Képeken az összkerekes Opel Insignia
címkék: country tourer, insignia grand sport, opel, sports tourer, új insignia, új opel
Épp hogy csak megünnepelte genfi világbemutatóját az Insignia Grand Sport és az Insignia Sports Tourer, máris trióvá bővül. Akárcsak az előző generációból, megint lesz összkerékhajtású változata a márka zászlóshajójának: jön az Insignia Country Tourer. Már júniustól megrendelhető lesz, majd a Frankfurti Autószalonon (szeptember 14-24.) debütál, hogy onnan egyből beguruljon a kereskedők szalonjába.
Az új Opel Insignia Country Tourerben megvannak testvérei, a Grand Sport és a Sports Tourer előnyös jellemzői, hiszen teljesen új felépítésének köszönhetően nagyon tágas, ugyanakkor jelentősen könnyebb lett az elődjénél. Zászlóshajóhoz illően az innovatív technika egész arzenálját kínálja. Mindezeken túlmenően van egy egészen sajátos, a vidékies életstílust idéző bája: a körkörös fekete burkolatok, valamint az első és hátsó ezüstszínű haspáncél vagány terepes küllemet adnak neki. Aki pedig még ennél is individuálisabb fellépést szeretne, választhatja Insignia Country Tourerét teljesen egyénileg megkomponált színben is, amire az Opel Exclusive program nyújt lehetőséget.
Bőséges teljesítményt az új Opel Insignia Country Tourer széles hajtómű-választéka ígér, többek között a vadonatúj csúcs-dízelmotor jóvoltából. Nem hiányzik a programból a nyolcfokozatú automata és természetesen az iránymutató összkerékhajtás sem. Ha egy vidéki barangolás közben alkalmilag elhagynánk az aszfaltot, jól jön a 20 milliméterrel megemelt hasmagasság, akárcsak az innovatív Torque Vectoring összkerékhajtás és az új ötlengőkaros hátsó futómű – kategóriájának legkifinomultabb rendszere.
Eltérően a hagyományos, szimmetrikus hátsó differenciálműtől, amely egyformán juttatja a hajtónyomatékot a kerekekre, az Opel Insignia Country Tourer két elektromosan működtetett lamellás tengelykapcsolója kerekenként külön, pontosan a megfelelő mértékben hajt – bármilyen útviszonyok között, esőben, havon, jégen is. Szűk ívű, gyorsan vett kanyarban azáltal csökkenti az alulkormányzottsági hajlamot, hogy a gázadásnak és a kormányelfordításnak megfelelően nagyobb nyomatékot juttat a külső íven futó hátsó kerékre. Ez a másodperc töredéke alatt történik meg, anélkül, hogy bármit is kellene tennie a vezetőnek. Hatására stabilizálódik az Insignia, precízebben fordul rá a kanyarra és közvetlenebbül reagál a sofőr utasításaira. Az eredmény semlegesen stabil viselkedés és példás járműkontroll, azaz minden helyzetben könnyebb uralni az autót.
A mindenkori helyzethez optimálisan illő menettulajdonságok alapja a továbbfejlesztett FlexRide futómű, amely önállóan, vagy a vezető által választható Standard, Sport és Tour módnak megfelelően adaptálja a lengéscsillapítást, a kormányzást, a gázvételt, illetve (automatikus váltómű esetén) a kapcsolási pontokat.
Az új Insignia Country Tourer azonban mindenekelőtt hallatlanul praktikus. Ha például van kulcsnélküli zárrendszer az autóban, akkor láblendítésre nyílik fel a csomagtartó ajtaja, hogy a lehető legegyszerűbb legyen a rakodás. A talajra vetített piktogram mutatja, hol kell lendíteni a lábat. Az ajtó ezután magától nyílik fel, illetve csukódik le, anélkül, hogy hozzá kellene nyúlni az autóhoz. A poggyásztér megnöveléséhez csak meg kell nyomni egy gombot a csomagtartóban, hogy előredőljön a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla: így már 1665 liternyi térfogat áll rendelkezésre – 130-cal több az elődénél. A tetőcsomagtartó-alapsínre akár száz kilogrammot lehet rápakolni.
A 92 milliméterrel megnövelt tengelytávnak köszönhetően nemcsak elöl, hanem a második üléssorban is jóval nagyobb a Country Tourer utasainak férőhelye. A jó közérzethez hozzájárul a letisztult rajzú műszerfal mellett az Egészséges Hát Munkacsoport minősítésével ellátott ergonomikus prémium első ülés, valamint a szintén fűthető két hátsó-külső ülés is. Hideg téli reggeleken hamar jégmentessé válik a fűthető szélvédő, a vezető kezét pedig fűthető kormánykerék melengeti.
Modern technika és asszisztensrendszerek fokozzák az Insignia Country Tourer biztonságát és komfortját, mindenekelőtt az adaptív IntelliLux LED mátrixvilágítás második generációja, amelyben már 32 LED-szegmens látja el a 400 méterre elhatoló távfény különböző funkcióit és az aktív kanyarvilágítást. Újdonság még a vetített kijelzés, a 360 fokos körkamera, az adaptív és önműködően vészfékező sebességszabályozó, a kormányzást automatikusan korrigáló aktív sávtartó asszisztens és a tolatóasszisztens.
Kiváló szórakoztatásról és csatlakozásról az Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis, új generációjú IntelliLink gondoskodik. Nemcsak integrálja az okostelefont az autóba, hanem kábel nélkül fel is tölti. Nem hiányzik a fedélzetről az Opel OnStar személyes szolgáltatási asszisztens sem, amely például balesetkor vagy az autó ellopásakor segít, de legújabban szállodai szobát foglal, vagy parkolóhelyet is keres.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)