/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Két négyajtós Citroën érkezik

2012. június 22. 21:17   |   Autoblog
címkék:  

Két különböző négyajtós modellel rukkol elő a Citroën. A C-Elysée az olcsóbb, alapigényeket kielégítő családi autó, míg a C4 L a DS-modellek nyomvonalán haladó, exkluzívabb kialakítású limuzin. A C-Elysée-t Magyarországon is forgalmazzák majd, ám a C4 L-t csak Kínában és Oroszországban tervezi árusítani a Citroën.

C-Elysée

A 2012 végén forgalomba kerülő Citroën C-Elysée-t azoknak az ügyfeleknek kínálja majd a Citroën, akik vonzó küllemű, megbízható és strapabíró négyajtós modellt keresnek elérhető áron. A C-Elysée többek között a Renault Thalia, az új Skoda Rapid és SEAT Toledo, valamint a Peugeot 301 versenytársa lesz.  

A Citroën C-Elysée tervezői arra törekedtek, hogy az új modell egyértelműen a négyajtós limuzinok legfőbb vonzerejét, a kiegyensúlyozottságot hangsúlyozza. A modell orr-része első pillantásra elárulja, hogy a Citroën-család tagjáról van szó: méretes márkajel, ívekkel díszített motorháztető és nagyméretű lökhárító. Az övvonal magas, a nyomtáv széles, a sárvédők vaskosak. A C-Elysée-t úgy építették, hogy kiállja az idő és a kilométerek próbáját. Azért, hogy az autó bírja az alkalmanként cudar útviszonyokat is, futóművét és gumiabroncsait kifejezetten rosszabb minőségű utakra optimalizálták (tehát nagyvonalú a rugózási komfort), az alvázra kiegészítő védőlemez került, a karosszéria- és a rögzítőelemek pedig megerősített anyagokból készülnek.

A fenti eljárásoknak hála, a Citroën C-Elysée valóban kiemelkedően tartós használatnak nézhet elébe. A Franciaországban tervezett és a spanyolországi Vigóban készülő modell ezt már a gyakorlatban is bizonyította, hiszen hivatalos bevezetése előtt mintegy 4 millió kilométeren keresztül tesztelték, időnként nem mindennapi körülmények között is. Az autóhoz – országtól és kiviteli szinttől függően szériában vagy rendelhető extraként – elérhető lesz az ESP vagy a négy légzsák.

A Citroën C-Elysée 4,43 m hosszú, 1,71 m széles, 1,47 m magas, tengelytávja pedig 2,65 méteres. Pontosan, mint a versenytársai. A C-Elysée kifejezetten rövid motorháztetővel bír, ami kedvezett a kabin méretének. Az autó utasterét a lehető legnagyobbra szabták, a második sorban akár hárman is elférnek.  Mindez persze nem megy a csomagtér méretének rovására: az 506 literes térfogat a kategória legjobbjai közé tartozik, és tökéletes családi autóvá teszi a Citroën C-Elysée-t. Országtól és kiviteli szinttől függően van a kocsiban légkondicionáló, tolatóradar, tempomat, MP3-lejátszós rádió vagy Bluetooth kihangosító.

A technológiai berendezések akár a forgalmazás helyszínétől függően is változhatnak. Így kerül például szélvédőfűtés az Oroszországba és Ukrajnába szánt példányokba, a forró éghajlatú országokban pedig a légkondicionáló egy „MAX" fokozattal egészül ki, amely gyorsan biztosít frissítő hűvös levegőt az utastérben. A későbbiekben lesz érintőképernyős navigációs rendszer, tolatókamera és kulcs nélküli indítás is. Ez azonban még nem minden, az autó olyan tételekkel egészíthető ki, mint például a karosszéria sérülékenyebb részeit védő átlátszó lökhárító-védőcsíkok és műanyag oldalsó védőcsíkok.

A Citroën C-Elysée-ben mutatkozik be a márka vadonatúj, VTi 72 elnevezésű benzinmotorja, amely elegendő teljesítményértékek mellett (72 LE, 3000 ford/perctől elérhető 110 Nm nyomaték) figyelemreméltó fogyasztási (5 l/100 km-től) és CO2-kibocsátási (115 g/km) mutatókkal rendelkezik. Az új motorhoz ötsebességes manuális vagy elektronikusan vezérelt manuális váltó társul. A benzinmotor-választékot a szintén új, ötsebességes manuális vagy automata váltóval kombinált VTi 115 változat teszi teljessé, míg a dízelmotorok kedvelői az igen népszerű, már 6 millió példányban legyártott HDi 92 motorral érhetik el a Citroën C-Elysée-t.

C4 L

A Citroën C4 L a kompakt C4-család új tagja, annak a „Lounge" verziója, amelyet az év végétől kizárólag Kínában, a jövő évtől pedig Oroszországban fognak értékesíteni. Egy klasszikus háromdobozos limuzin, amely 4,62 méter hosszú, 1,78 méter széles és 1,5 méter magas. Az ugyancsak Kínában forgalmazott Fiat Viaggio közvetlen versenytársa lesz.

A Citroën C4 L stílusban kifejezetten erős. A fineszesen húzott karaktervonalak, a célirányosan elhelyezett krómdíszítések, a markáns fényszórók és alsó LED-es nappali fények, valamint a LED-es hátsó lámpák elegánssá és lendületessé teszik az autót. A C5 és C6 modellek által inspirált konvex hátsó ablak pedig felteszi az i-re a pontot. Egyértelműen az igényes közönségnek készült az autó.

A beltérben szép kárpitok és kiváló minőségű anyagok fogadják a beülőket. A kényelmes utazás elsődleges szempont volt az autó tervezésénél, ezért nem spóroltak a hellyel. A tengelytáv a szegmens legnagyobbja, 2,71 méter (a Fiat Viaggioé 2708 mm), mintegy 10 centiméterrel haladja meg a ferdehátú C4-ét. A hátsó ülések rendkívül kényelmesek, támláik például 29 fokban döntöttek. A C4 L poggyásztere kisebb, mint a C-Elysée csomagtere, de azért a 440 liter sem rossz érték.

A kabinban alapfelszerelés a levegő minőség ellenőrző rendszer és a levegő ionizátorral kiegészített légkondicionáló berendezés, és országtól függően elérhető kulcsnélküli nyitás és indítás, fűthető szélvédő, tolatókamera, automata ablaktörlő, xenonlámpa és érintőképernyős navigációs rendszer.

Értelemszerűen a Citroën C4 L motorpalettája is eltér a C-Elysée-től; itt például már megjelennek a kínálatban a BMW-PSA turbómotorok is. A közvetlen befecskendezéses THP motor 150 vagy 170 lóerős lehet, 240 Nm-es nyomatékkal. Hatfokozatú automataváltó tartozik hozzájuk. A másik benzinmotor egy ugyancsak turbós egység, a 135 lovas VTi, amelyhez 5-fokozatú kézi vagy 6-fokozatú automata szerkezet kapcsolódhat.

A Citroën még jobban tud majd alkalmazkodni a helyi piacok elvárásaihoz azáltal, hogy a gyártást a célországokba viszi. A C4 L-t ezért először a kínai Wuhanban, majd az oroszországi Kalugában fogják gyártani.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/