Jönnek a dízel Evo és STi modellek?
A brit Autocar úgy tudja, hogy a következő generációs Subaru Impreza STi nemcsak benzines, hanem dízel változatban is kapható lesz. A Mitsubishi az egyre szigorodó kibocsátási előírásoktól fenyegetve pedig az Autocar forrásai szerint az Evolution sorozat teljes átgondolására készül: a 2 literes turbómotort egy dízel-elektromos hajtáslánccal helyettesítené.
A nyomatékos turbódízel motor és a villanymotor együttese a tervek szerint 5 másodperc alatt képes lenne százra gyorsítani az Evo XI-et, miközben az átlagos széndioxid-kibocsátás jóval 200 g/km alatt maradna. Lenyűgöző értékek, de a nagy kérdés az, hogy a vásárlók mindezt értékelnék-e.
Az ikonikus STi és Evo modelleknek nagy rajongói bázisa alakult ki világszerte, ezért a szentségtörésnek számító dízel modellek bevezetése komoly kockázatot jelenthet a két japán márka számára. A hibrid hajtáslánc a Mitsubishi Evo esetében egyenesen a versenysportból való kiesést jelentené.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)