Júliustól előrendelhető a Lancia Delta
A középkategóriás kocsi nemcsak temperamentumos, hanem emellett elképesztően stílusos és elegáns is.
A Delta történelmi név a Lancia életében, másrészt a matematikában a változás szimbóluma. Az új Delta ezért az új Lancia márkafilozófia megtestesítője, új korszakot nyit a patinás márka életében. A középkategóriás kocsi nemcsak temperamentumos, hanem emellett elképesztően stílusos és elegáns. Kétszínű fényezés, exkluzív anyagok, tolható hátsó üléssor és dönthető üléstámlák jellemzik a Deltát, motorterében pedig nagyon korszerű, Euro 5-ös erőforrások találhatók. A tömegből kitűnni vágyóknak tökéletes választás a Delta; hazánkban szeptemberben indul a forgalmazása. Július 1-től azonban a kocsi már előrendelhető, a 120 lóerős 1,4 T-Jet turbómotoros alapváltozat ára körülbelül 5 millió forint.
A Lancia Delta 4,5 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,5 méter magas, viszont tengelytávja 2,7 méteres. Karosszériája abszolút egyedi vonalvezetésű. Nagyon impozáns a krómozott hűtőmaszk, művészien megformáltak, sportosak a LED-es nappali világítással rendelkező első fényszórók. A kocsi oldalról is fantasztikusan néz ki, a magasan húzódó övvonal, a trapéz-alakú C-oszlop, valamint az ékszernek beillő, high-tech diódás lámpatestek különleges látványt nyújtanak. Az úgynevezett Granluce üvegtető gyönyörűen ível hátrafelé és egy kisméretű spoilerben végződik. A hátsó szélvédő alakja különleges, az elem gyakorlatilag keret nélkül áll. Ízlésesek a karosszérián végigfutó krómdíszítések, és a Deltán újra visszatér a kétszínű fényezés is.
Kifinomult és kényelmes az utastér, csodálatos színekkel és csúcsminőségű anyagokkal. Többféle bőrborítás – köztük az igen exkluzív Poltrona Frau -, Alcantara kárpitozás, továbbá speciális, valódi bőrhatású műszerfal burkolat választható az autóhoz. Az utastér szalon hangulatához nagyban hozzájárul a sínen tolható hátsó üléssor a 25 fokig dönthető üléstámlákkal, valamint az opciós üvegtető, amely majdnem a tető teljes hosszában végighúzódik. A Deltában a középkategória egyik legnagyobb hátsó lábterét találjuk majd; a hátsó üléssor pozíciójától függően a csomagtér pedig 380-465 literes. A középkonzol lebegő hatású és enyhén a vezető felé fordul, a főműszerek modernek. Természetesen elérhető MP3 lejátszós CD-rádió, Bose hifi, Blue&Me Bluetooth interfésszel, USB porttal, hangfelismeréssel, SMS fordítóval, továbbá DVD navigációs rendszer. Utóbbi a Magneti Marelli fejlesztése, hangparancsokkal irányítható, fogad SD memóriakártyát és nagyfelbontású érintőképernyő tartozik hozzá.
Az összes Lancia Deltához rendelhető erőforrás turbófeltöltésű, Euro 5-ös besorolású és hatfokozatú váltó csatlakozik hozzá (kézi, robotizált vagy automata). A forgalmazás kezdetekor három hajtómű közül lehet választani: 120 és 150 lóerős 1,4 literes T-Jet benzines turbó, valamint egy 120 lóerős 1,6-os MultiJet turbódízel alkotja a kínálatot. Később a paletta kiegészül két igazán izgalmas dízelmotorral, egy 165 lóerős 2,0 literes, valamint egy ikerturbós, 190 lovas Multijet dízellel. A csúcsmotor az innovatív, kereken 200 lóerővel bíró, közvetlen befecskendezéses 1,8 Di Turbojet benzines aggregát lesz, melyhez korszerű hatsebességes automataváltót fognak párosítani. A Lancia mérnökei egyedi menetstabilizáló rendszert is kifejlesztettek a Deltához, mely a szokásos funkciókon felül például csökkenti az alulkormányzottságot. A rendszerhez aktív elektromos kormányzás is kapcsolódik, mely menet közben, automatikusan korrekciókat hajt végre, illetve síkos útfelületen mérsékeli a karosszéria csúszásait. Mindezek mellett a Deltát elektronikusan változó lengéscsillapítással és parkolást segítő berendezéssel is felszerelték.
A Lancia Delta több mint ezerféle kombinációt kínál: 3 különböző varrás, 4-féle kárpit, 3-féle belső színséma, 4-féle könnyűfém felni, 12-féle külső fényezés és 12-féle kétszínű festés.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)