Jön a Dacia SUV!
A Genfi Autószalonon mutatkozik be a Renault Design tervei alapján készült Dacia Logan Steppe elnevezésű koncepció SUV modell.
A Logan-család tagja lehet majd egy, formailag ehhez a tanulmányautóhoz erősen kötődő szabadidő-autó is. A Dacia Logan Steppe – névadójához hasonlóan – robosztus karosszéria-elemekkel rendelkezik, azonban a tetőcsomagtartójával együtt 1,78 méter magas. A karosszéria arányai kiegyensúlyozottak, az orr-rész a széles lökhárítónak és a SUV modellekre jellemző hangsúlyos sárvédőnek köszönhetően markáns. SUV-os stíluselemek az oldalsó védőlécek is. Az első lámpatestekben éles fényű diódák világítanak, a visszapillantó tükrökbe pedig oldalsó irányjelzőket építettek. A hátsó oldalablakok vonala a dinamizmust hangsúlyozza. A téli sportoknak szentelt különleges, integrált tetőcsomagtartón a lökhárítóknál és az ajtókilincseknél használt anyagok köszönnek vissza. Az átlátszó, diódás hátsó lámpákat a lökhárítóba építették be. Az extrém körülményekre termett modell sportos hatását a 17 colos keréktárcsák is fokozzák.
A 4,47 méter hosszú Logan Steppe koncepció a funkcionalitás és a variálhatóság jegyében jött létre. A második üléssor 1/3-2/3 arányban dönthető és variálható, a tető alatti rakodópolcnak köszönhetően pedig számos kellék kerülhet biztonságos helyre A csomagtartó akár 1,7 köbméterre növelhető, és a rakodást szellemes megoldás könnyíti meg: az alacsony küszöb fölötti két, szimmetrikus ajtó egyetlen kapcsolóval nyitható. Az utastér világosságát a nagyvonalúan méretezett ablakok szavatolják (összesen több mint 3,3 négyzetméter). A közvetlenül a szériamodellektől ihletet nyert ülések az igazi utazóautók kényelmét kínálják mind az öt utas számára. A hátsó fejtámlákba képernyőket építettek be és MP3 lejátszó is rendelkezésre áll.
A Logan Steppe koncepció utasterének barátságos és letisztult hangulatot kölcsönöz a világos bőr/szövet kombinációja. A kezelőszerveket, mint a klímaberendezés kapcsolók, szellőzőnyílások, ajtókárpitok és -kilincsek, sebességváltókar, mind-mind a funkcionalitás szellemében tervezték. A középső konzolon a külső design műszaki megoldásai és anyagai köszönnek vissza, amely akár egy szánkópálya, összekapcsolja az első és a hátsó teret. Alul az elektromos rögzítőfék-kar található, feljebb pedig a konzol a sebességváltó vezérlőlapját fonja körbe. A négyküllős, kompakt légzsákkal ellátott kormány mögött diódás háttérvilágítást kaptak a műszerek.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)