Kék villám: Corsa OPC
Az Opel OPC programjának legújabb gyümölcse a 192 lóerős Corsa OPC. A kék ruhába öltöztetett méregzsák 7,2 másodperc alatt gyorsul százra.
A Corsa OPC külső megjelenése új is meg nem is. Új, mivel a vadonatúj, negyedik generációs Corsa csúcsváltozatához van szerencsénk. Gyakorlatilag még alig jelent meg Magyarországon a típus, máris elkészült az OPC változat. Számos izgalmas megoldással ruházták fel a kis aszfalttépőt, például az első és a hátsó traktuson kialakított kopoltyúrések, vagy az izgalmas, háromszög alakú kipufogóvég. Az autó a hagyományoknak megfelelően az OPC sorozat tradicionális kék színét kapta meg; a recept már évek óta ugyanaz, erős motor egy viszonylag kis tömegű autóhoz. Felszerelve számos sportos kiegészítővel – milyen szárazul is hangzik ez így, de ha meglátjuk a kopoltyút, az agresszív tekintetet vagy a króm, középre helyezett kipufogóvéget, mindjárt másképp vélekedünk. A 10 mm-rel alacsonyabbra eresztett karosszérián emellett szárnyak, légterelők, szoknyák feszítenek.
A króm háromszögbe ágyazott ködfényszórók, a villára tűzött visszapillantó tükrök, a felfelé húzódó övvonal mind-mind a sportos hatást fokozzák.
Az utastér sem marad le a külső mögött, a jellegzetes OPC kék szín és a sötét árnyalatok uralják. A sportos feelinget végül a kerek krómkeretes műszerek, a sportkormány, valamint a kék-fekete Recaro kagylóülések teszik teljessé. Hogy senki se felejtse el, milyen autóban ül, arról a temérdek OPC felirat gondoskodik.
Az autó futóművének beállításait a régi Nürburgringen tesztelték a mérnökök és a tesztek után az autó erejéhez igazították. A Corsa OPC 17 colos könnyűfém kerekre szerelt 215/45-ös papucsokon siklik, ám aki még ennél is extrább látványt akar, annak elérhető opcióban a 18 colos felniken feszülő 225-ös abroncskészlet is. A tapadás tehát már adott, most nézzük a lassítást, ennek elsődleges felelőse a felnik mögött rejtőzködő 308 mm-es (elöl) illetve a 264 mm-es (hátul) féktárcsák. Ezekre a tárcsákra simulnak az OPC kékben pompázó féknyergek. Ám a Corsa OPC igazi vonzerejét mégsem ezek adják, hanem az 1,6 literes, 192 lóerős, turbós erőforrás, amit Szentgotthárdon gyártanak. A Meriva OPC változatában is ugyanez a motor dolgozik, de a Merivában csak 182 lóerőt teljesít. Az, hogy sikerült még 10 pacit előcsalogatni, sokat javít a Corsa OPC “tárgyalási” pozícióján, hiszen az első számú kihívó a 197 lóerős Clio RS lesz.
Már a számadatok alapján is egyértelmű, hogy milyen jó lesz cspatni a Corsával. A gyorsulás álló helyzetből 100 km/h-ra 7,2 másodperc, ötödik fokozatban 80-ról 120-ra 6,7 szekundum. A végsebesség 225 km/h, a maximális forgatónyomaték pedig 230 Nm. A hajtóműhöz hatsebességes váltó passzol. A Corsa OPC fogyasztása gyári adatok szerint 7,9 liter/100 km. Az autót előzetes hírek szerint a márciusi Genfi Autószalonon mutatják be és Magyarországra még tavasszal megérkeznek az első példányok.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)