Jön a terepes Škoda Superb
címkék: offroad, skoda, skoda superb, superb, superb scout, új superb
A Škoda első ízben a Superb modellből is elkészítette a robusztus Scout változatot. A Superb Scout kizárólag Combi változatban érkezik és gyenge minőségű utakra összeállított csomagot kapott, tehát 15 mm-rel nagyobb hasmagasság, összkerékhajtás és körkörös védőelemek jellemzik.
A Škoda Superb Scout formájában a cseh márka új csúcsmodellel egészíti ki offroad változatai kínálatát. A hajtásrendszer, illetve a jármű aljának kőfelverődések elleni védőburkolatát és a 15 milliméterrel megnövelt szabadmagasságot egyaránt magában foglaló, gyenge minőségű utakra összeállított, az alapkivitelhez tartozó csomag, valamint az összkerékhajtás révén a Superb Scout a műutaktól távol is jól elboldogul. Mindezt a menetprofil-választás Offroad üzemmódja is segíti, az adaptív futóműszabályzás pedig extrafelszerelésként rendelhető.
A Superb Scout csak a legerősebb motorokkal lesz elérhető. A 2.0 TDI dízel teljesítménye 190 LE, 400 newtonméter maximális forgatónyomatékát pedig hétfokozatú DSG sebességváltón keresztül továbbítja a négy kerék felé. A benzines 2.0 TSI erőforrás 272 LE teljesítményt és 350 newtonméter maximális forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére. Ez a motor is már alapkivitelben hétfokozatú DSG sebességváltóhoz és összkerékhajtáshoz csatlakozik, és szintén teljesíti az Euro 6d-TEMP kipufogógáz-szabvány előírásait.
A Škoda jól ismert Scout modelljeinek stílusában az új Superb Scout is markáns offroad-külsővel jelenik meg. Új tervezésű, megnövelt hűtőrácsa az első lökhárítóba nyúlik és a Sportline kivitelhez hasonlóan fekete kettős lamellázattal készül, ez esetben krómozott szegéllyel. A Superb család további tagjaitól eltérően a Scout új tervezésű, alumíniumhatású alsó védőlemezekkel kiegészített, robusztus első és hátsó lökhárítót kapott, míg kerékjáratait, oldalküszöbjeit és ajtói alsó részét műanyagborítások óvják. A tetősínek és az oldalablakok szegélye krómozott, a külső visszapillantó tükrök házai pedig alumíniumhatású felületűek. A sárvédőkön Scout-plakettek tűnnek fel.
A Superb Scout 18 colos „Braga” könnyűfém keréktárcsákkal szerelt kerekeken gördül, extrafelszerelésként pedig ugyancsak kéttónusú kiviteben a 19 colos „Manaslu” keréktárcsák is választhatók. Kifejezetten a modell számára szerepel a palettán az új Mandarinnarancs metál külső fényezés. Az akár 2200 kilogramm vontatható tömeggel vonójárműnek is kiváló Superb Scout extrafelszerelésként rendelhető, kihajtható vonófeje mechanikus kireteszelésű.
Utasterében különleges fahatású dekorbetétekkel fogad a Superb Scout, amelyek az első ülésekhez hasonlóan Scout-logót hordoznak. Az üléskárpitok Scout-specifikus szövetből kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készülnek, kívánságra pedig barna díszvarrású Alcantara/bőr kárpitozás, az első ülések első felére pedig új kontrasztárnyalatú szegély is rendelhető. Az ülésfűtés elöl az alapkivitel része, hátul opcióként rendelhető a külső üléshelyekre. A központi monitor offroad-képernyőkkel egészül ki, s beszálláskor speciális logóval köszönti a vezetőt.
Számos Simply Clever megoldással találkozunk a tágas utastérben. Az első utasülés például kívánságra hátulról is elektromosan állítható, az extraként kínált alváscsomag pedig megnövelt méretű, kényelmes fejtámlákat, valamint plédet is tartalmaz. Amint a Superb minden Combi változata, a Scout is kategóriája legnagyobb, 660 és 1950 liter között variálható csomagterével érkezik. A csomagtérajtó kívánságra elektromosan mozgatható, extraként pedig a hátsó lökhárító alatti egyszerű lábmozdulattal is nyitható.
Az offroad stílusú, robusztus modellek immár nagy hagyományokra tekinthetnek vissza a Škoda kínálatában, 13 évvel ezelőtt mutatkozott be ugyanis elsőként az Octavia második generációjának masszív kivitele.