Kalapács alá kerül a leggyorsabb Jaguar
A Jaguar legendás szuper-sportkocsijából, az XJ220-ból összesen 350 darab látott napvilágot, ezért ma igen nagy értéket képvisel a gyűjtők körében. A Jaguar fejlesztő partnere, a Tom Walkinshaw Racing három darab versenyváltozatot is legyártott, s ebből hat darab utcai változat is készült. Februárban ezek közül egyet elárvereznek.
A legtöbbünknek biztosan volt egy Jaguar XJ220 posztere a szobája falán. A 80-as évek végén papírra vetett és 1992-től 1994-ig gyártott sportkocsi a maga idejében minden más egzotikus szuperautót maga mögé utasított, nem beszélve arról, hogy a valaha épített egyik legszebb vonalvezetésű autó. Az XJ220 a McLaren F1 színre lépéséig a világ leggyorsabb sportkocsija volt – 350 km/órával is mentek vele -, és 1992-2000 között ez tartotta a sorozatgyártású személyautók körrekordját a Nürburgring Nordschleifén, 7 perc 47,37 másodperccel.
A TWR a Jaguar kérésére három GT versenyautót (XJ220C) és a homologizáció miatt hat darab közúti közlekedésre alkalmas verziót is épített (XJ220S). Ezek közül egy kerül februárban kalapács alá. Míg a sztenderd XJ220 alumínium karosszériás, addig az S modell felépítménye karbon, és megjelenése is sokkal fenyegetőbb. A szénszálas karosszéria miatt a kocsi tömege mindössze 1080 kilogramm! Ja, és a 3,5 literes biturbó V6-os motor teljesítményét 542-ről 680 lóerőre pöckölték fel, így el lehet képzelni, milyen szélvészgyors ez az autó.
Az eladásra kerülő XJ220S tulajdonosa nyolc év alatt mindössze 1200 mérföldet tett az autóba. A motort felújíttatta, szervizeltette és egy TWR titánium kipufogó-rendszerrel további 20 lóerőt csalogatott elő belőle. Ez utóbbi egyedül 20 ezer dollárjába került. Emellett az utastér és az eredeti magnézium felnik is felújításon estek át. Végül a kocsit a Lamborghini Reventon egyedi matt szürke festékével fújták le.
Az RM Auctions arra számít, hogy 225-300 ezer dollárért kel majd el a ritkaság, de véleményem szerint egymilliónál többet is megadnak majd érte.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)