Jön az új Nissan Micra
A Nissan továbbfejlesztette három éve piacon levő sikeres kisautóját, a Micrát. A modell alapvető, kedves formája megmaradt, de sokat javítottak a teljesítményén, a vezethetőségén és a minőségén is. Szeptember érkezik hozzánk.
Bár egy világszerte elérhető modellről van szó, az európai márkakereskedésekbe szeptemberben megérkező új Micra számos módosítását kifejezetten az európai piac igényeire szabták. Ennek eredményeképpen az új modell nem csak külsejében ízig-vérig európai, de a teljesítmény, a vezethetőség, a minőség és a technikai innováció terén is kielégíti a kifinomult ízlésű európai autóvásárlók magas igényeit.
A modellen végzett módosítások az autó külső részén a legszembeötlőbbek. Az új hűtőrács – amely jobban hangsúlyozza a Nissan többi modelljével fennálló rokonságot, és amelyen az ismerős kör alakú emblémát krómozott V alakú motívum öleli körül – teljesen megváltoztatja az új Micra „arcát”. Azonban nem csak a hűtőrács változott. A motorháztető, a sárvédők, a fényszórók és az első lökhárító is megújultak. Az első ködfényszóróval ellátott változatoknál ezek a fényszórók is új, karakteres formát és krómozott keretet kaptak.
Az új lökhárító, az új LED-es hátsó lámpák, valamint a csomagtérajtó alatti új panel az autó hátulját is teljesen újrarajzolják. Az új megjelenést jól kiegészítik az új 15 colos könnyűfém keréktárcsák, valamint az új modellel bevezetett 16 colos fekete-ezüst könnyűfém keréktárcsák. A külső változásoknak köszönhetően az új Micra magabiztosabb benyomást tesz. A színpaletta két új taggal bővül: a gyöngyházfényű Pacific Blue-val, melyben a türkiz árnyalat dominál, valamint a metálfényű Platinum Sage-dzsel. Ezek az eddig is elérhető nyolc színt egészítik ki.
Számos újítás található az új Micra utasterében is. A jobb átláthatóság érdekében továbbfejlesztették a vezető előtti műszerfal grafikus kijelzőjét, a teljesen új középkonzol pedig újratervezett szellőzőnyílásokat kapott. A középkonzol fényes fekete felületei, valamint a sebességváltó körüli ezüst színű keret még szebbé varázsolják az utasteret. Az ajtókon lévő kartámaszok magasabb minőségérzetet keltő bevonatot kaptak, továbbá az ülés- és ajtókárpitok is megújultak. A Visia és Acenta felszereltségű modelleket tartós Tricot/Tricothálós szövetkárpittal látták el, míg a legmagasabb felszereltségi szintű Tekna modellekben duplaöltéses, velúrhatású kárpitot találhatunk.
Az utasok kényelmét szolgálják a műszerfalra szerelt Aux bemeneti és USB-csatlakozók. A legfontosabb azonban, hogy az új Micrába is bekerült a legújabb NissanConnect navigációs és kommunikációs rendszer, amely mostantól új szolgáltatásokat, a korábbi 5 hüvelykeshez képest nagyobb, 5,8 hüvelykes képernyőt és krómozott kezelőszerveket kínál.
A továbbfejlesztett navigációs rendszer gazdaságos útvonal-tervezési funkciója kiszámítja, melyik útvonal jár a legkisebb üzemanyag-fogyasztással. A funkciót gazdaságossági pontszámtáblázat egészíti ki, melynek segítségével a vezető megtudhatja, mennyire gazdaságos a vezetési stílusa. Az új rendszer együttműködik a Google Send-To-Car technológiájával, amely lehetővé teszi, hogy a tulajdonos otthonról vagy az irodájából, számítógépén vagy táblagépén megtervezze az útvonalat, majd azt az utazás megkezdése előtt azt elküldje a járműnek.
Az innovatív szolgáltatások közé tartozik a fejlett parkolássegítő rendszer is. Az elektromos szervorásegítésnek, valamint a kategória egyik legjobbjának számító 9,3 méteres fordulókörnek köszönhetően az új Micra azonnal otthon érzi magát a városban. Különösen akkor, ha fel van szerelve parkolóhely-felmérő rendszerrel is. A rendszer három fokozatban (kezdő, normál és haladó) a vezető képességeihez is hangolható.
A Micra meghajtásáról továbbra is a Nissan háromhengeres, 1,2 literes, közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltős (DIG-S) motorja gondoskodik. A 98 lóerővel járó nagy teljesítmény és vezetési élmény mellett a motor a dízelmotorok szintjét elérő kedvező fogyasztást (4,1 l/100 km), valamint mindössze 95 g/km-es károsanyag-kibocsátást biztosít. A DIG-S motorok automatikus Stop-Start rendszerrel is el vannak látva. A belépő szintű 1,2 literes motor 80 lóerős teljesítményt és 115 g/km-es károsanyag-kibocsátás biztosít. Az elsőkerék-meghajtású új Micra könnyen kapcsolható ötsebességes kézi váltóval érkezik, de extraként a legújabb CVT váltó is választható hozzá.
Az új Micra a belépő szintű Visia felszereltségi szinttel együtt három változatban érhető el.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)