KC23, a legújabb egyedi Ferrari
A Ferrari speciális projektekért felelős részlege a Goodwoodi Sebességfesztiválon leplezte le legújabb modelljét, a KC23-at, amelyet a márka egyik legnagyobb gyűjtője építtetett magának. A KC23 a Ferrari legsikeresebb versenyautóján alapul és jellegzetessége, hogy aktív aerodinamikájának köszönhetően képes változtatni a külsejét.
Hároméves tervezési, fejlesztési és építési folyamat eredményeként született meg a legfrissebb egyedi építésű Ferrari, a 488 GT3 ‘Evo 2020’ versenyautón alapuló KC23, amely ilyenformán közúton nem is használható. A pályanapozásra tökéletesen alkalmas KC23 megörökölte a 488 GT3 motorját, alvázát és felfüggesztését, karosszériája viszont teljesen egyedülálló.
Álló helyzetben megcsodálható a kocsi letisztult, karcsú vonalvezetése (a hátsó szárny is leszerelhető), amint azonban kigördül a pálya aszfaltjára, átalakul. Ilyenkor kinyílnak a duplaturbós V8-as motort friss levegővel ellátó oldalsó légbeömlők, s persze ott a hatalmas hátsó légterelő szárny, amely gyorsan felszerelhető.
A felfelé nyíló ajtókat egyetlen zsanér mozgatja (a LaFerrari öröksége), az első fedél pedig egyben nyílik fel. Az első fényszórók és a hátsó lámpák teljesen egyedi kialakításúak, a fantasztikus hátsó „fénypengéket” egyenesen a Ferrari Vision Gran Turismo inspirálta. A KC23 másik megkülönböztető jegye az elképesztő, négyrétegű alumínium Gold Mercury fényezés. A festékben található folyékony fém napfényben lenyűgöző csillogást eredményez, maga a színárnyalat pedig a ráeső napsugarak intenzitásának és szögének függvényében állandóan változni látszik.
A kabinban nem sok változás történt a 488 GT3 Evo 2020-hoz képest, csupán az ajtópanelek és az utasoldali műszerfal módosult. Az egyedi kagylóülések Alcantara kárpitozást kaptak, a hátralátást pedig videókamerás rendszer garantálja. Az utóbbi miatt a hagyományos külső visszapillantó tükröket is elhagyták, ami az aerodinamikára is kedvező hatást gyakorolt.
A KC23 egyébként két különböző kerékszettel rendelkezik, egy 18 és egy 21/22 colossal; előbbi a versenypálya-szett, utóbbi pedig a különböző kiállítások és seregszemlék alkalmával használható.
A Ferrari KC23 az egyik legnagyobb Ferrari-gyűjtő garázsát gazdagítja; hogy mennyibe került a tulajdonosának, természetesen nem árulták el. Ahogy ilyen egyedülálló járműveknél lenni szokott, a vételár meghaladhatja az 5 millió eurót.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)