Kéthengeres turbómotor a Fiattól
A Genfi Autószalonon egy Fiat 500-ban mutatkozik be az FPT (Fiat Powertrain Technologies) új kéthengeres motorcsaládja, a TWIN-AIR. A leméretezés elvét extrém módon megvalósító motorcsalád újat hoz az autóiparba: a 65-105 lóerős turbómotorok 30 százalékkal kevesebb széndioxidot bocsátanak ki, mint a hasonló teljesítményű erőforrások. Az új TWIN-AIR motorral szerelt Fiat 500-as modell szeptemberben kerül piacra.
A Genfben kiállításra kerülő Fiat 500-ban a 900 köbcentiméteres hajtómű 85 lóerős változatát találjuk meg, amely 95 g/km-es CO2 kibocsátásával a legkörnyezetkímélőbb a jelenlegi benzinmotorok között. Az 1.2 8v motornál a kéthengeres aggregát 25 százalékkal erősebb, de 15 százalékkal takarékosabb, míg az 1.4 16v erőforrással összevetve már 30 százalék a fogyasztási előnye. Ugyancsak az 1,4 literes négyhengeres motort véve alapul, a TWIN-AIR 23%-kal rövidebb és 10%-kal könnyebb, utat nyitva olyan fejlesztések előtt, mint a hibridhajtás. A Fiat már bejelentette, hamarosan lesz gázüzemű TWIN-AIR motorváltozat is. A kéthengeres blokk kis mérete miatt különösen alkalmas arra is, hogy villanymotorral párosítsák. A Multiair szelepvezérlési technológiával felvértezett kéthengeres motor esetében külön gondot fordítottak a vibráció és a zaj csökkentésére is, a Fiat mérnökei azt ígérik, a TWIN-AIR járáskultúrája a négyhengeres motorok szintjén van.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)