Jövőre itt van az új Opel Combo
Az új Opel Combo a Fiat Doblón alapul és minden valószínűség szerint fokozza majd az Opel sikerét a haszonjármű-piacon. Kétféle tengelytávval, öt- vagy hétüléses személyautóként, valamint lemezelt és üvegezett áruszállítóként is kapható lesz. Értékesítése várhatóan 2012 márciusában indul.
Az Opel Combo új nemzedéke okos megoldásokat hoz a kisáruszállítók szegmensébe. Kétféle tengelytávja 2755, illetve 3105 mm, teljes hossza 4,39 vagy 4,74 méter, tetőmagassága 1,85 vagy 2,10 méter lehet. Az áruszállító kivitelek rakterét egy vagy két oldalsó tolóajtó teszi könnyen hozzáférhetővé. A személyautón alapfelszerelés a két tolóajtó; hátfalajtaja felfelé nyílik, de választható aszimmetrikus osztású kétszárnyú ajtó is. Az áruszállító egyes kiviteleit felnyíló hátsó tetőrésszel („zsiráftető") lehet megrendelni, például létra szállításához.
Vitán felül áll az új Opel Combo szállítóképessége: a rövid tengelytávú változat 3800 literes, illetve a hosszú 4600 literes raktérfogata a kategória legnagyobbja. Ugyanígy osztályelső a csekély rakodómagasság (54,5 centiméter), illetve az egy tonnát elérő hasznos teherbírás és az oldalsó tolóajtó nyílásszélessége. A rövid kivitel belső hossza és magassága, illetve a kerékdobok közötti szélessége úgyszintén csúcsérték.
Induláskor hatféle motorral jelenik meg az új Opel Combo: négyféle dízel és egy benzines mellett földgáz-üzeművel. Az előbbiek sorát az 1.3 CDTI nyitja (90 LE), van egy ugyanilyen teljesítményű 1.6 CDTI, illetve ennek erősebb változata (105 LE), végül a csúcs a 2.0 CDTI (135 LE). Az 1,4-es benzines 95 lóerős, a különösen gazdaságos és környezetkímélő földgázos gép pedig 120 lóerő kifejtésére képes.
A benzineshez és az 1.3 CDTI-hez ötfokozatú sebességváltó jár, a földgázoshoz és az erősebb dízelekhez pedig hatfokozatú – de a 90 lovas 1.6 CDTI-nek van egy további változata is, ötfokozatú „Easytronic" robotváltóval. A gázüzeműt és az Easytronic-kombinációkat leszámítva mindegyik motor megrendelhető Start/Stop rendszerrel.
Az új Opel Combo nemcsak kedvező fogyasztásával fogja meg a kiadásokat, hanem csekély üzemköltségeivel is, amiben például a hosszú szervizperiódusok játszanak szerepet: a CDTI dízelt például 35 000 kilométerenként, illetve évente egyszer kell műhelybe vinni.
Az új Combo-nemzedék szériafelszereltsége tartalmaz központi zárat, szervokormányt, állítható magasságú és távolságú kormánykereket, elektromos ablakemelőt, sokféleképpen állítható vezetőülést, valamint vezetőlégzsákot, blokkolásgátlót és gumijavító készletet. A személyautó három kivitelének neve Essentia, Enjoy és Cosmo, az opciók közé tartozik például a központi zár távirányítója, a hátsó elektromos ablakemelő és az oldallégzsák.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)