Jövőre jönnek az erős hibrid Peugeot-ok
címkék: 3008 hybrid4, 508, 508 hybrid, 508 sw, elektromos, peugeot
A Peugeot hibrid változatokkal bővíti 508 és 3008 modellsorozatait; az első konnektoros hibrid modellekre egy év múlva lehet számítani. A vásárlók választhatnak majd ötajtós, kombi vagy SUV modellt, két- vagy négykerék-hajtással, 225 vagy 300 lóerős teljesítménnyel.
Az új Peugeot Hybrid és Hybrid4 hajtásláncok belső égésű motorja egy 1,6 literes PureTech turbómotor 180 vagy 200 lóerővel. Ehhez új, 8-fokozatú e-EAT8 automata sebességváltó csatlakozik. Az optimális és észrevétlen váltások érdekében a hagyományos változatok nyomatékváltóját egy többtárcsás olajfürdős tengelykapcsoló váltotta fel. A váltóhoz pedig közvetlenül az első tengelyen egy villanymotor is kapcsolódik, 80 kW-os teljesítménnyel (110 LE). A Hybrid4 változaton a négykerék-meghajtás miatt a hátsó tengelyre is építettek egy villanymotort.
A nagyfeszültségű (300 V) lítium-ion akkumulátor a második sor ülései alatt kapott helyet. Az akkumulátor kapacitása 11,8 kWh (Hybrid), illetve 13,2 kWh (Hybrid4), amivel tisztán elektromos üzemmódban a WLTP szabvány szerint akár 50 kilométer is megtehető. Az alapértelmezett vezetési üzemmód a zéró kibocsátás üzemmód. A 100%-ban elektromos közlekedés 135 km/h sebességig lehetséges, onnantól működésbe lép a belső égésű motor.
A vezető a Brake funkció aktiválásával a fékpedál lenyomása nélkül is le tudja lassítani a gépjárművet. A motorfékként működő funkció többek között az akkumulátor töltését is lehetővé teszi, például lejtmenetben. A hatótáv növelése érdekében a fékrendszer fékezéskor vagy a gázpedál felengedésekor energiát termel vissza. Az e-SAVE funkciónak köszönhetően amúgy akkor utazunk elektromos üzemmódban, amikor csak akarunk. A funkció segít felkészülni a helyzetre azzal, hogy bizonyos elektromos hatótávot tartalékol (10 km, 20 km vagy akár a teljes feltöltés erejéig).
A töltési idő maximum 8 óra hagyományos aljzatról (3,3 kW-os, 8 amperes töltő), 4 óra Green’up típusú megerősített csatlakozóról (3,3 kW-os, 14 amperes töltő), és kevesebb mint 2 óra Wallbox használata esetén (opciós 6,6 kW-os, 32 amperes töltő). A töltőnyílás diszkrét módon a bal hátsó sárvédőn (a hagyományos üzemanyagtöltő nyílással átellenben) helyezkedik el.
A sofőr négyféle exkluzív vezetési mód közül is választhat. Rendelkezésre áll a csendes és tisztán elektromos Zéró kibocsátás üzemmód, a Sport üzemmód, a sokoldalú használatot biztosító Hybrid üzemmód, valamint a Peugeot 3008 Hybrid4 esetében a 4WD üzemmód.
A hibrid változatokhoz tervezett i-Cockpit a vezetéssel kapcsolatos információkat (vezetési mód, energiaszint-mérő, elektromos üzemmódban rendelkezésre álló hatótávolság stb.) a vezető látóterében jeleníti meg. A digitális műszeregység jobb oldalán a fordulatszámmérő helyett egy teljesítménymérőt találunk, mely három könnyen azonosítható zónára oszlik. A műszerek két oldalán pedig két szintmérőt helyeztek el, az egyik az üzemanyagszintet, a másik a villamos energia szintjét mutatja. A megtehető kilométerek száma az egyes szintmérők alatt olvasható. Az érintőképernyőn is külön menü foglalkozik a hibrid működéssel.
Az akkumulátor töltés egyébként távolról is aktiválható, figyelemmel kísérhető a töltés előrehaladása és a gépjármű aktuális töltésszintje, beprogramozható az utastér előfűtése vagy -hűtése, és bárhol és bármikor kiértékelhetők a gépjármű üzemanyag- vagy áramfogyasztási adatai.
Peugeot 3008 GT Hybrid4
A Hybrid4 változattal a 3008 SUV új dimenzióba lép, és a Peugeot szériamodellek körében soha nem tapasztalt teljesítményre tesz szert. A prémium változat négykerék-meghajtású és 300 LE leadására képes. Ezt egy 200 lovas PureTech motor és két – a jármű első, illetve hátsó részében elhelyezett, egyenként 110 LE teljesítményű – villanymotor párosításával sikerült elérni. A 3008 Hybrid4 6,5 másodperc alatt sprintel álló helyzetből százas tempóra.
Az akkumulátor kapacitása 13,2 kWh, a tisztán elektromos üzemmódban mért hatótávolság pedig 50 km. A 4WD üzemmód országúton és nehéz terepen jobb tapadást biztosít: nedves, sáros, havas vagy kanyargós úton a teljesítmény egyformán oszlik el a négy keréken. A hátsó utasok kényelméről az új többlengőkaros hátsó futómű gondoskodik. Beépítésével semmit sem csökkent a rendelkezésre álló hely, és a csomagtartó kapacitása is változatlan maradt.
A Hybrid4 motor egyedül a GT változaton áll rendelkezésre, melyet exkluzív, Gréval szürke Alcantara kárpit és Oak szürke érett tölgy dekorelemek díszítenek. Az új vezetéssegítő rendszerek között üdvözölhetjük a Stop & Go funkcióval ellátott adaptív sebességszabályozót és a sáv közepén tartó asszisztenst.
A Hybrid4 változatot a bevezetés után néhány hónappal egy 225 lóerős kétkerék-meghajtásos változat követi majd.
Peugeot 508 és 508 SW Hybrid
Az új Peugeot 508 Hybrid és 508 SW Hybrid modelleknél a 180 lóerős turbómotor egy 110 lóerős villanymotorral egészül ki, amitől a jármű összteljesítménye 225 lóerőre nő. A 11,8 kWh kapacitású akkumulátor tisztán elektromos üzemmódban 40 kilométeres hatótávot szavatol.
A helykínálat az 508 Hybrid modellek esetében is változatlan, és a csomagtartó mérete is megegyezik a belső égésű motorral szerelt változatokéval (487 illetve 530 liter). Háromféle felszereltségi szint közül lehet választani (Allure, GT Line, GT).
A Hybrid4 és Hybrid hajtásláncok 2019 őszétől lesznek elérhetők a 3008, illetve 508 és 508 SW modelleken.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)