KERS-t kaphat az új Nissan GT-R
A Porsche, a McLaren és a Ferrari után a Nissan új, egy-két éven belül bemutatkozó ütőkártyáját is utolérheti az elektromosítási divat, így a már ismert, de frissített V6-os és egy elektromos egység összteljesítménye elérheti majd a 800 lóerőt.
Ahogy haladunk előre az időben, úgy érkezik egyre több információ a japán gyártó csúcsterméke felől. Most épp azt tippelgeti a média, hány lóerőt állít majd csatasorba az R36-os GT-R.
Ha minden igaz, valahol 800 paripa körüli tagot fog számlálni a ménes, amiből kiveszi részét a Forma-1 versenysorozatból ismerős KERS-szerű (energia-visszatápláláson alapuló), Williamsszel közösen fejlesztett elektromos hajtás a már jól ismert VR38DETT kódnevű, jelenleg is futó duplaturbós V6-os mellett.
Bár a jelenlegi GT-R 2,7 másodperces százas sprintideje vélhetően nem változik majd, a rugalmasság terén, valamint a nagyobb sebességtartományokban biztos várható javulás, ahogy azt a 340 km/órásnak ígérkező végsebességből is sejthetjük.
Ráadásul a japánok hűek maradnak jól bevált árazásukhoz, így nem kell mélyen a pénztárcába nyúlnia annak, aki szuperautós teljesítményt szeretne egy a mindennapokban is használható hibrid négykerekűtől: az újdonság állítólag nem fog többe kerülni, mint a nemrég bemutatott – Amerikában – 150 ezer dollárt (34 millió forintot) kóstáló GT-R Nismo.
Végül megjegyzendő, hogy a képen látható japán magazinba rakott fotó csupán egy elképzelés, egyelőre senki sem tudja, milyen külsőt kap a hibrid Godzilla.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)