Jön a Fiat Freemont egyterű
A Genfi Autószalonon debütál a Fiat Freemont, a Dodge Journey Fiat márkajelzéssel ellátott változata. A Freemont a Chrysler-Fiat frigy első terméke és a mexikói Toluca üzemben fogják gyártani, ahol az amerikai piacra szánt Fiat 500-as is készül. A hétüléses családi egyterű az év második felében kerül a márkakereskedésekbe.
A Fiat Freemont hatalmas autó, 489 cm hosszú, 188 cm széles és 172 cm magas, így igazán nagy családok számára is ideális megoldást nyújthat. Hét teljes értékű ülést kínál; a harmadik sori székek pedig egy mozdulattal ledönthetők, ha nincs szükség rájuk. Eltűnnek a padlóban és sík rakodófelület alakul ki. A Fiat Freemont ajtói 90 fokos szögben tárhatók ki, így még a leghátsó ülések megközelítése sem igényel tornamutatványokat. Elölről hátrafelé haladva az ülésmagasság fokozottan nő, jó kilátást biztosítva. A második üléssori székek felárért néhány mozdulattal gyermekekre szabhatók, biztonságosabb utazást lehetővé téve. A Freemont rakodótere 1461 literesre növelhető.
A piaci sikert a jármű egyedi dizájnja is meghozhatja; a Freemont izmos, sportos kiállású kocsi. Az utastérben igyekeztek modern hangulatot teremteni és minőségi anyagokat használni. Ebben krómozott elemek és nagyméretű érintőképernyő is segédkezik. A vásárlási procedúrát leegyszerűsíti, hogy a Freemont mindössze kétféle kivitelben választható, s a felszereltség mindkét esetben bőkezű. A hét fotel, a háromzónás klíma, a kulcsnélküli nyitás, a tempomat, a fedélzeti számítógép, a guminyomás ellenőrző berendezés, a ködlámpák, a kormányról vezérelhető rádió és az érintőképernyő alapfelszerelés, csakúgy, mint a 7 légzsák és az ESP. A „városiasabb" kivitel emellett tartalmaz 17 colos könnyűfém kerékgarnitúrát, 8,4 hüvelyk átmérőjű központi kijelzőt, SD kártya olvasót és DVD lejátszót, Bluetooth kihangosítót, hátsó parkolóradart, behajtható külső tükröket, sötétített hátsó ablakokat, valamint tetőléceket.
A Fiat Freemont elsőkerék-hajtással, 140 és 170 lóerős 2 literes MultiJet turbódízel motorokkal és kézi váltóval lép piacra, később azonban elérhetővé válnak összkerékhajtású és benzines változatok is. A 4×4-es hajtás elérhető lesz a 170 lovas turbódízel motorhoz, a Chrysler palettájáról származó, 276 lóerős 3,6 literes Pentastar V6-os benzines aggregáthoz pedig szériában jár majd. Ezekben a változatokban megjelenik az automataváltó is. A Fiat mérnökei speciális felfüggesztést terveztek a Freemonthoz és a kormányzást is egyedileg lőtték be.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)