Jövő tavasszal érkezik a Peugeot 208!
A Peugeot lecseréli nagy sikert befutott kisautóját, a 207-est. Az új modell a márka számozási rendszerében a 208-as jelzést kapta és jövő tavasszal lép piacra. Az ultramodern kisautó három- és ötajtós karosszériával készül, és három új fejlesztésű, háromhengeres motorral is meg lehet majd vásárolni.
Hogy mennyivel korszerűbb a 208 a 207-nél, mindenekelőtt jól mutatja az alacsony súlya. A 208 átlagosan 110 kg-mal könnyebb, mint a 207, a 975 kg-os belépő modell pedig 173 kg-mal könnyebb, mint elődje! A karosszéria aerodinamikus (Cx=0,29) és rendkívül kompakt: 7 cm-rel rövidebb (3975 mm), illetve 1 cm-rel alacsonyabb. A külső méretek csökkentése ellenére az utastér azonban érezhetően tágasabb. Nagyobb lett a hátsó lábtér (+ 5 cm) és a csomagtér (+15 dm3), vagyis a maximumot hozták ki a karosszériából.
A 208-ban testet öltenek és kikristályosodnak a márka új stílusjegyei. A széles, lebegő hűtőrácstól kezdve a jellegzetes formájú fényszórón át a bumeráng formájú hátsó lámpáig minden részletet úgy rajzoltak meg, hogy tökéletes összhangot alkosson a jármű egészével, amelynek felépítését a „gerincoszlop" határozza meg, ami a tetőn fedezhető fel. Bárhogy is, a 208-assal nagyot alkottak a Peugeot tervezői. Gyönyörű autó lett. Egyszerre letisztult és atletikus, ugyanakkor érzékiséget és dinamizmust sugall. A kétféle karosszériatípus jelentősen eltér egymástól. A háromajtós változat oldalsó billenőablakának vonalvezetése a nagy múltú elődöket idézi.
A belső tér többszörösen beváltja a külső stílusban megfogalmazott újítás ígéretét. A vezetőhely látványosan szakít a hagyományokkal. A megszokottnál kisebb kormány, a magasra helyezett műszeregység és a nagyméretű érintőképernyő köré tervezték.
A Peugeot 208 kilométerenként átlagosan 34 grammal kevesebb CO2-t bocsát ki, mint a 207, és ezzel a kategória legjobbja lesz az emisszió tekintetében. Az autó tömegének csökkentéséhez és légellenállási tulajdonságainak javításához hozzájárulnak a motorok legújabb műszaki fejlesztései és a HDi változatokban alkalmazott mikro-hibrid technika.
A választékban szereplő öt dízelmotor közül négy tartalmazza a legújabb típusú Stop & Start rendszert (e-HDi). A CO2-kibocsátás legalacsonyabb, 87 g/km értéke 3,4 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométerenként. Az emisszió egyik változatban sem lépi túl a 99 grammot! Ezen kívül a 208 választékában jelenik meg először a három új fejlesztésű, háromhengeres 1,0 és 1,2 literes VTi benzinmotor. A belépőmodell kilométerenkénti emissziója 99 gramm, fogyasztása 4,3 l 100 kilométerenként.
A 208-ba beépített műanyagok 25 százalékát alkotó „zöld anyagoknak" (újrahasznosított, illetve természetes eredetű anyagok) köszönhetően a 208 új fejezetet nyit a környezettudatos tervezés és gyártás tekintetében is. A 208 az első autó a világon, amelynek hátsó lökhárítója és hűtőventilátora teljes egészében „zöld anyagból" készül. Ez önmagában 1600 tonna kőolaj megtakarítását jelenti évente.