/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jövőre a Ford is beszáll a Dakarba

2013. augusztus 01. 20:00   |   Autoblog
címkék:  

A Ford Racing csapata két, Dél-Afrikában készülő Ford Rangerrel nevez majd a versenyen, amelyek tervezése globális együttműködés eredménye. A 2014-es Dakar idejére Alvarez és Graude csatlakozik a Ford Racing csapathoz, emellett ez a verseny lesz a dél-afrikai Chris Visser és Japie Badenhorst első Dakar-futama.

A Ford Racing megerősítette a hírt, hogy a csapat két dél-afrikai gyártású Ford Rangerrel áll rajthoz a 2014-es Dakar erőpróbáján: a futamot 2014. január 5-18. között rendezik meg Dél-Amerikában. A tervezőcsapat azt a feladatot kapta, hogy a Dakaron indított Ford-versenyautóban egyesítsék a dél-afrikai és globális ötleteket. A versenycélra épített Ford Rangereket a Pietermaritzburgban működő Neil Woolridge Motorsport készíti fel a futamra, a logisztikával pedig a németországi South Racing céget bízták meg. A versenyzők kiválasztása is hasonló elvek alapján történt, hiszen az indulók listáján nemzetközi és helyi versenyzők is szerepelnek, például a dél-amerikai születésű Lucio Alvarez, valamint a dél-afrikai Chris Visser.

A 2013-as Dakart több mint egymilliárd tévénéző követte figyelemmel, és 4,6 millióan szurkoltak az utak mentén, amikor a mezőny végigszáguldott Dél-Amerika útjain.

Az új tervezésű Ford Rangerek Pietermaritzburgban készültek a Ford Globális Termékfejlesztési Csoportjának együttműködésével. Az új Ranger minden részletmegoldását a precíziós gyártás és a kivételes teljesítmény szempontjai szerint alakították ki. A projekt műszaki részét a Pietermaritzburgban működő NWM irányítja, és a továbbiakban is itt lesz a program központja. A két FIA Ford Ranger egyike már el is készült, és augusztusban elkezdődik az autó tesztelése. A második autó most készül, és építése a tervek szerint októberben fejeződik be. A futamra összeállított csapat 24 főállású tagot számlál, és mindannyian arra készülnek, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújtsák a Dakar kemény csatáiban.

Immár bizonyos, hogy az első versenyzőpáros tagjai Lucio Alvarez és Ronnie Graue. Ezek a fiatal autóversenyzők már komoly eredményeket értek el a korábbi Dakar-futamokon. Első megmérettetésükön, 2011-ben a 17. helyen végeztek, 2012-ben ötödikként értek célba, és 2013-ban már a harmadik helyen autóztak, ám ekkor műszaki hiba miatt a 27. helyre csúsztak vissza. Elszántságukat és képességeiket mi sem bizonyítja jobban, hogy a finisben már a tizedik helyezésig küzdötték előre magukat. A második Ford Rangert a Dél-Afrikai Cross Country versenyzője, Chris Visser vezeti majd, navigátora pedig Japie Badenhorst lesz. Mindketten jól ismert szereplői a dél-afrikai motorsport világának, hiszen 2011-ben ők nyerték meg a Dél-Afrikai Cross Country Bajnokságot. A páros jelenleg vezető helyen áll a 2013-as Donaldson Dél-Afrikai Nemzeti Cross Country Bajnokságban. A 2014-es verseny az első Dakar-futamuk lesz.

A 2014-es Dakar Rally a versenysorozat 35. futama lesz, a versenyt hatodik alkalommal rendezik meg Dél-Amerikában. A 2014-es Dakar Rally útvonala keményebb, mint valaha. A mezőny az argentínai Rosarióból indul január 5-én, és a chilei Valparaisóban ér célba január 18-án; az autók tizenhárom versenyszakaszt teljesítenek az összesen több mint 8500 kilométer hosszú távon.

A Dakar Rally versenyzői idén is az Andok vidékén száguldanak majd végig, s a mezőny első ízben Bolívián is áthalad. Ez kemény szakasznak ígérkezik, ami alaposan próbára teszi majd a versenyzők és a csapatok kitartását és offroad tapasztalatát.

Műszaki adatok – Ford Ranger

Motor                                            Ford alumínium 5.0-4V V8
Teljesítmény                                353 LE 4500 ford./percnél
Nyomaték                                     560 Nm 4100 ford./percnél
Fogyasztás (L/100 km):            90 l / 100 km homokos versenyterepen, és 28 l / 100 km normál körülmények között
Futómű                                         Elöl-hátul független felfüggesztés, kerekenként kettős BOS lengéscsillapítók, elöl-hátul keresztstabilizátor
Üzemanyagtartály                      500 liter
Váltómű                                       Sadev 6 fokozatú szekvenciális, állandó négykerék-hajtás
Differenciálmű                           Elöl-hátul részlegesen önzáró
Végsebesség:                               170 km/óra
Tömeg:                                         1975 kg

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/