbómotor kerülne bele, és mindegyik karosszériaváltozatban elérhető lenne
Megerősítette a Peugeot, hogy rohamléptékben készül népszerű alsóközép-kategóriás autójának legvadabb kiadása.
A 308 GTi az előzetes hírek szerint az RCZ R 1.6 literes benzines turbómotorját kapja majd meg, ami legalább 250 lóerőt, de akár 270-et is jelenthet, és a nemrégiben bemutatott 308 GT fog alapjául szolgálni – abban ugyanez a négyhengeres egység 205 paripát teljesít. Így könnyen számíthatunk 6,5 másodpercen belüli százas sprintre, míg a végsebesség legalább 235-240 km/órára tehető.
Egyelőre nem tudni, hogy a Volkswagen és a Ford mintáját követik-e a franciák, miszerint dízellel is kapható lenne esetleg a vadított oroszlán, ám az már biztos, hogy ötajtós és kombi karosszériával is kapható lesz a jövő évtől megvásárolható GTi. Arról még nincs információ, hogy az RCZ R mintájára egy 308 R-et is megalkotnának-e a gyárban a későbbiek során, de néhány lelkes újságíró szinte biztosra veszi a még keményebb hot hatch érkezését egy-két éven belül.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)