Jön a Toyota Highlander nagyobb változata
Nagy teljesítményű hibrid hajtáslánccal, egyedi formai jegyekkel, és az eddigi szűkös pad helyett felnőttekre méretezett harmadik üléssorral várja az ügyfeleket a Toyota Grand Highlander.
Négy évvel bemutatása után pályája feléhez érkezett a Toyota Highlander, ám ahelyett, hogy egyszerűen ráncfelvarrásra küldték volna a Toyota Land Cruiserrel azonos alapterületű, de önhordó karosszériás szabadidőjárművet, egy vadonatúj változattal bővítették ki a modellcsaládot. A Grand Highlander elnevezés magáért beszél: a frissen bemutatott variáns a már ismert típus nagyobb változata.
Hogy pontosan mennyivel nagyobb, az egyelőre nem derült ki; a Toyota vélhetően a piaci bevezetéshez közeledve hozza majd nyilvánosságra a műszaki adatokat. Egyelőre annyi bizonyos, hogy a nyújtás lehetővé tette, hogy az eddig csak kompromisszumosan használható harmadik üléssor helyére tágas, állítólag három felnőtt számára elfogadható férőhelyet kínáló padot építsenek be. A második soron továbbra is háromszemélyes pad vagy két különálló ülés kaphat helyet, így a Grand Highlander 7 vagy 8 személyes. Ha minden ülés foglalt, akkor is elhelyezhetünk még hét kézipoggyász méretű táskát a csomagtartóban, ami hozzávetőlegesen 350 literes kapacitást jelent.
Ha csupán ketten utaznak a Grand Highlanderben, csaknem 2,8 köbméteres térrel gazdálkodhatnak – ez nagyságrendileg 400 literes növekedés a normál Highlanderhez képest. A harmadik sori ülésekre a beszállást kapaszkodók, a kiszállást kifejezetten megtámaszkodásra szolgáló felületek segítik.
Az utastér nem csak tágasabb, de tetszetősebb, modernebb és praktikusabb is a már ismert Highlander-belsőnél. A műszerfal közepén egy 12,3 colos érintőképernyőt találunk; a digitális műszeregység kiviteltől függően ugyanekkora, vagy a belépő szinten szerényebb, 7 colos képátlójú. A padlókonzolon kialakított, eltolható fedelű tárolórekeszben akár egy táblaszámítógép is elfér, mögötte a második sori utasokat kiszolgáló, külön klímavezérlő szerveket találunk. A három üléssoron összesen tizenhárom ponton helyezhetünk el poharat vagy palackot, és hét USB-csatlakozóról tölthetjük telefonunkat, illetve rendelhető 1500W-os, hálózati konnektor is.
Az igényesebb belső kialakítással párhuzamosan a Grand Highlander külső formaterve is megújult: a nyolcszemélyes autó levetkőzte az alapmodell gömbölydedségét, és a RAV4 geometrikus, sportos vonalait igazította magára. Már csak az a kérdés, hogy a már ismert Highlander is megkapja-e ezeket a frissítéseket, vagy megőrzi eredeti, barokkos formavilágát, esetleg a 2023-as modellév végén távozik a kínálatból, és jövőre már csak a Grand Highlander lesz elérhető.
Ha maradni szeretne, a Toyotának az autó tudását is frissítenie kell, hiszen a Grand Highlander a legújabb, harmadik generációs Toyota Safety Sense biztonsági csomagot kapta meg. Vezetőtámogató funkciói között a megszokott szolgáltatások mellett egy olyan, vadonatúj kényelmi szolgáltatás is megtalálható, amely éles kanyarok előtt csökkenti a jármű sebességét, továbbá fékezéssel és/vagy gyengéd elkormányzással tartja a követési távolságot más gépjárművek, kerékpárosok vagy gyalogosok mögött. Ami a kapcsolódást illeti, fedélzeti wifi, okostelefon-integráció, online navigációs funkciók, hangvezérelt fedélzeti asszisztens, a jármű távvezérlésére szolgáló applikáció, digitális indítókulcs és egy sor további online szolgáltatás áll rendelkezésre.
A globális piacokra szánt – így előbb vagy utóbb nyilván Európába is megérkező – Toyota Grand Highlander motorpalettájának két tagja régi ismerős: a 2,4 literes turbómotor, illetve a 2,5 literes öntöltő hibrid megegyezik a Highlander nemzetközi kínálatát alkotó erőforrásokkal. Ezek első- és összkerékhajtással egyaránt választhatók.
A harmadik opcióval az új generációs Toyota Crown fedélzetén már találkozhattunk: a szintén 2,5 literes, de turbós benzinmotorra épülő Hybrid Max rendszer 367 lóerőt és 542 Nm-t ad le, álló helyzetből 6,3 másodperc alatt gyorsítja 96 km/óra sebességre az autót, vontatni pedig akár 2225 kilogrammot tudunk majd vele. Ez a motor kizárólag összkerékhajtással lesz rendelhető, és nem csak a szokásos három üzemmód (normál, öko, sport) közül választhatunk, hanem a terepen történő előrejutást segítő, speciális funkciók (homok és sár, murva és földút, illetve hó) is rendelkezésre állnak.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)