/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Kamionokra fejlesztett abroncsokat a Continental

2014. szeptember 30. 08:30   |   Autoblog
címkék:  

A Continental az új harmadik generációs Conti Hybrid gumiabroncs-családot kifejezetten a regionális árufuvarozásban részt vevő járművek nagyobb igénybevételére fejlesztette ki.

Kép: Continental

Az Európai Unióban a közúti áruszállítás 67%-át az országon belüli regionális fuvarok teszik ki. A fogyasztói szokások változása és a csomagküldő hálózatok népszerűségének ugrásszerű növekedése miatt mára ez a szállítási mód vált a legmeghatározóbbá.

Rövidtávon minden nehezebb

A regionális és a helyi áruszállítást végző teherautók rendkívüli igénybevételnek vannak kitéve. A gyakori fékezések és gyorsítások, a szűk helyeken történő manőverezés, a változó terhelés és a különböző útviszonyok jelentősen megterhelik a járművek alkatrészeit. Ezért ebben a szegmensben kifejezetten fontos szerepet töltenek be az abroncsok, amelyek közvetlen kapcsolatot biztosítanak a jármű és az út között. A Continental elsősorban a regionális áruszállítás által támasztott kihívásokra reagálva fejlesztette ki a Conti Hybrid gumiabroncs-családot, amely több méretben is elérhető a könnyű, a közepesen nehéz és a nehéz tehergépjárművek számára. (Az új rendszerek néhány év múlva már a profilmélységet is érzékelik.)

A fogyasztást is csökkenti

A 17,5 col átmérőjű, kormányzott tengelyre felszerelhető Conti Hybrid LS3, és a hajtott tengelyekre optimalizált Conti Hybrid LD3 12 tonnás össztömeggel rendelkező teherautók számára ajánlott. Ezek a harmadik generációs abroncsok széles körben felhasználhatóak, így nemcsak a városi és elővárosi közlekedésben érintett terítő áruszállítást végző járművek, hanem az autópálya-üzemeltetésben használt teherautók részére is ideális megoldást jelentenek. A Conti Hybrid LS3 és a Conti Hybrid LD3 egyaránt új többrétegű futófelülettel készülnek. A futófelület elkészítéséhez használt egyedi fejlesztésű alapanyag-keverék különösen ellenálló a kopással szemben, emellett csökkenti a gördülési ellenállást is. Ezzel párhuzamosan az oldalfalakhoz használt keverék minimalizálja a gumiabroncs belsejében keletkező hő mennyiségét, ezzel is tovább mérsékelve a fogyasztást. (A válság után nálunk is elkezdett az idén fellendülni az abroncspiac.)

Euro 6-os járművekre is

A Continental a 19,5 colos méretben készülő Conti Hybrid HS3 és a Conti Hybrid HD3 abroncsokat különösen a regionális áruszállításban dolgozó, 12 tonnás össztömegnél nehezebb járművek számára ajánlja. Az új Hybrid gumiabroncsok felépítésüknek köszönhetően a modern Euro 6-os járművek nagyobb tömegével is könnyedén megbirkóznak, továbbá jól alkalmazkodnak a regionális áruszállítást jellemző hektikus terheléshez. A harmadik generációs Conti Hybrid abroncscsalád fejlesztése során elsősorban a pótkocsik speciális futóműfelépítése került fókuszba, így ezek a gumiabroncsok különösen ellenállóak a kis helyen történő forduláskor fellépő oldalirányú csúszásokkal és erőhatásokkal szemben. Az új Conti Hybrid gumiabroncsok felhasználhatók például a konténereket szállító, illetve a hulladékfeldolgozó szektorban használt, valamint az egyes telephelyek közötti hosszabb utakat teljesítő járműveken is.

17%-kal hosszabb élettartam

A sokoldalú, országúton és autópályán is egyformán megbízható működést biztosító Conti Hybrid sorozat legnagyobb modellje 22,5 colos méretben készül a nehéz tehergépkocsik számára. Az új, ellenállóbb futófelületnek köszönhetően a gumiabroncs élettartama 17 %-kal nagyobb, és az optimalizált gördülési ellenállásnak köszönhetően az összes úttípuson gazdaságosabb üzemeltetést tesz lehetővé az előd abroncshoz képest. A futófelületen kialakított átlós lamellák biztosítják a Conti Hybrid HS3 kiváló tapadását még nedves útviszonyok között is, a speciálisan kialakított vállrész pedig a futófelületen belüli mozgás csökkentésével biztosít kifogástalan manőverezhetőséget. Az abroncsok fékezési jellemzői az univerzális felhasználási jelleghez igazodva tartósan kim

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/